Autor Wątek: Jak zrobic: klon shadowgrounds?  (Przeczytany 4125 razy)

Offline toxic

  • Użytkownik

# Wrzesień 24, 2007, 01:33:59
Witam!

kontekst: http://www.shadowgroundsgame.com/en/screenshots.html

run'n'gun, widok z gory, poziomy i obiekty 3d

powiedzmy, ze obnizamy wymagania jakosciowe - slabsza grafika, mniejsza ilosc detali, mniejsza gra swiatlem (albo brak) - niech one beda tak niskie, ze az porownywalne np z quake'iem 3

pytania do panstwa:
czy cos takiego daloby sie zrobic za free?
jakie sa szanse zrobic cos takiego za free?
czy ktos juz robil cos takiego (komercyjnie lub nie) i moglby sie podzielic uwagami? (kopalem troche forum tutaj i nic ciekawego nie wydlubalem)
jakie problemy w realizacji takiego projektu byscie widzieli? (problemy z implementacja tego i owego? problemy z pozyskaniem zasobow - map, modeli, dzwiekow?)
a jesli problemy to czy macie pomysly jak je rozwiazac?

temat szeroki, ale chetnie poslucham Waszych uwag

pozdrawiam
toxic
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2007, 18:47:42 wysłana przez toxic »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline dx0ne

  • Użytkownik
    • Pierdoły od dx0ne'a

# Wrzesień 24, 2007, 01:59:07
tak tylko rzucam coś w podobie ale nie wiem jakie były początki projektu(tzn czy był amatorski i się rozkręcili czy może komercja od początku)
Project Xenoclone

Offline sobol

  • Użytkownik

# Wrzesień 24, 2007, 14:22:13
Ja coś takiego planowałem robić z jednym grafikiem około roku temu, ale nic z tego nie wyszło, skończyło się na ogólnym zarysie ;)

Cytuj
niech one beda tak niskie, ze az porownywalne np z quake'iem 3
LOL :D Mam nadzieję że to joke :D

Cytuj
czy cos takiego daloby sie zrobic za free?
Można :) Wszystko jest możliwe, pytanie tylko jak wiarygodne ;p

Jakie problemy? Przede wszystkim najpierw zaprojektuj, to musi być z głową, bez pomysłu na grę nie można mówić o problemach (nie wiedząc co chcesz osiągnąć). Nie znam twojego poziomu, dla jednego wyświetlenie modelu 3d jest problemem, dla innego jakieś ekstremalne optymalizacje ;p Wszystko zależy od ciebie. No ale IMO ten typ gier nie cechuje się jakimiś szczególnymi problemami, może poza sterowaniem kamerą, żeby nie było przypadków że coś zasłania ci widoczność i żeby ta kamera latała płynnie (zbliżenia oddalenia etc). Bajery graficzne, jeśli chcesz zrobić super efekciki jak błyskawice etc no to sporo pracy czeka. AI :) Potwory nie mogą stać jak kołki, żeby było fajnie powinny się grupować etc, ale i tak nie jest to typ gry w której AI stawia wielkie wymagania przed amatorskimi produkcjami (IMO ofc, żeby nie było ;P)

Offline toxic

  • Użytkownik

# Wrzesień 24, 2007, 18:59:46
Ja coś takiego planowałem robić z jednym grafikiem około roku temu, ale nic z tego nie wyszło, skończyło się na ogólnym zarysie ;)
dlaczego padlo? na czym polegliscie?

Cytuj
Cytuj
niech one beda tak niskie, ze az porownywalne np z quake'iem 3
LOL :D Mam nadzieję że to joke :D

nie, jak najbardziej nie - jakos nie wyobrazam sobie, ze daloby sie znalezc i zmotywowac ludzi, aby siedzieli i robili wysoko jakosciowe modele, wysoko jakosciowe plansze itd itp za free

rozumiem, ze joke dla Ciebie polega na tym, ze aktualnie nie zagralbys w gre o podobnej jakosci graficznej co q3 (rok 1999), tak? nawet za free?


Cytuj
Bajery graficzne, jeśli chcesz zrobić super efekciki jak błyskawice etc no to sporo pracy czeka.

jakis pomysl jak to obejsc? sprobowac zwerbowac specjaliste od super efekcikow (sa tacy?)
moze sa jakies zbiory z efektami na sieci? (glupio to brzmi, wiem)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Wrzesień 24, 2007, 19:55:12
Cytuj
rozumiem, ze joke dla Ciebie polega na tym, ze aktualnie nie zagralbys w gre o podobnej jakosci graficznej co q3 (rok 1999), tak? nawet za free?
Ja to raczej zrozumiałem, że joke to stwierdzenia, że Quake 3 ma słabą jakość grafiki. Tak, czy inaczej, dla mnie Q3 też ma kiepską grafę - ot taka gierka na lightmapach bez większego klimatu jak dla mnie (podobnie jak Q2). :)

