Autor Wątek: piractwo  (Przeczytany 4583 razy)

Offline xair

  • Użytkownik

# Październik 05, 2007, 14:47:46
jak można najskuteczniej zabezpieczyć swój program przed piractwem.. ?? :-\

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline doomtrader

  • Użytkownik

# Październik 05, 2007, 14:49:01
zrobić MMO i brać abonament ;)

chyba się nie da bo każda gra/program jest prędzej czy później na torrentach itd

Offline Akira26

  • Użytkownik

# Październik 05, 2007, 14:49:39
Udostepnic go zadarmo ;D

Offline novo

  • Użytkownik
    • my devblog

# Październik 05, 2007, 14:54:52
Single player nie zabezpieczysz chocbys nie wiem jak chcial(no chyba ze wejda hardware-owe zabezpieczenia) bo cala aplikacja jest na maszynie gracza i mozna ja de facto dowolnie modyfikowac. Kwestia tylko jak bardzo to utrudnisz. Za to do multi juz sie da, wystarczy kod weryfikujacy umiescic na serwerze gdzie gracz nie ma dostepu. W tej sytuacji jedyna mozliwoscia pogrania sa pirackie serwery, a z tymi juz duzo ciezej jest i najczesciej ich jakosc jest duzo nizsza.

Pozdr.
novo.

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Październik 05, 2007, 14:55:48
jak można najskuteczniej zabezpieczyć swój program przed piractwem.. ?? :-\

Skasować zanim ktokolwiek zdąży go skopiować ;).

Offline sobol

  • Użytkownik

# Październik 05, 2007, 15:07:03
Cytuj
no chyba ze wejda hardware-owe zabezpieczenia)
Eeee hardware reversing również istnieje, więc prędzej czy później i takie zabezpieczenia dadzą w łeb ;) Zresztą wszelkie sieciowe prawdopodobnie też da się jakoś tam obejść, jak ktoś ma łeb jak sklep i się na tym dobrze zna i ma dużo farta ;p

Przede wszystkim jeżeli już chcesz robić zabezpieczenia to musisz starać się jak najbardziej utrudnić zreversowanie twojego kodu, jest masa tricków opisanych w necie jak to robić, są dostępne protectory, packery również zabezpieczą przed początkującymi ;p możesz napisać własny protector, możesz próbować obfuskacji, możesz robić jakieś niezwykle zawiłe wykrywanie debuggerów, używać SEH'a w celu utrudnienia debuggowania i tak dalej i tak dalej, ale tak na prawdę jedyne co zyskujesz to czas, zamiast 10 minut potencjalny RE będzie potrzebował godziny, dnia, tygodnia, miesiąca, ale w końcu zrobi to co chce tak czy siak :)

<edit> a no i ofc wszelkie checksumy ;p
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2007, 15:09:40 wysłana przez sobol »

Offline Charibo

  • Redaktor

# Październik 05, 2007, 15:09:54
IMO mechanizm Steama jest bardzo dobry - wielu ludzi woli poprostu wygodnie kupic gre przez internet, szybka ja aktywowac i sciagnac, niz meczyc sie z czesto niedzialajacymi paczkami pirackich "non-steam" gier rozprowadzanych na tej platformie

Offline dzemeuksis

  • Użytkownik
    • Blog quodmeturbat

# Październik 05, 2007, 15:35:29
Nie chcę za bardzo offtopować, bo xair ewidentnie pyta o software'owe mechanizmy zabezpieczające, więc krótko: moim zdaniem nie tędy droga. Uważam, że zabezpieczenia jakie by nie były to walka z wiatrakami. Należy więcej energii wkładać w krzewienie kultury płacenia za programy, które się używa, zamiast trwonić ją na bezowocne walki, na drm-y, na zamykanie ludzi za tłumaczenie napisów, itd., itp. Zwłaszcza, że tego rodzaju działania wywołują raczej odwrotny skutek i poczucie krzywdy. A jeśli nawet trochę odstraszają, to przecież nie to o to chodzi, żeby ludzie nie robili czegoś ze strachu, tylko z poczucia że tak nie należy robić. Tzn. może i producentom wszystko jedno, bo dla nich ważny jest efekt. Ale z punktu widzenia wychowania społeczeństwa, to nie jest dobry kierunek. Sorry za offtop.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Październik 05, 2007, 15:44:41
jak można najskuteczniej zabezpieczyć swój program przed piractwem.. ?? :-\
To już jest zmartwienie dystrybutora. Ty po prostu rób grę. :)

RageX

  • Gość
# Październik 05, 2007, 16:43:20
Dobrym sposobem jest dodawanie roznych smieci do wersji pudelkowych :)

A kazde zabezpieczenie i tak predzej czy pozniej zostanie zlamane ;)

Offline doomtrader

  • Użytkownik

# Październik 05, 2007, 16:51:05
Co by nie mówić najlepszym zabezpieczeniem jest po prostu stworzenie programu, który ludzie będa chcieli mieć w wersji oryginalnej w domu.

Offline sobol

  • Użytkownik

# Październik 05, 2007, 17:13:54
Tzn IMO zabezpieczanie softu można traktować również jako sztukę dla sztuki, bo to ciekawa dziedzina bardzo i dająca pole do popisu

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Październik 05, 2007, 17:47:00
Najlepiej po prostu zapewnić grze takie features, które wymagają dostępu do serwerów sieciowych - jak np. blizzardowy battle.net. Oczywiście można powiedzieć, że zawsze ktoś może zrobić piracki serwer, ale zważywszy na to, że kod oryginalnego serwera nie będzie udostępniany, może to nie być takie proste :)

RageX

  • Gość
# Październik 05, 2007, 18:58:20
jak można najskuteczniej zabezpieczyć swój program przed piractwem.. ?? :-\

Skasować zanim ktokolwiek zdąży go skopiować ;).

Albo zrobić, takie badziewie, żeby nikt nie chciał go skopiować ;)


RageX

  • Gość
# Październik 05, 2007, 19:09:56
Albo dać tak niską cenę, że wstyd będzie używać pirata, aczkolwiek buntownicy od tej zasady zawsze się znajdą. Oni mają swoje zasady.  ;)