Autor Wątek: [RPG] Programista  (Przeczytany 8506 razy)

Offline Wachu16

  • Użytkownik

# Listopad 01, 2007, 11:40:24
Witam to mój pierwszy post ponieważ dopiero zaczynam swoją przygodę z programowaniem, która rozpoczęła sie wraz z rozpoczęciem nauki w technikum informatycznym. Poszukuję osoby, która zna chociaż podstawy tworzenia gier rpg. Chciałbym stworzyć kilku osobowy team, którego celem było by stworzenie gry, czegoś na styl Tibi (?). Nie chodzi tu o czerpanie z tego dochodów etc. chodzi w szczególności o frajdę. Aktualnie zajmuję się od kilku lat grafiką dlatego też mógłbym tworzyć scenerię, od pewnego czasu interesuję się również  c++ ale jak na razie jestem bardzo początkujący :)
Pozdrawiam


// <modteam> takie rzeczy to do Rekrutacji
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2007, 13:47:20 wysłana przez Xion »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline traceur

  • Użytkownik

# Listopad 01, 2007, 11:47:22
Jestem zainteresowany przyłączeniem się do ciebie, ale chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej pisz na gg 4752096

Offline mad_teus

  • Użytkownik

# Listopad 01, 2007, 12:45:14
pisz na gg 4152495

Offline yomyn

  • Użytkownik
    • yomyn::dev

# Listopad 01, 2007, 12:52:21
Niewiele sie przydam ale skoro nie chodzi o zyski to moglbym cokolwiek pomoc. Pisz na gg 4771766 albo 5588652. Na garfice nie znam sie wogole ale z C++ moge cos zdzialac, bo wlasnie robie RPG tyle ze konsolowe (z wykorzystaniem ASCII-artów) :P
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2007, 12:54:04 wysłana przez yomyn »

Offline Wachu16

  • Użytkownik

# Listopad 01, 2007, 14:33:18

Trzeba go jeszcze trochę rozjaśnić (może zmienić kolor) i dodać masę szczegółów.  :-*

Offline peter

  • Użytkownik
    • BirdStorm.net browser based MMO

# Listopad 01, 2007, 17:01:15
To autorska grafika?
Jeśli tak to robi wrażenie.
Niestety sukcesu wam nie wróżę, projekt jest wbrew pozorom bardzo trudny i bez doświadczonych programistów nie macie wielkich szans.
Będziecie mieli większe szanse, jeśli opuścicie poprzeczkę, albo przyłączycie się do innych, bardziej doświadczonych zespołów.

Tak czy tak powodzenia ;)

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Listopad 01, 2007, 18:46:03
Że zacytuję własny artykuł:

Q:Chcę napisać grę MMORPG 2D z grafiką podobną do Tibii
A:Projektów "podobnych do Tibii" widzę średnio 3 w miesiącu.(...)

Wasz jest dopiero pierwszy, coś niesamowitego  ::)
Chodzi o to iż powielając ten pomysł tak naprawdę niczego nie osiągnięcie. Ani popularności, ani nawet cienia prawdopodobieństwa ukończenia (gatunek RPG jest absolutnie jednym z najtrudniejszych, wiem co mówię :) ). Macie zapał - świetnie. Skupcie się na grze zręcznościowej. Dużo większa szansa ukończenia, a jak wam się uda, w pocie czoła, wylanej krwi, zawalonych klasówkach po przesiadywaniu po nocach nad błędami w kodzie, poznacie dopiero dlaczego - nawet w tak prostym gatunku - trzeba tak wiele pracy. Design Doc do gry zręcznościowej to góra 20 stron. A teraz napiszcie design doc do gry RPG - minimum dziesięć razy tyle. Powodzenia w implementacji ;)

PS> W złym smaku, uważam, jest proponowanie innym przyłączenia się do projektu w momencie w którym nie masz sam nic do zaoferowania (bo sam pomysł [i to w dodatku klona], to mało. Nie masz ani umiejętności, ani design doc'a, ani portfolio. Jeżeli już chcesz pisać RPG, to kulturalnie wypadałoby mieć chociaż design-doc). Dużo lepiej jest samemu coś zrobić, choćby i tzw. tech demo i dopiero tym zachęcić innych. Pokaż swoje zaangażowanie i poświęcenie sprawie.

PSS> Mam nadzieję, że się mylę. Ale pamiętajcie że stworzenie nawet najprostszego graficznego rpg'a to jest robota na parę lat (ja swojego robię od dwóch lat i potrzebuję jeszcze roku). Dobrze przemyślcie w co się pakujecie, żebyście nie musieli się z tego chyłkiem wycofywać. Po pierwsze, jak sam przyznałeś, twoje umiejętności programistyczne są niewielkie i zapewne w połowie prac odkryjesz że wszystko co napisałeś do tej pory było fatalne z punktu widzenia technicznego. Po drugie, możesz się szybko znudzić i zdegustować.