Offline _MtZ_

  • Użytkownik

# Wrzesień 24, 2007, 20:25:20
Nie no Krzysiek wez to jak najszybciej odwołaj :D A właściwie to twoja sprawa jakie gry lubisz. Ja na przykład uwielbiam SWOS 96/97 :) (Czasem myślę nawet że to pewnego rodzaju zboczenie bo kumple grają sobie w jakiegoś Warcrafta albo coś a ja relaksuję się właściwie tylko przy SWOS :) )

A do autora topicu: Co napisałes do tej pory? Może wrzuć gdzies jakieś swoje małe i większe projekty? :)

Offline toxic

  • Użytkownik

# Wrzesień 24, 2007, 20:54:13
A do autora topicu: Co napisałes do tej pory? Może wrzuć gdzies jakieś swoje małe i większe projekty? :)

a po co? nie chce porozmawiac o moich malych i wiekszych projektach, chce porozmawiac o problemie stworzenia gry
oczywiscie rozumiem, ze znajac moje doswiadczenie moglbys lepiej oszacowac czy da sie zrobic ten projekt czy nie, ale nie o to mi chodzi

zalozmy, ze startujemy od zera - nie mamy kasy, nie mamy ludzi, nie mamy nic (szans tez nie mamy ;-) )
pytanie brzmi, jakie problemy sie pojawia, jak je rozwiazac, jak zorganizowac odpowiednich ludzi, zeby w efekcie koncowym wyszedl produkt - klon shadowgrounds w wersji 'lite' (czyli takiej za free z obnizona jakoscia wykonania - czym bylyby dokladnie te obnizenia jakosciowe to ja nie wiem w tym momencie - to zalezy wlasnie od tego, co sie da zrobic za free a czego sie nie da, zgoda?)

klamstwem byloby powiedziec, ze sam nie mam pomyslow, ale chcialbym najpierw posluchac Panstwa nie sugerujac z gory konkretnych rozwiazan - co Panstwo sadza, czego by sie bali w takim projekcie, co uwazaliby za wykonalne a co nie, itd itd

Offline sobol

  • Użytkownik

# Wrzesień 24, 2007, 21:01:36
Cytuj
dlaczego padlo? na czym polegliscie?
Na relacjach międzyludzkich niestety :P Dlatego potem wziąłem się za coś z początku całkowicie sam (co Tobie też polecam, nie organizuj na razie ludzi, jak coś będziesz miał to ludzie się sami zorganizują zobaczysz ;p ewentualnie jak chcesz podejść do tego profesjonalnie szukaj concept'a na forach graficznych) potem werbując grafika i dźwiękowca, i jakiś efekt tej pracy był (nawet jeśli projekt ostatecznie poległ) :)

Cytuj
Ja to raczej zrozumiałem, że joke to stwierdzenia, że Quake 3 ma słabą jakość grafiki. Tak, czy inaczej, dla mnie Q3 też ma kiepską grafę - ot taka gierka na lightmapach bez większego klimatu jak dla mnie (podobnie jak Q2). Smiley
KK zrozumiał dobrze przesłanie, natomiast nie do końca wyraz ;p Nie mówię że Q3 miał grafikę porażającą, ale amatorskiej produkcji szczególnie jak rozumiem dobrze toxica, to pierwszej na taką skalę niezwykle trudno będzie osiągnąć taki poziom ;) To miałem na myśli ;p

Cytuj
jakis pomysl jak to obejsc? sprobowac zwerbowac specjaliste od super efekcikow (sa tacy?)
moze sa jakies zbiory z efektami na sieci? (glupio to brzmi, wiem)
Moim zdaniem bardzo ciekawa część produkcji, aczkolwiek nie od niej się zaczyna. Tak jak powiedziałem - pomyśl co dokładnie chcesz zrobić, zrób jakiś ogólny projekt, wrzuć tutaj myślę że każdy z chęcią doradzi (a projektu nikt ci nie pod*** a nawet jeśli ktoś taki się trafi to osoba kradnąca pomysły raczej nie będzie w stanie go solidnie wykorzystać więc bez obawy ;p). Speca od efektów? Hmm pewnie co 2 osoba na tym forum idzie w stronę programowania grafiki, lub częściowo w jej stronę, i to są przyszli spece od efektów ;p

IMO nie chodzi o szacowanie czy projekt da się zrobić czy nie, a raczej o to jak zaawansowany ten projekt może być żebyś miał realną szansę skończenia ;)


