Autor Wątek: Najlepszy darmowy Game Engin  (Przeczytany 2082 razy)

Offline jcarew

  • Użytkownik

# Październik 14, 2007, 21:39:15
Witam. Chciałbym abyście doradzili mi jaki jest obecnie najlepszy darmowy Game Engin z niżej wymienionych:
Crystal Space + CEL, Panda3D, Reality Factory, The Nebula Device 2, RealmForge
A może ktoś kożystał z innego enginu, którry wywarł na nim pozytywne wrażenie a nie znajduje się na tej liście. Chodzi mi o wybór silnika pod grę FPP, czyli jak wiadomo dobry i szybki render. Najlepiej coś zbliżonego do możliwości ID Tech 4 z Doom'a 3. Chciałbym, aby ktoś mógł przedstawić wady i zalety tych silników. Może jednak lepszym wyborem będzie połączenie różnych silników w całość (graficzny, fizyczny itp.) np. Ogre lub Irrlicht + ODE + OpenAL itp. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline steffan

  • Użytkownik
    • Adam Roszyk Blog VR, Startups, Travels

# Październik 14, 2007, 21:49:03
Może się mylę, ale wydaje mi się że
Cytuj
możliwości ID Tech 4 z Doom'a 3
i
Cytuj
darmowy
nie chodzą w parze  :P

Offline hubo

  • Użytkownik

# Październik 15, 2007, 11:22:17
Obiektywnym byc ciezko, ale subiektywnie dla mnie neoaxis. Renderem jest ogre, fizyka to Ode albo Ageia PhysX. Edytory (resources, map itp), dema (w tym fps, swietny na poczatek). Nie wiem tylko czy daloby rade zrobic cos ala Doom3 z wydajnoscia oryginalu, bo w to raczej watpie (bo np C#, to nie optymalizowane na kazdym kroku pod katem konkretnej gry c z asm). Po za tym majac silnik trzeba go optymanie wykorzystac, nie wspominajac o tym ze dla wiekszosci ludzi "jak Doom 3" = z takimi obiektami, teksturami i efektami, ktorych nikt nikomu za freeko nie da (a skoro mowimy o engine za free, to jakos nie idzie w tym w parze wydawanie kasy na super grafike ;)).
A neoaxis ma generalnie to co ogre, tworcy poszli poczatkowo nieco za daleko i uznali ze lightmapy sa niepotrzebne bo wiadomo pelna dynamika oswietlenia etc. i teraz musza dodawac takie podstawy.

Offline artpoz

  • Użytkownik
    • blog o tworzeniu gier

# Październik 15, 2007, 20:15:16
Wady i zalety różnych silników można znaleźć w komentarzach ludzi pod konkretnym silnikiem na stronce
http://www.devmaster.net/engines/