Autor Wątek: [RPG] Programista  (Przeczytany 8624 razy)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 03, 2007, 19:31:38
Cytuj
Może są na tym forum osoby, które robią rpga w tym stylu i szukają grafika oraz webmastera ?
Czyżby projekt już upadł/znudził się? ;)


Tak, czy inaczej, jeżeli to co wrzucałeś w tym wątku to Twoja robota, to naprawdę nieźle Ci idzie. Trochę bym popracował tylko jeszcze nad terenem, bo masz tam jakieś strasznie skopane rzutowanie, przez co po godzinie grania na takim terenie można by dostać zeza. :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Piotr Wach

  • Użytkownik
    • Blog o programowaniu na urządzenia mobilne

# Listopad 03, 2007, 19:49:14
Wachu16: nie to ja egzystuje pod tym nickiem od kilkunastu lat! Jak masz na imie, moze imiona tez mamy takie same ;p

Offline yomyn

  • Użytkownik
    • yomyn::dev

# Listopad 03, 2007, 19:54:20
[offtopic]A moze jestescie jedna i ta sama osoba  ???[/offtopic]

Offline Wachu16

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2007, 21:18:40
Projekt isę nie znudził poprostu pytam czy gdzieś ktoś wpadł na taki sam wpsaniały i oryginalny pomysł (  ;D )

PS Na imię mam Maciej, zajmuję się grafiką oraz tworzeniem stron

Pierwszy monster :) PixelArt 20 minut Tablet Wacom ET oczywiście jeszcze profile ale to pójdzie z górki :)
« Ostatnia zmiana: Listopad 03, 2007, 21:39:12 wysłana przez Wachu16 »

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Listopad 03, 2007, 22:03:40
mhmm... może się pomyliłem? Nie masz szans zerowych, bo masz już wiedzę i chęć napisania design doc'a. Chcesz napisać MMORPG'a, w porządku. Szanse ukończenia są minimalne, tym niemniej są. Zakładam że jesteś gotów poświęcić wiele lat na pracę i w takim razie pozostaje mi życzyć ci powodzenia :)

Jeżeli jednak wiesz iż zniechęcasz się do przedsięwzięć po kilku miesiącach (świetnym testem jest zadanie sobie szczerego pytania: "Gdybym dostał szansę na atrakcyjną pracę za granicą, gdzie wymagana jest znajomość węgierskiego, czy chodziłbym i uczyłbym się sumiennie na kursie tego języka przez dziewięć miesięcy?"),  to proponuję mimo wszystko, porwać się na coś mniej ambitnego. Może ukończysz całkiem niezłą strategię turową 2D, czy chociaż platformówkę? Mając kilka takich projektów z twoją grafiką, nagle odkryjesz iż zrezygnowanie z MMO było mądrą decyzją: nie tylko nie zmarnotrawiłeś czasu, ale masz w swoim portfolio wartościowe prace. Z takim zapleczem jest całkiem możliwe że uda ci się znaleźć prawdziwą, płatną pracę. Jeżeli zaczniesz pisać MMO masz sznasę dziewięćset dziewięćdziesiąt dziewięć na tysiąc że nie ukończysz nic, a nawet gdyby udało wam się pracować przez rok, po tym roku będziesz sfrustrowany iż zespół cię opuścił i i tak nie macie grywalnej wersji waszego produktu. Może to jest czarna wizja, ale jest bardzo, ale to bardzo możliwa. Istnieje, oczywiście, szansa jedna na tysiąc, że trafisz na oddanych, utalentowanych ludzi. Ludzi, którzy będą woleli poświęcić ci czas teraz (przykładowo zaczynając naukę w liceum) i za dwa lata (gdy będą się przygotowywać do matury). Ludzi, którzy nie opuszczą cię ze zniechęcenia i zmęczenia i będą całkowicie oddani tobie (a więc zgodzą się na włądzę centralną, nie demokratyczną. Demokracja rozwala praktycznie każdy projekt amatorski - sprawdzone na moich, niestety. W nowych produkcjach nie popełniam już tego błędu). Jeżeli to ci się uda, w tej rzadkiej sytuacji jednego na tysiąca, ukończysz swoją grę.

