Autor Wątek: MMORPG "droga"  (Przeczytany 3671 razy)

Offline tzeentch

  • Użytkownik

# Październik 28, 2007, 14:56:46
Kilka spraw, które rzucają się od razu w oczy.

1) Podział na dobro i zło - IMO sztuczny. Czym wyróżniają się dobrzy? Tylko nie mów o szlachetności charakteru itp.
Dlaczego źli są źli? Co to znaczy? Niszczą i zabijają? Żądza władzy? To wszystko oklepane i dalekie od logiki.
Dlaczego jest między nimi antagonizm? Co napędza ten konflikt?

2) Spolaryzoawnie graczy na tylko 2 obozy - dobrze, ale dlaczego wydaje ci się, że do ostatecznej konfrontacji dojdzie dopiero na koniec i siły będą zrównoważone? Jeśli bycie dobrym mam być trudne, a złym łatwe, to spodziewaj się szybkiej przewagi złych i pogromu dobra na wczesnym etapie servera - musi być balans i uważam, że powinno być więcej frakcji. Powołujesz się na Travke i Ogame - a tam właśnie tak jest. Uważam, że gracze pownni tworzyć mniejsze obozy, a podziały między nimi nie powinny przebiegać koniecznie na linii dobro/zło. 2 obozy będą nudne, wiele = zabawa i polityka w grze...

3) Może warto dodać element interakcji ze światem w formie rekrutacji zwolenników, tworzenia wojsk i dowodzenia nimi w walce. Nawet mur magiczny padnie pod gradem kamieni z machin oblężniczych, nawet maga może zabić stalowy miecz. To mogłoby zrównoważyć siły dobro/zło - hasła o szczytnym celu przyciągną więcej woja, niż zwykła wyprawa łupieżcza.

4) Interakcja ze światem - polityka. Przekupywanie doradców różnych królów, zdobywanie poparcia na dworze/w senacie/ gdziekolwiek jako rozwinięcie pkt 3 - czyli konfliktu zbrojnego na szeroką skalę.

5) trzeba doszlifować historię

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Gierappa2

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2007, 10:18:02
TheWayGame.prv.pl ruszył serwis poświęcony grze co prawda jest w powijakach ale mam nadzieję że się rozkręci;) pozdrawiam

Offline Grabarz

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2007, 12:23:56
Mam nadzieję, że zapał starczy na długo :)

Polecam Tao Programowania, szczególnie księga 5.3 ;)