Autor Wątek: Lab  (Przeczytany 3723 razy)

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Październik 17, 2007, 16:51:54
Tak, wiem, że już mnie macie dość (przynajmniej w kwestii pomysłów), ale jakoś nie mogę powstrzymać tej weny na pomysły :P. Kolejny wymysł mojej wyobraźni.

Zadaniem gracza jest układanie w labolatorium mieszanek leków. Do dyspozycji ma związki (pierwiastki) chemiczne oraz możliwość przetestowania ich wpływu na organizm człowieka (np. jedne zwiększają odporność na choroby wirusowe i zwiększają możliwość zawału serca). Gracz przejdzie przez szereg misji ze zwiększającym się poziomem trudności. W każdej misji jest wyznaczony typ substancji (płynny lub stały - niektóre związki są tylko stałe, a inne płynne, jeszcze inniejsze działają w obu warunkach, lecz w jednym dają wyraźnie gorsze wyniki) oraz limit jaki ma mieć jedna dawka (np. 120 mg) - te ostatnie mają o tyle znaczenie, że na 1 mg związku działania jest bardzo mało, a więc należy te wielkości zwiększać. Oczywiście, lek musi po prostu leczyć człowieka (a więc spełniać założenia misji). Lecznicze substancje, będziemy uzyskiwać mieszając odpowiednie pierwiastki i wyważając ich ilości (jednocześnie pamiętając o stanie konsystencji i o tym, że niektóre związki mogą siebie wzajemnie wykluczać). Gracz jako że sam będzie w labolatorium, będzie miał do dyspozycji szeroką encyklopedię wyjaśniającą wszystkie cechy pierwiastków (wpływ 1 mg na człowieka, w jakim stanie, z kim się wyklucza, jakiś naukowy opis [dla klimatu]), a na początku misji będzie miał wypisane jaki wpływ ma mieć ten lek na człowieka.

Tu już standardowa formułka, że pomysł możecie sobie wykonywać jak, ile, gdzie i kiedy chcecie, bo ja się tego nie podejmę (przynajmniej teraz).

I już nie mi nie wypominajcie tych wszystkich pomysłów, i tak na gg mam tego dość :P.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline gamer.cpp

  • Użytkownik

# Październik 17, 2007, 16:54:31
Jako ze jestem entuzjasta lekow pomysl bardzo mi sie podoba. Oryginalne (choc koncepcja nieco podobna do starego Life&Death :)) i pomyslowe. Przy dobrym wykonaniu moze wyjsc z tego calkiem ciekawa gierka.

pozdrawiam

RageX

  • Gość
# Październik 17, 2007, 17:00:01
Jako ze jestem entuzjasta lekow pomysl bardzo mi sie podoba.
Hmm... czyżbyś miał na myśli narkotyki?

Offline gamer.cpp

  • Użytkownik

# Październik 17, 2007, 17:00:41
Jako ze jestem entuzjasta lekow pomysl bardzo mi sie podoba.
Hmm... czyżbyś miał na myśli narkotyki?

Po czesci tak ale raczej chodzi o alternatywne zastosowanie leków domowego użytku :)


Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Październik 17, 2007, 18:11:22
k_b: Trochę nie trafiłeś z tym pomysłem, bo produkcja leków to nie tylko mieszanie pierwiastków, które mają jakieś tam właściwości. Tu raczej chodzi o produkcję określonych związków (cząsteczek) chemicznych, zwykle dosyć złożonych oraz o sposób ich produkcji tak, żeby minimalizować zanieczyszczenia innymi związkami, na przykład jakimiś pośrednimi, które nie przereagowały do końca (oczywiście koszt produkcji też jest brany pod uwagę). Twój pomysł przypomina bardziej alchemię z gier RPG niż prawdziwą chemię. :)

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Październik 17, 2007, 18:41:14
k_b: Trochę nie trafiłeś z tym pomysłem, bo produkcja leków to nie tylko mieszanie pierwiastków, które mają jakieś tam właściwości. Tu raczej chodzi o produkcję określonych związków (cząsteczek) chemicznych, zwykle dosyć złożonych oraz o sposób ich produkcji tak, żeby minimalizować zanieczyszczenia innymi związkami, na przykład jakimiś pośrednimi, które nie przereagowały do końca (oczywiście koszt produkcji też jest brany pod uwagę). Twój pomysł przypomina bardziej alchemię z gier RPG niż prawdziwą chemię. :)

Szczegół ;). Gameplay się najbardziej liczy, a nie realizm :).

