Autor Wątek: [RPG] Programista  (Przeczytany 8333 razy)

Offline Oti

  • Użytkownik

# Listopad 02, 2007, 16:11:01
Witam :)

Ja tam zrobiłem kiedyś "Greg Ryan Skater"(czy jakoś tak :P), mój pierwszy projekt w allegro, i pierwszy skończony :). To miała być "Bardzo rozbudowana gierka" ale coś mi nie pykło :P. Jeździ się w niej na deskorolce i robi tricki xD
A aktualnie, to planuje dokończyć moją grę o "strzelających samochodach" :P, mam nadzieję, że odniesie większy sukcezz niż Greg :P

Pozdro, Oti :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Listopad 02, 2007, 16:16:10
A tak btw., prawie każdy z nas ukończył jakąś grę. W końcu tetris, arkanoid czy snake też się liczą pod "jakąś grę" :D.

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Listopad 02, 2007, 16:23:06
no kurczę bladę*, dziękuję ci  ;D

Tak, ukończyłem dwie gry (w SDL i Allegro). Obie bardzo proste. Oprócz tego mam prosty program kosnolowy i pół tuzina komercyjnych stron internetowych na koncie (i parę artykułów). Tak, mam w planach projekty głównie ambitne. Tak, nie zabieram się za nie na razie. Tak, wiem że w obecnej mojej sytuacji nie zrealizuję ich nawet z dobrą drużyną.

A co do silnikologii to jest to piękne określenie :) Amatorzy tak bardzo kochają się w zdaniu "zrobię wszystko własnymi rękami" (wiem co mówię, sam kocham to stwierdzenie  :D), że przykładają większą wagę do tworzenia narzędzi, niż do tworzenia samej gry. Jest to wartościowe, gdyż zdobywają w ten sposób wiedzę, którą mogą wykorzystać później w pracy. Ma to też minus - nigdy nie ukańczają swoich gier. Zanim skończą robić swój wymarzony silnik, technologie tak się zestarzeją, że będą musieli zabrać się za kolejny, jeszcze bardziej dopalony, itp. Jeżeli natomiast ktoś sięga po Ogre'a albo Irrlichta, czy chociaż zwyczajnego Game Maker'a to
a.) Programiści niezależni uważają go za początkującego/leniwego (nie umie napisać własnego silnika/nie chce mu się)
b.) Zwykle kończy swoją grę i wydaje ją potem na rynku komercyjnym (a już na pewno nie ujawnia kodów źródłowych)

Edit Pisałem posta, kiedy twojego jeszcze nie było, k_b ;)

* - dla tych co nie wiedzą, niech sobie sprawdzą rozwinięcie nicku k_b ;)

Offline Wachu16

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2007, 12:32:36

Offline infernus

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2007, 14:10:22
Grafe robisz pro. Jesli szybko Ci sie to nie znudzi to mysle ze dalbys rade projekt pociagnac do konca. Programistow ktorzy chca zrobic "gra podobna do tibi"(tm) nie brakuje wiec kogos powinnienies znalezc do pomocy. Inna sprawa ze to glownie poczatkujacy zabieraja sie za klonowanie tibii a do tego projektu potrzeba kogos kto wie co robi i zna sie na rzeczy.
Powodzenia!

Offline Wachu16

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2007, 14:34:54
To nie będzie klon tibi ;d Większość gier jest do siebie podobnych, aktualnie piszę ekonomie i scenariusz, staram sie wymyślić nowe rozwiązania tak aby np. wszystkie profesje były równe. Jak skończę zademonstruje wam przykładowy scenariusz :)
 

Offline infernus

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2007, 15:09:42
To nie będzie klon tibi

Czy ma to byc MMORPG? Czy normalny single?

Offline Syriusz

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2007, 15:49:36
Mam jedno pytanko to ma być MMORPG czy tylko RPG?

Offline Wachu16

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2007, 16:17:27
MMO

Offline zephyr

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2007, 16:35:07
Pożegnajmy świetnie zapowiadający się projekt minutą ciszy ;)

A tak poważniej to MMO jest dużo bardziej skomplikowany niż zwykłe RPG, które do najbanalniejszych gatunków nie należy. Albo poszukasz naprawdę dobrych programistów albo szanse ukończenia gry drastycznie spadną.

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Listopad 03, 2007, 16:43:48
No dobra, zapytam.

Macie jakieś dokumenty? Wizja? Design Doc? Czy w ogóle macie coś więcej niż szczątkową fabułę, parę grafik i gatunek?

Pytam, bo sam właściwie nie wiem co macie.

Offline Piotr Wach

  • Użytkownik
    • Blog o programowaniu na urządzenia mobilne

# Listopad 03, 2007, 16:55:05
Wachu16: zmien nick.

Pozdrawiam, True Wachu!

Offline Syriusz

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2007, 17:26:53
Spróbujcie może stworzyć pierwsze zwykłego RPG'a. Chociaż i to trudne zadanie.

Offline Wachu16

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2007, 17:33:12
Napisałem na tym forum aby zorientować sie czy istniałyby chętne osoby... Teraz po otrzymaniu kilku odpowiedzi zaczynam pisać  scenariusz...

Wachu przykro mi ale nie zmienię nicku, zbieg okoliczności nazwisk ? :) Pod tym nickiem egzystuje w sieci od kilku lat.

Offline Wachu16

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2007, 17:44:19
Może są na tym forum osoby, które robią rpga w tym stylu i szukają grafika oraz webmastera ? :D