Autor Wątek: B¡DŹ MISTRZEM KULEK !!! GRA 2 lub 3D ??  (Przeczytany 5322 razy)

Offline nonGENIUS

  • Użytkownik

# Wrzesień 29, 2007, 21:41:58
nie mam jeszcze teamu ... a że jestem grafikiem to sobie skrobie grafikę :) chciałbym zrobić widok mniej więcej jak w "Tibi" tylko bardziej zza pleców, jednak najbardziej chciałbym aby gra była w 3D i mogło sie samemu dostosowywać kamerę ... jednak to dla niektórych za trudne dlatego będę wypalał moje obiekty w 3D na bitmapy i efekt jest nawet całkiem ciekawy ( podobny do mojego avatara )
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2007, 23:37:02 wysłana przez el_pawcik »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Oti

  • Użytkownik

# Wrzesień 29, 2007, 23:13:53
chciałbym zrobić widok mniej więcej jak w "tIBI" ( z braku poszanowania dla tej gry napisałem z małej litery xD )

(|_, ([])  (|_, to mialo byc smieszne?<zyga> czemu niby sie chwalisz ze nie lubisz tej gry? mozliwe ze ona wyglada na bezsensowna siekanine, ale to bardzo dobra gra  >:( zapewne widziales te gre raz jak kumpel na roku zabijal kurczaka i muwisz ze to shit. Ktos mial tutaj taka sygnaturke "tylko 2 rzeczy sa nieskonczone:kosmos i ludzka glupota. co do pierwszego mam jeszcze watpliwosci".Calkowicie sie zgadzam

Offline nonGENIUS

  • Użytkownik

# Wrzesień 29, 2007, 23:36:35
Nie lubię tibi gdyż wg mnie nie ma sensu, za bardzo uzależnia i twórcy żerują na ludzkiej "głupocie" ... jednak jako "gra" może być ... trochę grafikę schrzanili bo ni to od góry ni od tyłu ni od boku postacie krzywe ...

Offline Karczas

  • Użytkownik
    • DevBlog

# Wrzesień 29, 2007, 23:45:19
Dla dobra tematu radził bym się powstrzymać od tego typu dygresji. A co do widoku... to myślę, że 3D nie było by jakoś super wymagające. Bo po co do takiej gry (utrzymanej w kreskówkowym klimacie) jakieś motion-blury, glowy i inne "bajery". Należało by się skupić nad prostotą i szybkością wyświetlania grafiki - MMO w końcu.

Offline nonGENIUS

  • Użytkownik

# Wrzesień 29, 2007, 23:53:57
Karczas - dobrze powiedziane ;] walcie konkrety ;P
Co do grafiki 3D - zrezygnowałem bo "podobno" ciężko sie programuje, a z 2D jest mniej problemów :D
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2007, 23:56:20 wysłana przez el_pawcik »

Offline Moriturius

  • Użytkownik

# Wrzesień 30, 2007, 00:01:49
A co do widoku... to myślę, że 3D nie było by jakoś super wymagające. Bo po co do takiej gry (utrzymanej w kreskówkowym klimacie) jakieś motion-blury, glowy i inne "bajery".

Też tak myślę. W zasadzie wszyscy już teraz mają sprzęty które poradzą sobie z prostym 3D wiec nie ma co sie ograniczac :) [z drugiej strony nie ma tez co przesadzac :P]

trochę grafikę schrzanili bo ni to od góry ni od tyłu ni od boku postacie krzywe ...

ee tam zaraz ze popsuli. Zauwaz, ze jest to swego rodzaju wizytówka tibii. Jak zobaczysz coś wtakim stylu to od razu Ci się kojarzy. Poza tym pojechany widok jest też w Ultimie Online, bo tam zastosowali kafle obrócone o 45* zamiast przepisowe izometryczne ~22 [jesli dobrze pamietam ;) ] - btw: UO też uzależnia mocno (wiem z doświadczenia).

Jesli chodzi o sens: a jaka gra ma sens? :D siedzisz tylko przed kompem i zuzywasz klawiature i myszke zamiast robic cos pozytecznego :P

@Oti: ten tekst z sygnaturki o ktorym mowisz wyglosil A. Einstein ^^

yfan

  • Gość
# Wrzesień 30, 2007, 00:04:56
Kurcze, pawcik, to co wymyśliłeś to tzw. gra w życie: czyli mnóstwo graczy i można robić "wszystko". Brawo? To nie jest żaden pomysł, tylko gigantyczny BRAK POMYSŁU. Podoba mi się za to komunizująca koncepcja świata bez pieniędzy, ale też żadna finezja coś takiego wymyśleć. Jakby to miało działać i czemu ktokolwiek miałby w to grać?

