Autor Wątek: Mad Cows  (Przeczytany 3528 razy)

Offline Maskl

  • Użytkownik
    • http://www.maskl.cba.pl

# Wrzesień 30, 2007, 22:37:22
MAD COWS

Wstęp:  :)
Doszedłem do wniosku, że wypadałoby w końcu napisać coś o projekcie który wysłałem na WSoC '07 :) Tak też czynię to i czekam na opinie ;) Projekt mam zamiar rozwijać dalej, więc wszelkie pomysły też będą mile widziane :)

Co to za gra?
W założeniu gra miała być typową siekanką w stylu Alien Shooter'a, czy Diablo, rzecz jasna parę misji i lekko zarysowana fabuła także miały się pojawić. No właśnie miały.. Niestety zabrakło mi na to czasu, albo i projekt był zbyt ambitny. Prace rozpocząłem pod koniec lipca, a dodatkowo pojawiła się 4 tygodniowa przerwa w kodzeniu z powodu awarii kompa i wakacji.

Fabuła: ::)
No ale przejdę już do rzeczy najważniejszej - gry. W MadCows wcielamy się w rolę człowieka odpowiedzialnego za wybicie całego stada wściekłych krów, jednak jak się później okazuje wcale nie jest to takie proste.... ;) Mamy do dyspozycji różne bronie, od karabinka po granaty ;) W grze pomocne są także liczne apteczki, przyspieszacze czy inne 'bonusy'.

Technikalia:
Gra jest w pełni trójwymiarowa - obsługą grafiki zajmuje się świetny silnik OGRE, fizyka także stoi na niezłym poziomie dzięki silnikowi Newton Game Dynamics. Przestrzenną muzykę zapewnia FMOD. Cały projekt jest moim dziełem, zasoby w dużej części czerpałem z innych gier i Internetu, dokładniej opisałem to w pliku readme gry.

Download:
Paczka z pracami na WSoC '07 Regedita
http://chomikuj.pl/Maskl/MadCows+4.0+WSoC07.rar
http://mihd.net/jxm3ae

Zapraszam wszystkich do komentowania, zgłaszania błędów i chwalenia się wynikami :D

P.S. Na 99% gra nie zadziała na komputerach bez Visuala - postaram się to jak najszybciej poprawić... Na razie jedenak nie zaobserwowałem tego problemu, więc może jednak wszystko jest w porządku?

Kilka screenów:






« Ostatnia zmiana: Październik 01, 2007, 11:34:40 wysłana przez Maskl »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline r.Q

  • Użytkownik
    • r.Q - strona domowa

# Październik 01, 2007, 09:19:13
Niestety gierka nie rusza na mojej konfiguracji (Intel Celeron 900 MHz, 256 MB RAM, ATI Rage PRO 8 MB). Wyskakuje mi błąd
Cytuj
Nie można uruchomić aplikacji, ponieważ jej konfiguracja jest niewłaściwa. Problem ten może rozwiązać ponowne zainstalowanie aplikacji.
Ale pewno to wina sprzętu :-\

Offline Limal

  • Użytkownik
    • http://wolnik.co.uk

# Październik 01, 2007, 09:40:09
Screeny rewelacyjne. Przyciągnęły mnie do gry. A w samej grze:

  • grafika - większość rzeczy jest: cienie, dym, etc. Zabrakło animacji oraz półprzezroczystości cieni.
  • fizyka - pełen wypas, wylatujące w powietrze kontenery, to jest to co tygryski lubią najbardziej.
  • miodność - jest ok. Sterowanie się sprawdza. Niestety gra się po pewnym czasie nudzi, ale można to bardzo łatwo poprawić. Wystarczy, że dodasz nowe bronie, które gracz będzie otrzymywał za każde 5, 10, 15 zabitych krów, lecz jeśli krowa go dotknie z powrotem ma broń podstawową. Aha, i krowa mogłyby się jakoś ładniej spawnować, np. coś jak efekt kuli EM w Terminatorze 2.

