Autor Wątek: Id - inna strona gry o życiu  (Przeczytany 4462 razy)

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Październik 14, 2007, 22:25:06
Wszystkie gry o życiu to zazwyczaj nudy typu The Sims czy Tamagotchi. Jednak temat jeszcze nie jest wyczerpany. Oto co ja proponuję w tej sprawie. Może tylko najpierw poinformuję, że gra ma być zupełnie inna od Simsów.

Idea jest bardzo prosta - gra polega na wyborach. I obojętnie czy będzie tekstowa czy w 3D, jej esencją będą wybory. A te pojawiać się będą od początku gry do jej końca. Coś jak gra paragrafowa. Np. wybór na początku gry jak się zachowywał wobec zabawek ( ;) ) i według tego kolejny wybór. Każdy wybór zmienia życie. Ktoś by mógł powiedzieć "Stworzenie takiej gry zajęło by setki osobomiesięcy!". A od czego są gracze? Programista stworzyłby tutaj pierwszy, główny wątek życiowy, który miałby tylko i wyłącznie wszędzie po jednym wyborze. Następnie każdy by dorabiał własne opcje wyborów, "odbicia własnego życia".

Gra by się z pewnością nie znudziła po kilku minutach - jedna rozgrywka zajmowałaby około pół godziny. Technika wykonania dowolna. Można by iść po najmniejszej linii oporu i np. gra tekstowa (nie w konsoli) z jakimiś przyjemnymi towarzyszącymi ilustracjami. Sam przebieg życia określał by przejrzysty język skryptowy, którego użyć mógłby każdy gracz. Tutaj mógłby wejść już edytor dla tych mniej obytych graczy.

Pomysł wpadł mi do głowy po ujrzeniu gry Alter Ego, dość niedawno :).

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

RageX

  • Gość
# Październik 14, 2007, 22:31:45
Szczerze mówiąc nie rozumiem o co chodzi. :)

Np. wybór na początku gry jak się zachowywał wobec zabawek ( ;) ) i według tego kolejny wybór.

Nie rozumiem zwłaszcza tego zdania.

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Październik 14, 2007, 22:39:22
Przykład (gracz stał się piłkarzem, bramkarzem i gra w Real Madryt :P) :

"Rozgrywasz jeden z ważniejszych meczy swojego życia. Nagle obrońca twojej drużyny fauluje w polu karnym przeciwnika. Rzut karny. Gdzie się rzucasz?

1: Lewo"

I oczywiście lewo jest jedynym słusznym wyborem w pierwszej wersji gry. Potem gracz wybrania to, staje się mistrzem świata, itd. Natomiast zobaczy to jakiś gracz, wciśnie opcję "Rozszerz" i doda opcję "2: Prawo", przez którą gracz nie obrania tego strzału, jego drużyna przegrywa, i tak dalej ciągną się wydarzenia. Taka paragrafowa symulacja życia, w której wybory mają wpływ na dalszą grę.

RageX

  • Gość
# Październik 14, 2007, 22:42:22
ja też uwielbiam gry z możliwością wyboru: np jak chce gościa zastrzelić ze snajperki to mam wybór: albo strzelić w korpus (łatwiej trafić, ale koleś ma większe szanse przeżycia), albo w głowe (trudniej trafić, ale trafienie==śmierć).

a tak na poważnie to czy ostatecznie tego nie będzie trzeba implementować z użyciem zagnieżdżonych if-ów?

Offline Kot

  • Użytkownik

# Październik 14, 2007, 22:43:32
Hmm myślę, że do takiego zastosowania i szybciej, i wygodniej, byłoby to zrobić w czymś na kształt wiki :).

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Październik 14, 2007, 22:46:01
Hmm myślę, że do takiego zastosowania i szybciej, i wygodniej, byłoby to zrobić w czymś na kształt wiki :).

To jest pomysł! :D Na Nonsensopedii stworzono też grę paragrafową i całkiem zgrabnie to wyszło.

Offline dzemeuksis

  • Użytkownik
    • Blog quodmeturbat

# Październik 14, 2007, 23:08:49
Pomysł ciekawy. Może wyjść z tego fajny eksperyment. Zdaje się, że w Daggerfallu (cRPG, następca Areny, protoplasta, Morrowinda, Obliviona, itd. - przypis dla młodzieży ;) ) można było w ten sposób stworzyć postać (alternatywny do tradycyjnego). Ale gdy w to grałem to z angielskim byłem na całkiem na bakier, więc nie wiem, jak to się sprawdzało w praktyce, bo z żalem, ale musiałem utworzyć postać tradycyjnie.

RageX

  • Gość
# Październik 14, 2007, 23:44:45
Idealny pomysl, tylko prosze nie wiki. Lepiej juz konsolowa aplikacja z jakas wspolna (moderowana) baza danych (serwerem z skryptami do gry), w ktorej bylyb zapisany caly "scenariusz". Mozna by sciagac poszczegolne, albo automatycznie wszystkie "pytania". Tylko trzeba by zadbac o to, zeby sie nie gryzlo. Mam nadzieje, ze cos takiego powstanie. Z checia bym pogral, gdyby sie rozroslo.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Październik 15, 2007, 11:35:25
Jak przeczytałem że gra ma polegać na wyborach, to przed oczami stanął mi Kaczyński, Tusk itp. Dobrze, że nie o to chodzi :)

Błagam, tylko nie przez WWW. Jest tyle lepszych możliwości zrobienia tego! Konsola tekstowa, program okienkowy, na zwykłych przyciskach Windows albo z własną ładną grafiką, jeśli już musi być przez sieć to choćby Telnet jak w starych dobrych MUD-ach.

