Autor Wątek: gra FPP  (Przeczytany 2039 razy)

Offline szakal

  • Użytkownik

# Październik 12, 2007, 21:49:28
 Dzień dobry,
    Na forum jestem nowy, ale niech to was nie zraża ;). Chciałbym zaprezentować pomysł na grę FPP. W dużym skrócie. Akcja dzieje się w mojej szkole (no trudno). O fabułę się nie bójcie (już jest gotowa). Zbyt długa, żeby ją tu opisywać (w grze mają być elementy horroru). Chciałbym stworzyć zespół, który pomógł by mi napisać grę. Dlatego proszę o pomoc:
- grafików 3d,
-grafika 2d,
- programistę AI- niby umiem, ale przyda się pomoc.
  Spokojnie nie jestem jakimś dzieckiem neo, które chce zrobić grę. Wiem na co się porywam.

             Pozdro,
                  Szakal

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Październik 12, 2007, 21:55:31
Spokojnie nie jestem jakimś dzieckiem neo, które chce zrobić grę. Wiem na co się porywam.
Oj, chyba nie wiesz, więc Ci powiem: szukasz osób, które zupełnie za darmo poświęciły by Ci swój wolny czas na realizację Twojego pomysłu, nie mając jakiejkolwiek gwarancji, że to w ogóle wyjdzie, a Ty w dodatku nie prezentujesz żadnych powodów, żeby się dołączyć, ani czegokolwiek, co by świadczyło o tym, że jesteś w stanie to w ogóle zrobić (np. linki/screeny z poprzednich gier, które zrobiłeś). :)

Offline szakal

  • Użytkownik

# Październik 12, 2007, 22:01:40
Spoko,
   1.Wiem, marnować swój wolny czas itp.:
2.Mogę niedługo dać screeny z moich poprzednich gier (niestety wszystkie 2d).
3.Jeżeli zbiorę trochę osób to doprowadzę ten projekt do końca. Nie mogę go olać to nie w moim stylu.
4. Proszę was, to dla mnie ważne.

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Październik 12, 2007, 22:08:52
Chodzi o to, żebyś podał więcej detali. Przedstawienie dość szczegółowych założeń projektu jest tutaj podstawą. Bez tego nikogo nie znajdziesz, bo:
1. Jest sporo projektów już znanych i wiele osób będzie tam mierzyć
2. Ok. 50% forumowiczów tworzy własne frameworki więc ciężko ich zachęcić do czegokolwiek ;)
3. Masa osób prowadzi swoje projekty.

Jak widzisz musisz być konkurencyjny.

Offline really

  • Użytkownik

# Październik 12, 2007, 22:49:13
Mowiles, ze projekt masz zrobiony - to jest dobry moment na jego pokazanie ;)

Offline szakal

  • Użytkownik

# Październik 13, 2007, 11:22:43
 Ujmę to tak:
  - gra ma posiadać dwa tryby multiplayer i singleplayer
  - singleplayer to kampania, w której wcielamy się w rolę jednego z uczniów i próbujemy wydostać się ze szkoły opanowanej przez zombiaków
 - kluczowym elementem gry ma być multiplayer, w którym dużą rolę odgrywa oświetlenie. Mamy do wyboru dwie rasy człowiek i bestia. Do każdej rasy dobieramy bronie i dodatkowe zdolności. Wybieramy mapę i zaczynamy zabawę. Są trzy tryby: DM, TDM i CTF(klasyka :P). Mówiłem o oświetleniu; chodzi o to, że możemy 
znajdować się w pomieszczeniach gdzie panuje kompletna ciemność. Kiedy gramy człowiekiem drogę oświetla nam tylko latarka, natomiast bestia posiada zdolność czegoś w rodzaju noktowizora. Co pozwala się jej podkraść do przeciwnika. Innymi słowy takie skrzyżowanie Sprintercell z Alien vs Predator :).

EDIT: Rozpiszę singla. Jest to liniowy fpp, zaczynamy na 2 piętrze szkoły (najwyższe) i początkowo chcemy się z niej wydostać. Na początku towarzyszą nam pomocnicy, ale po kolei giną. Nie chce mi się tu rozpisywać fabuły, ale chodzi mi oto, żeby stworzyć dobry single ze zwrotami akcji i humorem. Wiadomo... wyobraźmy sobie naszą katechetkę z dwoma minigunami :P. Po kolei spotykamy też innych bohaterów. Jak zwykle fabuła prowadzi nas do nieuchronnej konfrontacji z bosem :D.
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2007, 11:37:52 wysłana przez szakal »

Offline Jandor

  • Użytkownik

# Listopad 01, 2007, 23:41:02
Uczniowie biegający z gnatami po szkole zabijający zombie ? Jak dla mnie chybiony pomysł :
1.Skąd by się tam wzięła cięższa broń typu karabin maszynowy czy chociażby granat?
2.Skąd uczniowie wiedzieliby jak posługiwać się bronią ? Chyba nie z gier ;p).

Do tego można dorzucić raczej krótki czas singla (2 piętrowa szkoła to nie Black Mesa z Half-Life'a , wystarczy zejść 2 razy po schodach i jesteś "w domu" , chyba , że Twoja szkoła jest cholernie duża , bo moja nie). Chodzi o to , że wszystko już było - tryby multiplayera jak zwykle te same ,koncepcja podziału na 2 teamy ( zombie i ludzi) też była (tutaj mod do Half-Life'a 1 - Brainbread) , schematyczna fabuła... Sorry , ale nie sądzę , żeby gra osiągnęła jakikolwiek sukces i wytworzył się wokół niej taki community jak przy np. Soldacie.  :-\
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2007, 23:42:39 wysłana przez Jandor »

Offline Oti

  • Użytkownik

# Listopad 02, 2007, 00:59:31
Cytuj
1.Skąd by się tam wzięła cięższa broń typu karabin maszynowy czy chociażby granat?
A może lepiej "Skąd wzieły by się tam zombiaki?"?. To nie jest argument, bo skoro są tam zombie(które nie istnieją) to dlaczego nie miałoby być broni?
Cytuj
2.Skąd uczniowie wiedzieliby jak posługiwać się bronią ? Chyba nie z gier ;p).
Ehh, jeśli to gimnazjum/liceum, to napewno większość miała kiedyś już plastikowy pistolet na kulki ;) to także nie argument.

Ja osobiście chętnie pograłbym w coś takiego. Fajnie jest sobie pozabijać nauczycieli xD
Cytuj
Jak zwykle fabuła prowadzi nas do nieuchronnej konfrontacji z bosem .
proponuje jako bossa zrobić pana R. Giertycha :P każdy chciałby go zabić za te mundurki  ;D

Pozdro, Oti :)

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Listopad 02, 2007, 01:27:34
Ja bym Giertycha nie zabil za mundurki... ja puscilbym go wolno do miejsca, ktore torturowalo by jego umysl! :D

A tak na powaznie, to faktycznie gra moze byc krotka. Ale jak fizyka i outfit (niejako HUD + ogol graficzny) bedzie grywalny to ja chetnie. Kocham FPS-y (polecam q3 jako podstawe odpowiedzi na pytanie "co to jest gra FPP?"!)