Autor Wątek: Bomb Attack  (Przeczytany 6267 razy)

Offline maxem

  • Użytkownik
    • maxem software

# Wrzesień 30, 2007, 15:14:20
Bomb attack
-------------
- inspiracja jest gra "bomberman"
- oparta na OpenGL, SDL, Ogg Vorbis
- dwuplatformowa (linux, windows)
- edytor leveli oparty Qt4
- 30 leveli
- 5 bonusow ( bieganie, wiecej bomb w ekwipunku, wiecej zyc, reczna detonacja, wiekszy zasieg wybuchu )
- opcja "continue", czyli mozliwosc kontynuowania leveli do ktorych doszlismy


Sterowanie
-------------
- strzalki - ruch
- spacja - postawienei bomby
- ctrl - po zdobyciu odpowiedniego bonusa, bedzie mozna recznie zdetonowac bomby tym klawiszem
- "+" - przyblizenie kamery
- "-" - oddalenie kamery
- "s" - wlacz/wylacz dzwiek
- "f" - wlacz/wylacz licznik fps
- alt+enter - wlacz/wylacz pelny ekran


Cheaty
-------------
Wpisanie ponizszych wyrazow spowoduje uaktywnienie cheatow

- "next" - przejscie do nastepnego levelu
- "giveall" - otrzymanie wszystkich bonusow
- "bonusrun" - otrzymanie bonusa szybkosci
- "bonusbomb" - zwiekszenie liczby maksymalnej liczby bomb w ekwipunku
- "bonuslife" - zwiekszenie liczby zyc
- "bonusremote" - kotrolna wybuchu bomb, klawiszem CTRL
- "bonusrange" - zwiekszenie wielkosci wybuchu
- "kill" - samobojstwo
- "god" - "godmode"

Linux
------------
Zaleznosci:
- GL
- GLU
- SDL
- SDL_mixer
- SDL_image
- libpng
- libvorbis
- Qt4 (tylko dla edytora leveli)

Autorzy (maxem)
------------
- Dariusz "axem" Mokwa - programowanie
- Kamil "Cebix" Cebula - grafika
- Pawel Nowicki - dzwieki
- Andrzej Reszelski - muzyka

Linki
-------------
[ Strona ]





//edit dodanie screen'ów
« Ostatnia zmiana: Październik 07, 2007, 19:03:32 wysłana przez maxem »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Oti

  • Użytkownik

# Wrzesień 30, 2007, 15:51:42
no, sciagnalem, zobaczylem i calkiem calkiem :] moze nawet na to zaglosuje :] sie zobaczy.
Gierka jest bardzo spoko i bardzo przypomina dyna blaster. Powodzenia ;)

Offline meehav

  • Użytkownik
    • meehav.net

# Wrzesień 30, 2007, 16:34:09
Gra fajna, tylko muzyka mnie drazni po dluzszej grze :) A wlasnie, i po zamknieciu LevelEditora w Windowsie nie konczy on swojego procesu (trzeba go recznie killowac). Aa, podoba mi sie jeszcze motyw z tym zblizaniem i oddalaniem kamery.

Offline r.Q

  • Użytkownik
    • r.Q - strona domowa

# Wrzesień 30, 2007, 16:35:02
Niestety kurcze nie pograłem sobie zbyt długo :(, ponieważ na mojej konfiguracji (Intel Celeron 900MHz, 256 MB RAM, ATI Rage PRO 8 MB :P) nie da się grać (wychodzi jakieś 0.5 FPS). Jakie ta gra ma wymagania? Według mnie duże, a wydaje mi się, że gra 2D nie powinna być aż tak wymagająca.

Pozdrawiam ;D

bies

  • Gość
# Wrzesień 30, 2007, 16:49:47
Fajne, ale mam 4 uwagi:
1) Gra skacze (Linux, CPU: AMD X2, GPU: AMD X700) a nie powinna -- to nie jest wymagająca grafika. Tzn. FPS jest wysoki (70-100) ale w trakcie gry można zauwazyć nagłe zacięcia. Podobnie w trakcie przybliżania (oddalania) kamery.
2) Dlaczego śmierć przechodzi przez bomby? ;)
3) Nie napisałeś nigdzie o opcji -windowed, gra nie obsługuje opcji --help.
4) Jakoś tak bardziej mi pasuję --windowed (długa opcja z dwoma myślnikami).

