Autor Wątek: Test kolizji z poligonem.  (Przeczytany 1170 razy)

Offline taki_tam

  • Użytkownik

# Wrzesień 21, 2007, 13:44:26
Hejka :)
Jest pewien problem. Nie chodzi mi o te jak wykryc kolizje z poligonem tylko kiedy to robic ;)
Tzn. jesli mam gre 2D, mapa z poligonow. Wiadomo poligonow bedzie sporo. Wiec wykrywanie w kazdej klatce gry czy punkt nie zawiera sie w danym poligonie(wiadomo punktow bedzie mnostwo(gracze, obiekty itd.)). I test kazdego punktu z kazdym poligonem to wydaje mi sie dosyc ciezka praca dla kompa. W jaki sposob Wy to robicie?

Pozdrawiam! ;) kompustelnik taki_tam

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

maxest

  • Gość
# Wrzesień 21, 2007, 13:48:36
Podziel mape na iles tam sektorow i sprawdzaj kolizje z poligonami znajdujacymi sie w danym sektorze

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Wrzesień 21, 2007, 13:48:55
Alternatywnie: Pogoogluj za Quad Tree. :)