Autor Wątek: DeleD  (Przeczytany 2321 razy)

Offline Marcin Baszcz...

  • Użytkownik

# Styczeń 14, 2006, 13:44:28
http://www.delgine.com/

Chciałbym zaprezentować forumowiczom graficzny programik który z powodzeniem można wykorzystać do tworzeni map, czy statycznych obiektów na potrzeby naszych gier.
Mimo iż wersja Pro jest płatna z Lite i tak wiele możemy wycisnąć...
Prosta struktura pliku nie zniechęci początkujących jak *.3DS, a poza tym intuicyjny interfejs aplikacji sprawia, że już przy pierwszym uruchomieniu osoba, która dotychczas nie miała żadnej styczności z grafiką komputerową jest w stanie coś efektywnego wymodelować.
Na stronie znajdują się gotowe zastosowania programu wraz z źródłami a więc gorąco polecam.

W skrócie program oferuje:
-różne rodzaje źródła światła (w wersji Pro - w Lite otrzymujemy światło punktowe)
-generowanie lightmap
-Material Editor
-manipulowanie pojedynczymi wierzchołkami
-tworzenie obiektów nisko poligonowych
-system plugin-ów
-formaty eksportowane DirectX, OBJ, B3D, Ogre Mesh, DBO
-formaty importowane DirectX, CSM, B3D, 3DS
-automatyczne generowanie współrzędnych UV
-łatwy do zrozumienia format pliku

« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2006, 15:28:38 wysłana przez Luster »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Styczeń 14, 2006, 16:09:10
Co do edytorów map 3D (do których jak wiadomo program do modelowania, jak 3DS MAX nie wystarczy) to ja polecam darmowy QuArK. Ma trochę dziki format (ale już go prawie rozgryzłem), ale za to całkiem intuicyjnie się go obsługuje i nie ma problemu ze wstawianiem dowolnego rodzaju obiektów i nadawaniu im dowolnych właściwości (jest zbiór par klucz=wartość). Może kiedyś napiszę arta o jego używaniu w swoim silniku...