Offline _MtZ_

  • Użytkownik

# Wrzesień 24, 2007, 21:02:08
A do autora topicu: Co napisałes do tej pory? Może wrzuć gdzies jakieś swoje małe i większe projekty? :)
a po co? nie chce porozmawiac o moich malych i wiekszych projektach, chce porozmawiac o problemie stworzenia gry
oczywiscie rozumiem, ze znajac moje doswiadczenie moglbys lepiej oszacowac czy da sie zrobic ten projekt czy nie, ale nie o to mi chodzi
1. Rzeczywiście chodziło mi o to, żeby ocenić Twoje doświadczenie. Na tym forum lepiej jest mieć jakieś portfolio. Takie życie  :P

zalozmy, ze startujemy od zera - nie mamy kasy, nie mamy ludzi, nie mamy nic (szans tez nie mamy ;-) )
pytanie brzmi, jakie problemy sie pojawia, jak je rozwiazac, jak zorganizowac odpowiednich ludzi, zeby w efekcie koncowym wyszedl produkt - klon shadowgrounds w wersji 'lite' (czyli takiej za free z obnizona jakoscia wykonania - czym bylyby dokladnie te obnizenia jakosciowe to ja nie wiem w tym momencie - to zalezy wlasnie od tego, co sie da zrobic za free a czego sie nie da, zgoda?)
2. Nie licz na to, że ludzie(programisci) będą się w to bawić za free(tymbardziej, że gra w zamierzeniu miałaby być rozprowadzana za free)

klamstwem byloby powiedziec, ze sam nie mam pomyslow, ale chcialbym najpierw posluchac Panstwa nie sugerujac z gory konkretnych rozwiazan - co Panstwo sadza, czego by sie bali w takim projekcie, co uwazaliby za wykonalne a co nie, itd itd
3. Temat rzeka. Biblii na ten temat nikt ci tutaj nie napisze.

Offline toxic

  • Użytkownik

# Wrzesień 24, 2007, 21:59:30
co Tobie też polecam, nie organizuj na razie ludzi, jak coś będziesz miał to ludzie się sami zorganizują zobaczysz

a polecasz to, bo to jest poparte Twoim wlasnym doswiadczeniem, czy jest to ogolnie przyjeta teza?
a jesli Twoje doswiadczenie, to:
- co trzeba miec
- gdzie (skad) sie Ci ludzie zorganizuja (np programistow moglbym sprobowac z tego forum tutaj wylapac, ale modelarzy? planszowcow? dzwiekowcow?)

(powtarzam sie, co nie? :-) )


Cytuj
Tak jak powiedziałem - pomyśl co dokładnie chcesz zrobić, zrób jakiś ogólny projekt, wrzuć tutaj myślę że każdy z chęcią doradzi (a projektu nikt ci nie pod***)


kapuje, popieram, ale jeszcze poczekam (znaczy zbieram notatki)




a nikt nie widzial czegos podobnego do shadowgrounds? albo do xenoclone? nikt od 'nas' nie robil czegos takiego naprawde? nawet jesli to sie fiaskiem zakonczylo?
a w 2D ktos robil/zrobil? (ale od nas, tak zebym mogl pogadac)

Offline sobol

  • Użytkownik

# Wrzesień 25, 2007, 01:16:42
Poparte moim i osób które znam osobiście doświadczeniem ;) W tym paru osób właśnie z warsztatu, choć nie tylko ;>

Cytuj
co trzeba miec
Co masz na myśli?
A odpowiadając 1/4 żartem 3/4 serio ;p "Trzeba mieć zapał"

Cytuj
- gdzie (skad) sie Ci ludzie zorganizuja (np programistow moglbym sprobowac z tego forum tutaj wylapac, ale modelarzy? planszowcow? dzwiekowcow?)
Jest wiele for o konkretnej tematyce (znane wszystkim max3d.pl chociażby). Ja na przykład znalazłem doskonałego grafika 2d tu na warsztacie ;)

Zbieraj notatki, prawdopodobnie na tym poziomie tak będzie wyglądać twój projekt - notatki ;) I z niczym się nie spiesz, przemyśl wszystko dobrze. Powodzenia ;)

Offline pburczyn

  • Użytkownik

# Październik 04, 2007, 18:12:04
toxic sam się niedawno zastanawiałem nad podobnego typu gra tylko bardziej w stylu Alien Schooter 2 tu screeny http://www.sigma-team.net/alienshooter_2/pictures.htm jak dla mnie gra jest rewelacyjna pod względem graficznym, jeżeli ktoś jeszcze nie grał to niech natychmiast nadrobi zaległości.

Większość obiektów jest pre renderowana, wszystkie wybuchy w grze to po prostu miód dla oczu (wydaje mi się że efekty specjalne byly robione przy pomocy particle illusion wspomnialem o nim w dziale Narzędzia).