Na płycie CD-Action była kiedyś dawno temu darmowa gra o nazwie Tekstówka. Nie mogę jej teraz nigdzie znaleźć. To była maksymalnie prosta, okienkowa aplikacja - gra plus edytor, właśnie do układania takiej gry bazującej na wyborach. Można było wrzucać tekst opisu, odpowiedzi na przyciski, a nawet obrazek do każdej sceny. Potem zrobili konkurs na najlepszą grę ułożoną w Tekstówce. Pamiętam jak fajnie się w niektóre grało. Było np. coś z motywem "jesteś w kosmosie w galaktyce Wielkiego Klopa".

BTW: Napisałem w C++ i GDI (z własnym, tekstowym GUI) silnik do tego typu gier:
http://regedit.warsztat.gd/pub/Linked/WK_Konf_01.png
http://regedit.warsztat.gd/pub/Linked/WK_Konf_02.png
http://regedit.warsztat.gd/pub/Linked/WK_Konf_03.png
Chcesz to mogę Ci go przysłać razem ze źródłem i dokumentacją. Warunki uzgodnimy prywatnie :)

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Październik 15, 2007, 16:13:11
Chcesz to mogę Ci go przysłać razem ze źródłem i dokumentacją. Warunki uzgodnimy prywatnie :)

Raczej kieruj do to człowieka, który pomysłu się podejmie. Na pewno nie będę to ja :P.

Inspiracją pomysłu była gra Alter Ego i sama tekstówka tym by się różniła od innych, że gracz po prostu prowadził swoją postać od narodzin do śmierci. I w grze mógłby zostać zarówno bezdomnym jak i prezesem Microsoftu - wszystko zależnie od wyborów :).

Offline really

  • Użytkownik

# Październik 15, 2007, 16:53:26
hmm, ciekawe, sam mysle wlasnie nad tekstowka oparta glownie na fabule i nie wiem jak "posuwac" akcje do przodu. To jest jedno z calkiem ciekawych wyjsc.

RageX

  • Gość
# Październik 15, 2007, 18:00:53
k_b... król pomysłów, szkoda ze tylko pomysłów.  :D
jak najbardziej ci dobrze życzę, ale tak jakoś.  ::)

Ta twoja gra wyborów... to nic więcej, jak pierwsze "mówione" gry rpg. Co prawda grałem w taką tylko raz i to z marnym skutkiem (skutek zgonu z przepicia - ale tera już nie pije :P)... ale dość jasnym dla mnie było że game master'a rola między innymi właśnie na tym polegała, na tworzeniu wyborów które wpływają na rozgrywkę, często w diametralny sposób. Oprócz samego rozwoju postaci, jakiejś intrygującej fabuły, postaci, to w tych grach, właśnie oto chodziło/chodzi - o te tzw. "wybory".

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Październik 15, 2007, 18:05:46
k_b... król pomysłów, szkoda ze tylko pomysłów.  :D
jak najbardziej ci dobrze życzę, ale tak jakoś.  ::)

Ta twoja gra wyborów... to nic więcej, jak pierwsze "mówione" gry rpg. Co prawda grałem w taką tylko raz i to z marnym skutkiem (skutek zgonu z przepicia - ale tera już nie pije :P)... ale dość jasnym dla mnie było że game master'a rola między innymi właśnie na tym polegała, na tworzeniu wyborów które wpływają na rozgrywkę, często w diametralny sposób. Oprócz samego rozwoju postaci, jakiejś intrygującej fabuły, postaci, to w tych grach, właśnie oto chodziło/chodzi - o te tzw. "wybory".

Jaki tak król :P. Każdy programista ma co najmniej tyle co ja pomysłów. Tyle że parę z nich czasem tutaj publikuję, ot co ;p.

No niby tak. Ale ta gra tym by się różniła od RPGów, że tutaj a) dzieje się w współczesnych czasach (praktycznie się tego nie spotyka w RPGach) b) gracz jest jeden, a jego przygoda trwa od narodzin do śmierci. W RPG zwyczajnie przeżywa się jedną przygodę i tyle. A siłą tej gry miałaby być ogromna ilość możliwych ścieżek rozwoju życia - i za każdym razem rozgrywka miała by być inna.

"Marzenia" ;p.

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Październik 15, 2007, 20:00:11
No niby tak. Ale ta gra tym by się różniła od RPGów, że tutaj a) dzieje się w współczesnych czasach (praktycznie się tego nie spotyka w RPGach)
Eeee?

Cytuj
b) gracz jest jeden, a jego przygoda trwa od narodzin do śmierci. W RPG zwyczajnie przeżywa się jedną przygodę i tyle.
Eeee?

I jedno, i drugie zależy od graczy i MG - nie jest cechą RPGów.

Offline yomyn

  • Użytkownik
    • yomyn::dev

# Październik 15, 2007, 20:26:28
A moze by zrobic do tego prosty "edytor" wyborow, czyli poprostu kazdy by mogl dodawac swoje hmmm jakby to nazwac "poziomy"(?) czyli np. "Rodzaj pytania" - "Konsekwencje" to wszystko laczylo by sie w dosc duze drzewo, Konsekwencjami byly by skutki w reputacji, doswiadczeniu czy czyms innym, a takze kolejne pytania, tak zeby nie dodawac po 1 pytaniu tylko cale "gałęzie" polaczone ze soba. Takie "drzewo" bylo by wrzucane na strone www gry i w formie patchu bylyby umieszczane do sciagniecia na stronie, albo przy wlaczeniu gry szukano by najnowszych aktualizacji :P


@EDIT
Przesadzilem :P mocno przesadzilem :P

-yomyn