Tyle rzekłem.

Tak czy inaczej, powodzenia!

PSSS>Ja naprawdę nie gryzę ;)

PSSSS>Mapa z nazwą "Kalimdor" jest twoja własna, czy pochodzi z Warcrafta?

Offline yomyn

  • Użytkownik
    • yomyn::dev

# Listopad 01, 2007, 18:58:02
@UP
Racje Ci musze przyznac ale czemu by nie sprobowac. Projektow w glowie tez mamy duzo a relizuje sie 1 na 100. Mimo ze rzeczywiscie nie ma duzej sansu to ja i tak bede probowal, bo na taka rzecz zawsze mialem ochote, a ograniczala mnie nieznajomosc grafiki i chwilowa niechec do nauki :P

-yomyn

Offline mad_teus

  • Użytkownik

# Listopad 01, 2007, 20:07:38
trzeba przyznac racje Korialtrash'owi ze przy tego typu grze jest bardzo DUZO pracy i wyrzeczeń o ile zaklada sie ukonczenie projektu oczywiscie. na poczatek pomysl jakis chociaz zeby mozna od czegos zaczac jak nie ma pomyslu to trzeba go wymyslec no i ludzi z zapalem ktorzy sie poswieca dla sprawy. mozna sprobwac podjac sie zadania pod warunkiem ze ludzie beda chcieli zdobywac wiedze i rozwijac projekt. tez bym  byl za jakims oryginalniejszym pomyslem nie kopiowalbym tibi jota w jote. jesli sie moge do czegos przydac to jestem do dyspozycji. 
Korialtrash jesli mowisz ze do ukonczenia twojego projektu pozostal ci rok to czy to bedzie cos komercyjnego? ilu was pisze? mozna gdzies podziwiac rezultaty twojej pracy?

Offline Wachu16

  • Użytkownik

# Listopad 01, 2007, 20:22:02
Korialtrash może i masz rację, ale nie zapominaj, że to nie będzie projekt komercyjny i że nie ma granic czasu, programowanie oraz tworzenie grafiki niektórzy traktują jak rozrywkę a nie coś narzuconego. Próba stworzenia gry nikomu nie szkodzi, nabywamy doświadczenie oraz umiejętność pracy zespołowej... Jeżeli jednak skład będzie zgrany i chętny do pracy to nie widzę problemu z ukończeniem gry.

Wiem, że może wydawać się to dziwne, że rzucam  się na głęboką wodę nie znając dokładnie tajników tworzenia gier, myślę jednak, że gra nie musi być skomplikowana aby stać się bardzo grywalna, wystarczy kilka dobrych pomysłów oraz estetyczna oprawa graficzna.
Widzę, że zbyt dosłownie zrozumiałeś mnie z tą Tibią. Chodziło mi o przykład struktury a nie o ekonomię czy charakter.

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Listopad 01, 2007, 22:14:17
myślę jednak, że gra nie musi być skomplikowana aby stać się bardzo grywalna, wystarczy kilka dobrych pomysłów oraz estetyczna oprawa graficzna.
Obawiam się że w RPGu to jest nie do pogodzenia. To jest po prostu zbyt skomplikowany gatunek, by gracze przyjęli za dobrą monetą rozwiązania zbyt proste.

A co do mojego RPGa, to jest jak najbardziej darmowy (na licencji Freeware, ale nie Open-Source). Oficjalna strona jest tutaj. Powstaje w 4-osobowym teamie. Jeżeli chodzi o ten limit 1 roku, to wyszedłem z prostej zasady: jeżeli amator programuje bez narzucenia sobie limitu czasowego, nie ukończy projektu nigdy. Jeżeli natomiast ten sam amator, w tym samym projekcie, narzuci limity, okaże się że tworzenie gry będzie dużo szybsze (nawet jak wyjdzie na jaw, że nie jest w stanie dotrzymać żadnego terminu ;) ).
PS> Mój projekt i tak jest dużo mniej skomplikowany od tego co chcecie napisać, bo powstaje w PHP a nie w C++.

Piotr Kosek

Offline Wachu16

  • Użytkownik

# Listopad 02, 2007, 13:53:37
Gdyby wszyscy byli takimi pesymistami jak ty to żadna gra nigdy nie ujrzałaby światła dziennego :)

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Listopad 02, 2007, 14:21:45
Właśnie gdyby wszyscy byli takimi "pesymistami" (to się nazywa pesymizm? to ty jeszcze mało widziałeś :P) to by nie było problemu nieukończonych projektów. Akurat to co Korialtrash prezentuje to nie nazywa się pesymizm tylko rozsądek ;).

Offline Wachu16

  • Użytkownik

# Listopad 02, 2007, 15:42:37
Mam pytanie , czy ktoś z was zrobił jakąś grę do końca?

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Listopad 02, 2007, 15:46:38
Tu wszyscy są optymistami ;). I chorują na silnikologię (tm) :).