Gratuluję ukończenia projektu. Kawał dobrze wykonaneji i skończonej roboty!
« Ostatnia zmiana: Październik 01, 2007, 09:41:49 wysłana przez Limal »

Offline Demon

  • Użytkownik

# Październik 01, 2007, 09:48:20
Ja na tych screenach nic nie widzę, poza ostatnim.

Offline Maskl

  • Użytkownik
    • http://www.maskl.cba.pl

# Październik 01, 2007, 11:15:04
Na początek małe sprostowanie... Przez przypadek, a może i pośpiech w wersji na WSoC napisałem, że to wersja 4.0 gry, zamiast 0.4...

Niestety gierka nie rusza na mojej konfiguracji (Intel Celeron 900 MHz, 256 MB RAM, ATI Rage PRO 8 MB). Wyskakuje mi błąd
Cytuj
Nie można uruchomić aplikacji, ponieważ jej konfiguracja jest niewłaściwa. Problem ten może rozwiązać ponowne zainstalowanie aplikacji.
Ale pewno to wina sprzętu :-\
Pewnie tak... w sumie gra jest dość wymagająca pod względem sprzętowym... ale dzięki za odpowiedź :) (Żadne pliki *.log się nie pojawiły?)

Screeny rewelacyjne. Przyciągnęły mnie do gry. A w samej grze:
Dzięki, bardzo się cieszę, że screeny spełniły swoje zadanie :)

grafika - większość rzeczy jest: cienie, dym, etc. Zabrakło animacji oraz półprzezroczystości cieni.
W tej chwili to akurat jest zmiana jednej linijki kodu :D Jednak pojawiły się z nimi pewne problemy, no i gra chodziła wolniej, ale rozważę dodanie opcji włączenia takich cieni w pliku z konfiguracjami już w następenej wersji gry...

fizyka - pełen wypas, wylatujące w powietrze kontenery, to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Robiłem wszystko co się dało by latały jak najdalej i jak najwyżej ;)

miodność - jest ok. Sterowanie się sprawdza. Niestety gra się po pewnym czasie nudzi, ale można to bardzo łatwo poprawić. Wystarczy, że dodasz nowe bronie, które gracz będzie otrzymywał za każde 5, 10, 15 zabitych krów, lecz jeśli krowa go dotknie z powrotem ma broń podstawową. Aha, i krowa mogłyby się jakoś ładniej spawnować, np. coś jak efekt kuli EM w Terminatorze 2.
Nowe bronie będą... Po prostu nie zdążyłem z tym na WSoC - i tak zdołałem zrobić więcej niż myślałem ;)

Gratuluję ukończenia projektu. Kawał dobrze wykonaneji i skończonej roboty!
i mam nadzieję, że uda mi się go jeszcze bardziej dopracować i za pewien czas ponownie pokazać go na Warsztacie :)

Ja na tych screenach nic nie widzę, poza ostatnim.
Nie widzisz nic bo nie ma tam nic ciekawego czy zwyczajnie jest niewyraźny? Jak to drugie to gra po prostu miała być jak najbardziej mroczna i ciemna... być może przy niektórych monitorach efekt ten jest zbyt mocny :D ale najlepiej gdybyś sprawdził jak to wygląda w grze ;) No i co do czwartego screena... To został on stworzony naprawdę w dużym pośpiechu (parę godzin przed 20.00) i proszę się nie śmiać :D

Dzięki wszystkim za komentarze

Offline Demon

  • Użytkownik

# Październik 01, 2007, 15:50:23
No właśnie o tą ciemność mi chodzi, ledwo widzę że na tych screenach jest jakiś celownik.

Offline r.Q

  • Użytkownik
    • r.Q - strona domowa

# Październik 01, 2007, 15:59:55
Cytuj
Pewnie tak... w sumie gra jest dość wymagająca pod względem sprzętowym... ale dzięki za odpowiedź Smiley (Żadne pliki *.log się nie pojawiły?)
Nie, żadnych logów:( Więc faktycznie pewno to wina sprzętu. A jakie są wymagania sprzętowe Twojej gry?

Offline Maskl

  • Użytkownik
    • http://www.maskl.cba.pl

# Październik 01, 2007, 20:44:33
Doszły do mnie głosy, że zapomniałem dorzucić do paczki z grą plików zlib1.dll, jeżeli brakuje Ci go - to ściągnij np. stąd, lub poszukaj na Googlu. To jest jedyny plik którego brakuje?