Kulki są urocze, zamiast młócić bzdurne MMO, zrób z nimi platformówkę w Blender GE: zapewniam Cię, że jesteś w stanie się nauczyć tyle Pythona, żeby swobodnie poskryptować, jeśli nie wystarczą same kostki logiki. Przede wszystkim miałbyś szansę sobie popracować samemu, zamiast skazywać się na wieczne "zróbcie mi".

Offline nonGENIUS

  • Użytkownik

# Wrzesień 30, 2007, 00:10:58
yfan - nudne gry w GE mam już za sobą ... i już mi sie znudziło ( przykładowa gierka: www.chomikuj.pl/el_pawcik/stick.rar )
Gra miałaby polegać głównie na uczeniu swojego "kulka" nowych umiejętności, tworzenie własnej "siedziby" itp. Gra byłaby przeznaczona dla młodszych graczy aby rozpoczęli przygodę z grami w najmniej brutalny sposób ( bo mnie żal w )( ściska jak widzę 7 latków grających w postala a potem chwalących "jak to się było okrutnym" )
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2007, 00:14:29 wysłana przez el_pawcik »

Offline _MtZ_

  • Użytkownik

# Wrzesień 30, 2007, 00:31:26
Sorka za taki offtop ale od pewnego(dość długiego czasu) szukam nazwy pewnej starej gry, w której głównymi bohaterami były 4 włochate... kulki :D Każda kulka była w innym kolorze i każda miała inną 'moc' (O ile dobrze pamiętam, to: zielona - miała linę, czerwona - przebijała się przez ziemię, niebieska - umiała nurkować, złota - strzelała). Była to taka fajna platformówka. Spędziłem przy niej kilka (6?) lat temu naprawdę sporo czasu i ostatnio właśnie chcę zabrac się za remake. Ale bez gry nic nie zrobie :/ Pamiętam tylko, że nazwa chyba zaczynała się na f (ale pewien nie jestem). Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.

A do autora tematu: radzę najpierw dokładnie zastanowić się nad grą. Napisz coś w rodzaju design-doc. Niekoniecznie kilkadziesiąt stron, ale taki kilkustronicowy zarys. Bo jak narazie mam wrażenie, że sam dokładnie nie wiesz jak gra miałaby wyglądać(zmieniasz założenia). Trzymam kciuki za ten projekt bo bardzo chętnie w coś takiego zagram :)

//Edit: Wielkie dzieki el_pawcik :D To rzeczywiście była 'Fury of the Furries' :)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2007, 13:48:13 wysłana przez _MtZ_ »

Offline nonGENIUS

  • Użytkownik

# Wrzesień 30, 2007, 00:35:16
_MtZ_ - mogę sie rozpisywać i rozpisywać ale i tak nikt nie będzie chciał dołączyć do teamu bo stwierdzi że gra będzie nudnawa ... i zapewne chodzi o grę: "Fury of the Furries "

yfan

  • Gość
# Wrzesień 30, 2007, 01:28:53
MMO dla dzieciaków? Super. Gigantyczna piaskownica MMO, z dużą swobodą zabawy opartej na budowaniu i z elementem niegroźnej rywalizacji o surowce (klocki różnych kolorów, kształtów, faktur i właściwości). Będą musieli współpracować. Sami zdecydują, co zbudują, ważne żeby każdy miał swobodę, a zarazem robili coś wspólnego. Hierarchia współpracy sama się wytworzy. Później za każdym razem jak wrócą na serwer będą widzieli swoje budowle i te najwspanialsze zostaną na długo: każdy znałby wartość wysiłku zbudowania takiego "zamku z piasku", szanowaliby pracę innych.

Na tym się skup - jak gracze będą współpracowali, reszta to pikuś i zbieranie znaczków. MMO to interakcja, MMO dla dzieci musi dawać duże możliwości interakcji: zwykłe MMO może być oparte na meblowaniu postaci, dzieciom bajzlu w głowach nie można robić.