Na dwie ostatnie załączam prostego patcha (jak GPL to GPL). ;)
--- bombattack-src/bombattack.cpp.org 2007-09-30 15:40:14.812849945 +0200
+++ bombattack-src/bombattack.cpp 2007-09-30 15:44:30.434853206 +0200
@@ -19,18 +19,27 @@
  ***************************************************************************/
 #include "game.h"
 #include <string>
+#include <iostream>
 
 #ifdef __WIN32__
 #undef main
 #endif
 
 
+using std::cout;
 using std::string;
 int main(int argc, char *argv[])
 {
     bool b=false;
-    if(argc>1)
-        if(string(argv[1])=="-windowed") b=true;
+    if(argc>1) {
+ if (string(argv[1]) == "--help") {
+ cout << "Usage: " << argv[0] << " [--help|--windowed]\n";
+ cout << "\t--windowed\trun in window\n";
+ cout << "\t--help\t\tshow this help\n";
+ return 0;
+ }
+        if(string(argv[1])=="--windowed") b=true;
+ }
     Game::run(b);
     return 0;
 }
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2007, 16:56:38 wysłana przez bies »

Offline maxem

  • Użytkownik
    • maxem software

# Wrzesień 30, 2007, 17:01:46
Gra zajmuje sporo pamieci karty graficznej. Mysle, ze 16MB na GPU powinno wystarczyc. Dwa myslniki to takie linuksowe ;_) U mnie na linuksie i na windowsie wszystko jest plynnie ;_)
( Athlon 2000+,768MB, radeon 9000 (64MB) )
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2007, 17:19:44 wysłana przez maxem »

Offline RedHot

  • Użytkownik

# Wrzesień 30, 2007, 17:25:57
Tylko przyznaj ziom jakiego masz kompa! ;)  Jako jeden z pierwszych testerów stwierdzam ,ze gra jest na luzie ,ale chowa się do takiej gierki we flashu i wrzuconej do worda, co nie maxem? XD . (wie o co chozi)

Offline maxem

  • Użytkownik
    • maxem software

# Wrzesień 30, 2007, 17:32:00
Niedawno pokazalem gierke pewnej blondynce, ona popatrzyla i mowi:
"Fajne fajne. Moj kolega przyslal mi podobna gierke w Word'zie!."
(Gra byla zrobiona we flashu dodana jako obiekt OLE. ) Gierki w wordzie rzadza. Ok koniec offtopu.

bies

  • Gość
# Wrzesień 30, 2007, 17:39:18
Gra zajmuje sporo pamieci karty graficznej. Mysle, ze 16MB na GPU powinno wystarczyc. Dwa myslniki to takie linuksowe ;_) U mnie na linuksie i na windowsie wszystko jest plynnie ;_)
( Athlon 2000+,768MB, radeon 9000 (64MB) )
Co do zacięć: kluczem jest włączenie v-sync (thx. puchaty) -- z włączonym nie skacze.
Co do opcji: no tak... ale pod Windows to się opcji z wiersza poleceń w ogóle nie używa. ;)

// edit
Pochwal się na freegamer.blogspot.com i happypenguin.org -- całkiem fajna gierka.

// edit2
Ech, pospieszyłem się z tym v-sync. Zacięcia cały czas występują (choć rzadziej). Dokładnie jest do nagły spadek FPS. Zazwyczaj przy ,,błyśnięciu'' ścian.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2007, 18:06:04 wysłana przez bies »

Offline Charibo

  • Redaktor

# Wrzesień 30, 2007, 17:43:29
OT: Czasami sie uzywa, ale faktycznie, w Windowsie to jest czesto zrobione lepiej ;)

Co do gry sie wypowiem pozniej, jak Reg udostepni cala paczke ze wszystkimi grami :)

Offline maxem

  • Użytkownik
    • maxem software

# Wrzesień 30, 2007, 19:17:15
"Blysniecie" scian to zwykla animacja klatkowa, jakich wiele w grze. Nie mam pojecia czemu u Ciebie jest wtedy spadek FPS.

bies

  • Gość
# Wrzesień 30, 2007, 19:35:21
"Blysniecie" scian to zwykla animacja klatkowa, jakich wiele w grze. Nie mam pojecia czemu u Ciebie jest wtedy spadek FPS.
Popatrzę sobie w wolnej chwili na ten kod -- jak coś znajdę to dam znać.

Offline Oijadt

  • Użytkownik

# Wrzesień 30, 2007, 20:45:45
u mnie chodzi perfekcyjnie. jedynie poruszanie mi sie nie podoba, tzn jak ide np w dol i w nastepnej kratce chce pojsc w lewo to dokladam klawisz lewo i trzymam jednoczesnie dol+lewo. gdy w tym momencie po lewej jeszcze nie ma wolnego pola to postac sie zatrzyma zamiast isc dalej w dol i skrecic w lewo gdy bedzie taka mozliwosc. 

a tak pozatym to bardzo mi sie podoba :) gratuluje.

Offline maxem

  • Użytkownik
    • maxem software

# Wrzesień 30, 2007, 21:06:42
Chodzenie to sprawa wyczucia gry :-P. Postac sie zatrzymuje, bo kolejny ruch (sugerowany drugim klawiszem) zostanie odrazu uzyty po skonczeniu ruchu trwajacego ( a nie kiedy bedzie taka mozliwosc, czyli brak kolizji )  btw: szkoda, ze nie wyslales swojej gry na compo, niezle sie zapowiadala :-)

Offline Oijadt

  • Użytkownik

# Wrzesień 30, 2007, 21:15:06
btw: szkoda, ze nie wyslales swojej gry na compo, niezle sie zapowiadala :-)

nie wyslalem? wyslalem. przynajmniej tak mi sie wydaje.  (moze to nie bylo do mnie?)