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Październik 17, 2007, 20:03:16
A mnie to nieodparcie kojarzy się z Fabryką Eliksirów z drugiej części Shreka ;) Rzeczywiście tak jak powiedział Krzysiek, przypomina to raczej alchemię z fantasy. Proponuję więc zmienić koncepcję docelową i zamiast leków niech gra polega na przygotowywaniu... najlepszym drinków, oczywiście bezalkoholowych ;)

Offline raver

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa.

# Październik 17, 2007, 20:14:13
Albo: niech gracz miesza jakieś dziwne substancję i z nich wychodzą jakieś równie dziwne stworki? Można zrobić taki algol generujący stworki z "kwasu DNA" ;). Coś jak w Spore...

Offline peter

  • Użytkownik
    • BirdStorm.net browser based MMO

# Październik 30, 2007, 21:34:00
Już od jakiegoś czasu myślałem o zastosowaniu podobnego mechanizmu w mojej grze. Tyle, że zamiast pierwiastków i leków u mnie mają to być odpowiednio runy i czary - ale na pewnych poziomie abstrakcji mechanizm jest dokładnie ten sam.
Jak na razie zatrzymałem się na problemie definicji właściwości danego elementu składowego (runy czy pierwiastka), a jeszcze większy mam kłopot z określaniem zależności - co z czego wyjdzie. Nie chciałbym na sztywno w kodzie czy konfiguracji określać, że trzeba mieć składniki A, B i C, żeby uzyskać dany efekt. Zamiast tego chciałbym, żeby mechanizm na podstawie właściwości (definicji) poszczególnych składników "sam" określał co nam z nich wyjdzie.
Na razie biorę pod uwagę jedynie składniki i ewentualnie proporcje. Na dodatkowe czynniki (kolejność, warunki zewnętrzne, etc) przyjdzie czas później.
Może ma ktoś ochotę tu o tym podyskutować? Myślę, że temat jest dość nieszablonowy i mógłby sporo wnieść do gier - zwykle to twórca gry musi określić, że jak gracz połączy dajmy na to ziemię okrzemkową z nitrogliceryną to wyjdzie mu dynamit, a tak działoby się to automatycznie i gracze mogliby tworzyć rozwiązania, których autor w ogóle nie brał pod uwagę.

Offline Moriturius

  • Użytkownik

# Październik 30, 2007, 21:45:56
ja bym jeszcze dal najpierw mozliwosc testowania lekow na szczurach i innych krolikach doswiadczalnych bo od razu na ludziach....

Poza tym nie zapomnij zaimplementowac CBA i CBŚ jak ktoś kipnie po Twoich lekach ;)

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Październik 30, 2007, 21:59:03
Już od jakiegoś czasu myślałem o zastosowaniu podobnego mechanizmu w mojej grze. Tyle, że zamiast pierwiastków i leków u mnie mają to być odpowiednio runy i czary - ale na pewnych poziomie abstrakcji mechanizm jest dokładnie ten sam.
Jak na razie zatrzymałem się na problemie definicji właściwości danego elementu składowego (runy czy pierwiastka), a jeszcze większy mam kłopot z określaniem zależności - co z czego wyjdzie. Nie chciałbym na sztywno w kodzie czy konfiguracji określać, że trzeba mieć składniki A, B i C, żeby uzyskać dany efekt. Zamiast tego chciałbym, żeby mechanizm na podstawie właściwości (definicji) poszczególnych składników "sam" określał co nam z nich wyjdzie.
Na razie biorę pod uwagę jedynie składniki i ewentualnie proporcje. Na dodatkowe czynniki (kolejność, warunki zewnętrzne, etc) przyjdzie czas później.
Może ma ktoś ochotę tu o tym podyskutować? Myślę, że temat jest dość nieszablonowy i mógłby sporo wnieść do gier - zwykle to twórca gry musi określić, że jak gracz połączy dajmy na to ziemię okrzemkową z nitrogliceryną to wyjdzie mu dynamit, a tak działoby się to automatycznie i gracze mogliby tworzyć rozwiązania, których autor w ogóle nie brał pod uwagę.