Offline Wachu16

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2007, 22:11:14
Przekonałeś mnie, chyba sobie odpuszczę... Chcę rozwijać swoje umiejętności graficzne i dlatego też napisałem na tym forum. Sądziłem, że jest jakaś szansa, ale widzę, że jednak nie :) Ale co teraz kiedy tak bardzo napaliłem się na tworzenie grafiki do gier rpg?

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 03, 2007, 22:23:11
Przekonałeś mnie, chyba sobie odpuszczę... Chcę rozwijać swoje umiejętności graficzne i dlatego też napisałem na tym forum. Sądziłem, że jest jakaś szansa, ale widzę, że jednak nie :) Ale co teraz kiedy tak bardzo napaliłem się na tworzenie grafiki do gier rpg?
Sprawdź PM (prywatne wiadomości). :)

Offline Wachu16

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2007, 22:59:35
Dostałem masę pm, niestety nie na wszystkie mogę odpowiedzieć więc w razie potrzeby zawsze można mnie znaleźć pod numerem gg: 4123822


ściana budynku, przyznam że wzorowana na Tibi

Offline kamykadze

  • Użytkownik

# Listopad 04, 2007, 12:11:47
@Wachu16 -> robisz też grafikę 3D?
                -> możesz pochwalić się jakimiś przygotowanymi przez Ciebie stronkami internetowymi?

Offline Syriusz

  • Użytkownik

# Listopad 04, 2007, 12:53:32
To napisz jakiegoś prostego RPG, wydaje mi się że rezygnując z rozgrywki sieciowej zwiększasz  szanse na powodzenie projektu. Ja też kiedyś myślałem o takim tibio-podobnym RPG. Pomógł bym ci, ale właściwie to za dużo nie mogę ci zaoferować. A tak nawiasem grafa fajna i życzę powodzenia.

Offline Wachu16

  • Użytkownik

# Listopad 04, 2007, 13:35:58
Dzieki. Aktualnie nie wiem za jaki typ gry się wezmę :)


Co do stronek pracuję nad prostym cms, jak skończę to dam Ci znać ;d

Offline Pan Hania

  • Użytkownik

# Listopad 04, 2007, 14:19:23
Wiesz, możesz zacząć robić RPG i jeśli ukończysz (tu są większe szanse) i nadal będziesz czuł niedosyt to możesz do tego dopisać opcje gry sieciowej. Poza tym - jeśli nie ukończysz projektu to i tak zdobędziesz cenne doświadczenie (no i znowu nawiązanie do RPG - to chyba przeznaczenie;)). A grafika naprawdę ładna :) Jeśli jednak chcesz zrobić konkurencję Tibii, to polecam robić sprity w większej rozdzielczości. W każdym bądź razie - powodzenia!

Offline Wachu16

  • Użytkownik

# Listopad 04, 2007, 14:26:58
Sprity są przykładowe, jeżeli znajdę osobę chętną do współpracy  to dostosuję się :)

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Listopad 04, 2007, 16:33:44
Zgadzam się iż RPGi są bardzo popularne dzisiaj (heh, sam piszę design doc'a dla swojego w 3D, ale wątpię bym go kiedykolwiek nawet zaczął go programować ;) Po co się porywać z motyką na słońce, lub siekierą na smoka? :D). A co do mniejszych projektów - to warto poszukać jakiegoś teamu który robi RPG i ma już parę produkcji na koncie; Masz znacznie większą szansę, że cię nie zostawią na lodzie. Warto też szukać programistów wśród przyjaciół (a może to tylko ja mam takiego farta, że wśród moich bliskich jest dwóch programistów, dwoje kompozytorów, i cała armia artystów - wszyscy z chronicznym brakiem czasu  ;D ) - przyjaciel nie odwróci się i nie odejdzie bez słowa, kiedy coś się zacznie sypać :)