No właśnie o tą ciemność mi chodzi, ledwo widzę że na tych screenach jest jakiś celownik.
Nie jesteś pierwszą osobą zwracającą uwagę na ten problem, chyba więc będę musiał jednak troszkę rozjaśnić scenę, chociaż nie wiem czy to nie pogorszy troszkę klimatu gry, rozważam też zmianę oświetlenia na coś w stylu latarki - byłoby to raczej sensowniejsze rozwiązanie niż jakieś światło ciągle świecące nad graczem :D

Cytuj
Pewnie tak... w sumie gra jest dość wymagająca pod względem sprzętowym... ale dzięki za odpowiedź Smiley (Żadne pliki *.log się nie pojawiły?)
Nie, żadnych logów:( Więc faktycznie pewno to wina sprzętu. A jakie są wymagania sprzętowe Twojej gry?
Dzięki za odpowiedź, szczerze mówiąc nie miałem nawet czasu się nad tym zastanawiać, czy też sprawdzać... ale patrząc na parametry Twojego kompa mam podobne obawy, co do powodu nie działania gry jak Ty :)

Mam jeszcze jedno pytania co do sposobu poruszania się gracza - jaki jest najlepszy:
1) Obecny - gracz zawsze idzie w stronę kursora
2) Po naciśnięciu strzałki w górę, gracz przesuwa się w górę ekranu itp. (Tu by się pewnie pojawiły problemy z animacją - co gdy biegniemy w prawo, a strzelamy w lewo? ;))
Czy może dać możliwość wyboru graczowi? (No ale i tak jeden musi być domyślny ;))

Offline Charibo

  • Redaktor

# Październik 01, 2007, 22:56:59
Zdecydowanie lepsza opcja 2ga. To wlasnie sterowanie spowodowalo, ze oddalem glos na Systemszok a nie na twoja gre :)

Offline Maskl

  • Użytkownik
    • http://www.maskl.cba.pl

# Październik 03, 2007, 02:25:42
Poświęciłem dzisiaj kilka godzin, pozbierałem wszystkie negatywnw opinie o grze i spróbowałem poprawić to co da radę :)
Błędy nad którymi się zastanawiałem to (w większości są to cytaty z różnych wątków na tym forum...)

Cytuj
Problemy na słabszym sprzęcie
Tutaj chwilowo nic nie poradzę...

Cytuj
Zabrakło animacji oraz półprzezroczystości cieni.
Animację są, tylko troszkę słabo widoczne :D a w najnowszej wersji dodałem półprzezroczyste cienie

Cytuj
krowa mogłyby się jakoś ładniej spawnować
Nie jest ładnie, pewnie to jeszcze poprawię, no ale przynajmniej widać, że się dopiero co pojawiły ;)

Cytuj
nic nie widać! ledwo widać na screenach celownik.
Poprawiłem, teraz lepiej?

Cytuj
Niewygodny sposób poruszania się, a nawet "koszmarne sterowanie graczem doprowadza do szalenstwa"
Jest. Może i niekiedy animacja jest tragiczna, ale chodzi przecież głównie o wygodę grania :)
'Nowa' kontrola na WSAD, stara na strzałkach, dodatkowo Środkowy Przycisk Mychy

Cytuj
soundtrack średnio pasuje, jakiś taki zbyt 'patetyczny' do zarzynania krów
Zmieniłem na inny, też mnie troszkę zaczął wkurzać, jeżeli komuś tamten się bardziej podobał to można wziąć z tamtej wersji

Cytuj
Kiepsko zrobiona broń ("Seria pocisków 1000 sztuk / minutę")
Postaram się to dopracować...

Cytuj
krowy, które umierają dopiero po 1-2 minutach strzelania (od pewnego momentu)
Póki nie zrobię innych przeciwników itp. to nie widzę lepszego wyjścia ;)

Cytuj
gra się po pewnym czasie nudzi; kompletnie niegrywalna; malutkie tempo gry.
W tej wersji niestety tak jest jednak postaram się by to się poprawiło :)

Cytuj
brak zlib1.dll
Poprawione :D

Poprawiłem też widok menu i opis po przegranej....

Nowa wersja do pobrania z:
http://chomikuj.pl/Maskl/MadCows+0.41.rar

Dwa screeny dla zobaczenia głównych zmian....





Teraz znikam na 4 dni, ewentualne odpowiedzi dam radę niestety udzielić dopiero w sobotę wieczorem :)