Ja widzę to w pewien sposób, zobrazuję to w przykładzie.

Mamy substancję A, B, C, D i też robimy mieszankę. I żeby nie było tak jak to mówisz, sztucznie sztywno, mieszanka ma bardzo różne dane. I np. A daje +20 toksyczności, +10 formowalności, -5 stężenia W. B inne, podobnie C i D. I teraz gracz jak je miesza, dostaje na końcu różne dane - i według tego gdy np. będzie stężenie W między 10, a 20, wtedy powstanie to a to, itp.

Mam nadzieję, że ktoś (szczególnie ty, peter) zrozumiał :).

Offline peter

  • Użytkownik
    • BirdStorm.net browser based MMO

# Październik 30, 2007, 22:18:10
@k_b
wow nie spodziewałem się tak szybkiej odpowiedzi ;)

Wracając do meritum - rozumiem to rozwiązanie i zdaję się, że nawet mogłoby to zadziałać.
Ale w naturze jest to trochę bardziej skomplikowane - dwa zupełnie nie wybuchowe związki (gliceryna i kwas azotowy) dają w wyniku bardzo wybuchowy związek - nitroglicerynę - tak jest fajniej, ale za groma nie wiem jak zdefiniować wspomniane składniki, aby uzyskać ten efekt.
U Ciebie, jak rozumiem dwa nietoksyczne składniki nigdy nie dadzą toksycznego. Co więcej dwa nie leczące składniki raczej nie stworzą leczącego, a chyba o to chodzi.
Nie jestem pewien, czy to Ty za bardzo upraszczasz czy może to ja przekombinowuję :P

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Październik 30, 2007, 22:30:01
@k_b
wow nie spodziewałem się tak szybkiej odpowiedzi ;)

Wracając do meritum - rozumiem to rozwiązanie i zdaję się, że nawet mogłoby to zadziałać.
Ale w naturze jest to trochę bardziej skomplikowane - dwa zupełnie nie wybuchowe związki (gliceryna i kwas azotowy) dają w wyniku bardzo wybuchowy związek - nitroglicerynę - tak jest fajniej, ale za groma nie wiem jak zdefiniować wspomniane składniki, aby uzyskać ten efekt.
U Ciebie, jak rozumiem dwa nietoksyczne składniki nigdy nie dadzą toksycznego. Co więcej dwa nie leczące składniki raczej nie stworzą leczącego, a chyba o to chodzi.
Nie jestem pewien, czy to Ty za bardzo upraszczasz czy może to ja przekombinowuję :P

Hm... no i tu jest problem :). Można by wprowadzić coś na styl "cienia" "prawdziwych" danych i powyżej pewnej wartości ten cień ma wpływ na prawdziwe dane. I gdy w praktyce nie są toksyczne, ich cienie się dodadzą i wywiorą duży wpływ na ten prawdziwy - w efekcie czego mieszanka będzie toksyczna. Innego rozwiązania teraz wymyślić nie jestem w stanie ;).

Offline peter

  • Użytkownik
    • BirdStorm.net browser based MMO

# Październik 30, 2007, 23:16:00
Jak rozumiem, masz na myśli, że A i B są tylko trochę toksyczne - na tyle mało, że nie jet to zauważalne, ale jeśli się tą toksyczność doda to już powstanie coś co jest zauważalnie toksyczne?
Nie podoba mi się o tyle, że takich wartości nie powinno się dodawać - tylko co najwyżej obliczać stężenie.
Przykład. 2 kilogramy A nie powinny być bardziej toksyczne niż kilogram A, więc i zmieszany kilogram A i kilogram B nie powinien być bardziej toksyczny niż bardziej toksyczna z tych dwóch substancji, prawda?
Jednak Twój pomysł z cieniami podsunął mi inne rozwiązanie. Muszę się jeszcze nad nim zastanowić, ale potem postaram się je opisać. Dzięki, bo jest wcale prawdopodobne, że wykorzystam to w swoim projekcie w zasadach dotyczących magii ;)

Offline doomtrader

  • Użytkownik

# Październik 31, 2007, 16:55:07
Wspomnę tylko, że jest sobie w internecie gra we flashu w której barman przygotowuje drinki.
Można łączyć dowolne składniki w dowolnych ilościach.
Na samym końcu oceniane są walory smakowe.
Całość może zakończyć się zejściem barmana.