Autor Wątek: Id - inna strona gry o życiu  (Przeczytany 4459 razy)

Offline PlayeRom

  • Użytkownik
    • PlayeRom

# Październik 17, 2007, 12:37:26
b) gracz jest jeden, a jego przygoda trwa od narodzin do śmierci.

Ale jak się człowiek rodzi to w zasadzie nie ma żadnego wyboru - prawie wszystkim kierują rodzice :) Poza tym, dużo zależy od tego gdzie się człowiek urodzi, jakbym się urodził na bliskim wschodzie, to może dzisiaj podkładał bym bomby. Duży wpływ ma środowiska z jakiego się wywodzimy a tego wyboru w życiu nie mamy. No chyba, że o tym ktoś pomyśli i w grze zaimplementuje - wszak to tylko gra.

Dawno temu, zacząłem robić grę polegającą na decydowaniu (koncepcja była trochę inna) i drzewo możliwości tak się rozrastało, że nie byłem w stanie nad tym zapanować, więc jedynym rozwiązaniem, było tak pokierować fabułę, aby z powrotem drzewo kurczyło się do jednego punktu. Dla zainteresowanych: http://www.playerom.republika.pl/tom_serchys/system/000.htm

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

RageX

  • Gość
# Październik 17, 2007, 16:58:43
b) gracz jest jeden, a jego przygoda trwa od narodzin do śmierci.

Ale jak się człowiek rodzi to w zasadzie nie ma żadnego wyboru - prawie wszystkim kierują rodzice :) Poza tym, dużo zależy od tego gdzie się człowiek urodzi, jakbym się urodził na bliskim wschodzie, to może dzisiaj podkładał bym bomby. Duży wpływ ma środowiska z jakiego się wywodzimy a tego wyboru w życiu nie mamy. No chyba, że o tym ktoś pomyśli i w grze zaimplementuje - wszak to tylko gra.

Nad czyms takim myślałem już... jest kilka alternatywnych startów, z których jest losowany ten twój.
Problem jest w różnorakich solucjach które powiedzą: masz 1 promil szansy na wylosowanie gry jako dziecko miliardera. No i gracz będzie to próbował wylosować, ułatwić sobie start.

Ehh... ale podejrzewam że dojrzalsi gracze wiedząc nawet ze start jest losowy, chcieli by jednak postawić się przeciwko losowi. Znaczy sie grać tym co jest, i sterować tym co się ma na starcie w ten sposób aby nadrobić. Raczej w grach turniejowych coś takiego nie miało by racji bytu... chociaż z drugiej strony, już w quake'u losowało respawny(zresztą jak w każdym "generatorze losu", można było przewidzieć wynik losowania).

Offline Elomar

  • Użytkownik

# Styczeń 26, 2008, 00:42:06
...drzewo możliwości tak się rozrastało, że nie byłem w stanie nad tym zapanować...

Przecież wcale nie trzeba tworzyć kompletnego drzewka. Gra mogłeby działać na zasadzie losowych eventów, z których tylko część byłaby połączona ze sobą związkiem przyczynowo-skutkowym. Dzięki temu rozwijanie gry stałoby się banalnie proste, a sama "fabuła" za każdym razem inna.

Offline nilphilus

  • Użytkownik
    • wordpress

# Styczeń 26, 2008, 03:07:36
tylko że gdzie tutaj fabuła? ;-)

sobie żyjesz, po prostu żyjesz i dokonujesz wyborów, idziesz tam czy siam. Super, fajnie by było zagrać sobie w taką imitacje życia, ale tutaj jest pewien problem, po pierwsze zrobienie czegoś przyczynowo-skutkowego jest trudne i jednak wymaga planu ;-)

Pierwsze co pomyślałem to dać możliwość dodawania skryptów, gracz sam pisze co może się stac, ale takie coś miało by tak naprawdę wpływ tylko na to co potem ten gracz stworzy, bo chyba sobie nie wyobrażacie dokumentacji z niewiadomą liczbą zmiennych. ID zdarzenia zresztą może się powtarzać i już mamy problem, bo dwie osoby zrobią tak samo ;-)

Zresztą, tak naprawdę nikomu się nie uda nigdy napisać gry która będzie brała pod uwagę nasze decyzje, może to być imitacja, ale gdzie niegdzie się za pomni o czymś, pominie itp ;->

... pisze od rzeczy,
przepraszam za brak jakiejkolwiek sensownej składni zdań XD

Offline mwojt

  • Użytkownik

# Luty 08, 2008, 21:40:02
ja to widzę tak:
Na początek trzeba się zająć ogólną koncepcją świata no więc mamy postać i ta postać powiązana jest z jakimś miejscem na początku może to być jakaś tam kraina w stylu władcy pierścieni. Aby gra nie rozwijała się chaotycznie należało by stworzyć jakieś lokalizacje w obrębie których mogły by się dziać jakieś wydarzenia, lokalizację mógłby dodawać jakiś dowolny użytkownik np. podając współrzędne x,y, podczas np. opcji podróż mógł by być wybór najbliższych lokalizacji (lub np. jakichś tam teleportów do różnych miejsc), w miejscach działy by się bardziej szczegółowe wydarzenia w stylu: "znajdujesz się w czarnym lesie przed sobą masz jezioro i łódź po lewej stronie małą chatkę co robisz a) wsiadam do łodzi i płynę b) idę do chatki" oczywiście pytanie i odpowiedzi wpisuje jakiś tam gracz który chciałby uzupełnić fragment świata można powiedzieć tworzący misję, a misja była by ciągiem zdarzeń zaczynającym i kończoncym się w jakiejś lokalizacji a zakończeniem misji była by jakaś nagroda lub kara np. zmiana ilości złota lub współczynników. Powinien być też jakiś system akceptacji misji taki, że gracz mógłby akceptować lub nie jakieś sytuacje i w zależności od tego można by korygować pewne źle zrobione misje lub np. stosować nagrody i kary systemem większości lub mniejszości (np. wybrałeś akcję którą mało kto wybiera to masz szansę na coś unikalnego). Może rozrastanie sieci wydarzeń mogło by stanowić pewien problem więc dobrze by było żeby do każdej misji było jakieś drzewko rozrastające się i prowadzące do jednego albo kilku określonych wyjść można by je zareprezentować w formie prostego grafa. Kolejna sprawa przedmioty i umiejętności to by było trochę zawiłe bo z jednej strony dobrze by było żeby gracze mieli większą kontrolę nad tworzeniem przedmiotów aby gra nie była zbyt drentwa z drugiej mógłby pojawić się problem nad sposobami używania tego w świecie. Aby gra nie była za drętwa można np. zrobić możliwość, że kilku graczy może podróżować razem pisać do siebie wiadomości i wspólnie podejmować decyzje i spotykać inne grupy... właściwie możliwości są ogromne bo gra opiera się na wyobraźni grających to sprawia, że gra staje się taka w jaką chcieli byśmy grać, można zrobić grę z dużą dawką humoru lub mrocznego klimatu cały szkopuł polega na stworzeniu dobrego engine takiego żeby świat się nie komplikował a dawał spore możliwości manewru.

Offline mentor

  • Użytkownik

# Luty 08, 2008, 23:01:26
Ja bym to widział jak tą grę paragrafową na Nonsensopedii - gracze mogliby łatwiej dorabiać własne opcje.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Luty 11, 2008, 19:13:57
Jaką grę? Daj linka