Nie było jeszcze takiej gry. On-line program do modelingu opartego na 'cegiełkach', gdzie wszystko co zostało kiedyś zrobione zostaje. To jest (co tu proponuję) konkretny pomysł: może zadziałać, może nie zadziałać, nikt naprawdę nie wie. Ma jednak jakiś haczyk i coś - myślę - intrygującego i odmiennego od większości MMO. Gra oparta na wspólnym budowaniu to mocny pomysł i Twój projekt chyba w podobną stronę zmierza, ale co ja widzę to przede wszystko nacisk na "można zrobić wszystko" i mnóstwo niepotrzebnych udziwnień. Trudno z tym dyskutować, mało to wydestylowane i przemyślane. W takiej sytuacji nie licz, że ktoś się przyłączy.

Zamiast tłumaczyć co można będzie zrobić, lepiej wymyśl 'dlaczego'. Dlaczego siedmiolatek miałby inwestować w umiejętności wirtualnej kulki? Przecież to absurd jest... tworzenie sztucznych barier - jakiegoś niby RPG, żeby zachęcać do zebrania tych wszystkich umiejętności. Czyli siedzą dzieciaki przed ekranem i kombinują, żeby wylevelować sobie kulkę, żeby być na równi z innymi levelantami. Widzisz nawet bez pieniędzy robi się z tego system oparty na inwestycji czasowej i zamiast gry masz pracę na drugi etat. Umiejętności - z resztą nawet nie podałeś jak by je zdobywać..., ale i tak - to zły pomysł, stają się walutą. Lepiej udostępnić graczom narzędzia, którymi musieliby się wymieniać, bo byłoby ich niewiele. Wyjdzie na to samo, a bez nacisku na pompowanie postaci.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2007, 04:36:16 wysłana przez yfan »

Offline nonGENIUS

  • Użytkownik

# Wrzesień 30, 2007, 10:16:12
umiejętności by się zdobywało w specjalnych szkołach, ale zanim rozpocznie się naukę trzeba będzie zdobyć narzędzie1 danego fachu. W szkole byłby by różne mini gierki oraz instruktaże i zadania praktyczne, których przejście wiąże się ze zdobyciem większego "poziomu2" danej umiejętnośći. W szkołach były by ograniczone miejsca żeby był kulek w każdym fachu :)

1narzędzia zdobywałoby się robiąc różne zadania
2poziomy powodują jedynie wzrost szybkości np. budowania albo kopania w ziemi

Motyw z piaskownicą jest naprawdę fajny :D ( chciałem uzyskać podobny efekt )
można zmienić że są zawody: kopanie w piasku, transportowanie piasku i lepienie piasku
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2007, 10:20:40 wysłana przez el_pawcik »

Offline nonGENIUS

  • Użytkownik

# Wrzesień 30, 2007, 12:09:04
<- kulek w 2D niechcący gitarę usunąłem ( dałem teraz na imageshacka, bo wcześniej nie mogłem )
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2007, 14:09:03 wysłana przez el_pawcik »

Offline Oti

  • Użytkownik

# Wrzesień 30, 2007, 13:34:41
[ot]
odnosze wrazenie ze strasznie nabijasz posty,el_pawcik. taki schemat:
el_pawcik
ktostam
el_pawcik
ktostam
el_pawcik
ktostam
el_pawcik
el_pawcik
ktostam.
mniejwiecej w ten sposob wyglada ten topic. To nie gg, edytuj swoj post zamiast non-stop pisac nowy.
[/ot]
twoja kulka w 2d tez jest krzywa :]. Cos a'la tibia. ni to od gory ni to od tylu ni to od boku, postac krzywa :P :P :P

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Wrzesień 30, 2007, 13:48:04
[ot]
odnosze wrazenie ze strasznie nabijasz posty,el_pawcik. taki schemat:
el_pawcik
ktostam
el_pawcik
ktostam
el_pawcik
ktostam
el_pawcik
el_pawcik
ktostam.
mniejwiecej w ten sposob wyglada ten topic. To nie gg, edytuj swoj post zamiast non-stop pisac nowy.
[/ot]
twoja kulka w 2d tez jest krzywa :]. Cos a'la tibia. ni to od gory ni to od tylu ni to od boku, postac krzywa :P :P :P

Ja natomiast odnoszę wrażenie, że Ty Oti sam nabijasz posty. Autor tematu po prostu stara się odpowiadać w miarę szybko na sugestie innych użytkowników.

Do tematu: ja bym wolał raczej 3D i widok np. zza pleców, ale oczywiście z 3D jest więcej roboty. A tej kulki w 2D jakoś nie widzę (na obu kompach - krzyżyk zamiast obrazka).