Osobiście jeżeli miałbym zacząć pisać taką grę w ogóle nie zastanawiałbym się nad żadną grafiką oświetleniem czy efektami specjalnym, tylko tak zaprojektował grę aby można było to dodać prawie na sam koniec, gdy już uporasz się z podstawowymi problemami sterowanie, AI, itp. Zastanowiłbym się też nad wykorzystaniem jakiegoś gotowego silnika! Po co wywarzać otwarte drzwi!!

Jak dla mnie pomysł przedni i jeżeli zaczniesz go realizować, to jeżeli tylko będę w stanie to Ci pomogę!!

Offline Gifanonim

  • Użytkownik
    • HomePage

# Październik 04, 2007, 19:59:03
Może nie do końca taka grę ale dość zbliżoną do tego co chce autor tematu robie sobie w wolnym czasie od jakiegoś czasu. Efekty możecie oblukac pod tym adresem http://atlantis.hell.pl/~gifanonim/secret_project/gif.zip co do szerszego opisu projektu odsyłam na forum unit'a gdzie rozpocząłem nad nim prace http://forum.unit1.pl/index.php?showtopic=1469.

co do kodu to powiem ci ze jak masz pomysł jak cos rozwiązać to kod leci od ręki i ja raczej nie miałem problemów z napisaniem tego co jest do tej pory. No może z OpenAL którego nie umiałem i uczyłem sie w trakcie ;)

Projekt jest skromny chwilowo zaledwie 2,5k linii kodu wszak to może być spowodowane tym ze często go optymalizowałem i dlatego sie tak skurczył ;P

Offline toxic

  • Użytkownik

# Październik 05, 2007, 03:11:04
Dobry Wieczor!

alien shooter - ok, pasujaca produkcja - tyle ze jakos nie widze siebie pytajacego jej autorow "no, co tam, jakie mieliscie najwieksze problemy przy pisaniu" :-)

Osobiście jeżeli miałbym zacząć pisać taką grę w ogóle nie zastanawiałbym się nad żadną grafiką oświetleniem czy efektami specjalnym, tylko tak zaprojektował grę aby można było to dodać prawie na sam koniec(...)
no, Panie pośle: Pan wydaje sie sam sobie przeczyc - jak mozna tak zaprojektowac gre biorac pod uwage wstawienie na koncu tego i owego nie zastanawiajac sie w ogole nad tym i owym...






(ciach)

okej, dwa pytania:
gdzie ja moge cos wiecej poczytac o wizji Twojego projektu? co to w zamierzeniu ma byc i co na koniec mozna porobic? (to raczej jako ciekawosc moja) - nie moglem wykopac takiej informacji nigdzie

openAL - powiedz mi, ile czasu na to mam liczyc? ile czasu Ci zajelo nie wiem... zmuszenie openALa, zeby zachowywal sie tak jak chcesz? ile czasu trzeba poswiecic na to, zeby moc w miare sensownie... tez nie wiem.... wywolywac np
dzwiek->zagraj("sounds/odglos_strzalu.wav");
dzwiek->zagraj("music/muzyczka.ogg", looped = true);
pytam, bo jak rozumiem, wczesniej nie znales tej biblioteki i jest to cenna dla mnie wskazowka ile to roboty bedzie






Jak dla mnie pomysł przedni i jeżeli zaczniesz go realizować, to jeżeli tylko będę w stanie to Ci pomogę!!
a to jest serio deklaracja?
jak tak to proponuje zagadac do mnie na GG (5208866) i uciac sobie... rozmowe :-) pogadamy sobie o tym i owym i zobaczylibysmy, czy mozemy cos tutaj zrobic w tej sprawie (w przypadku braku GG to proponuje na privie sobie pogadac, ok?)


pozdrawiam

Offline sobol

  • Użytkownik

# Październik 05, 2007, 14:07:50
Cytuj
openAL - powiedz mi, ile czasu na to mam liczyc? ile czasu Ci zajelo nie wiem... zmuszenie openALa, zeby zachowywal sie tak jak chcesz? ile czasu trzeba poswiecic na to, zeby moc w miare sensownie... tez nie wiem.... wywolywac np
dzwiek->zagraj("sounds/odglos_strzalu.wav");
dzwiek->zagraj("music/muzyczka.ogg", looped = true);
pytam, bo jak rozumiem, wczesniej nie znales tej biblioteki i jest to cenna dla mnie wskazowka ile to roboty bedzie
Jeśli masz już troszkę doświadczenia (czyt. widziałeś nie jedną bibliotekę) to nawet 1 dzień rozruchowy wystarczy IMO :) Natomiast warto sobie AL'a opakować w jakąś własną klasę / klasy dla wygody i to wymaga troszkę roboty, ale wcale nie tak wiele, chyba że chcesz jakieś super efekty dźwiękowe uzyskiwać :)