Autor Wątek: Szukam pomyslu ;-)  (Przeczytany 8553 razy)

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Wrzesień 20, 2007, 22:02:30
ADi natomiast przychodzi i mówi:
"Jestem świetnym programistą ale nie mam pomysłu jak swój talent wykorzystać", można to porównać do postów "Mam świetny pomysł na super grę, szukam współpracowników", jednak co najdziwniejsze, nikt nie pyta co ADi umie.

Co najdziwniejsze ludzie walą drzwiami i oknami. Nikt się nie zastanawia czy ADi na pewno umie skodować hiciora.
Czyżby powiedzenie, że dobry i dobrze opisany pomysł może zakodzić każdy programista?
A może ADi pracuje dla wielkich tego rynku którzy wyprztykali się już z pomysłów?

Ej, ale co to nas obchodzi? Z jednej strony to faktycznie podejrzane, że ktoś może pytać o pomysł na grę (każdy z nas ma ich co najmniej tuzin :D, problemem jest raczej brak czasu lub umiejętności niż pomysłu). Ale z drugiej - nawet jeśli ma 13 lat i każde słowo w tym wątku to ściemia (bez obrazy ADi, to sytuacja czysto hipotetyczna), to w czym nam to przeszkadza?

ADi nie oczekuje od nas nic poza podzieleniem się pomysłem - a to sami robimy dobrowolnie w dziale "Pomysły". A więc tak na prawdę jedyne co robi (a przynajmniej oficjalnie, bo możliwe, że PM'y skrywają znacznie więcej niż to co zostało pokazane w tym wątku :P), to prosi nas o coś, co i tak sami robimy z własnej nieprzymuszonej woli, nawet bez jego próśb. No i oczywiście znalazł się ktoś, kto zaraz musi krytykować i szukać dziury w całym. I to jest smutne - że cokolwiek się nie zrobi tu na warsztacie, nawet mając dobre intencje i nie robiąc nic wbrew kulturze czy regulaminowi forum, to zawsze, ale to zawsze znajdzie się ktoś, kto skrytykuje.

Tym razem odrobinę przesadzasz, doomtrader z tą podejrzliwością, wiesz? Jeden Złośliwiec na forum nam wystarczy :D
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 20, 2007, 22:04:04 wysłana przez Wyszo »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Wrzesień 20, 2007, 22:05:34
Mam masę pomysłów na tycoony - przy czym raczej żaden się nie powtarza (tzn. nie został zrealizowany w żadnej [prawie] z gier). Nic mi z tego jak zdradzę jakiś ułamek z nich, jak chcesz - to pisz (forum, pw lub mail).

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Wrzesień 20, 2007, 23:01:50
Cytuj
Humman, Krzysiek K: Nie rozumiecie idei MMO. W grach tego typu swiat gry istnieje niezaleznie od gracza, i na tym wlasnie polega caly fun. Gracz dolacza do swiata i wchodzi w jakas interakcje z nim oraz innymi graczami (rozwija postac, robi questy whatever), a to czego dokonal pozostaje nawet jak wyjdzie z gry. Dlatego wlasnie "ulepszenia" beda zostawac nie tylko na czas turnieju, oraz odpada mozliwosc polazcenia peer-to-peer.
A może rozumiemy, tylko uważamy tutaj za kwestię zbędną? :)

Cytuj
btw, przy podejsciu klient-serwer stosowanym przy MMO latwiej zapanowac nad swiatem i wytepic np. cheaterow, ktorzy sa zmora gier typu Q3/UT/CS
Serwery turniejowe mogą być nadal pod naszą kontrolą. Plusem jest to, że nie siedzi na nich całe obciążenie, skoro można zakładać własne gry u siebie, więc odpada znaczna część kosztów utrzymania.

Offline Humman

  • Użytkownik

# Wrzesień 21, 2007, 00:14:45
A tak wogóle to nie ma większego sensu tworzyć typowego shootera w wersji MMO z powodów finansowych, bo kto zapłaci za serwer (no chyba że zyski mają pochodzić z abonamentu a nie z sprzedaży), nie wspominając że interakcje pomiędzy graczami (czyli wymiana pocisków) jest za prosta żeby gra miała sens toczyć się 24h na dobę. Pomysł liczenia całej fizyki, kolizji na głównym serwerze odpada z tych samych powodów co wyżej, szczególnie że w taki MMO graczy jest choćby z pareset. Wystarczy zwykły multiplayer gdzie jeden uczestnik hostuje a dodatkowo można postawić oficjalny serwer gdzie mierzyli by się najlepsi i był prowadzony ranking.

Offline Avinetiv

  • Użytkownik

# Wrzesień 21, 2007, 16:26:51
Cytuj
Humman, Krzysiek K: Nie rozumiecie idei MMO. W grach tego typu swiat gry istnieje niezaleznie od gracza, i na tym wlasnie polega caly fun. Gracz dolacza do swiata i wchodzi w jakas interakcje z nim oraz innymi graczami (rozwija postac, robi questy whatever), a to czego dokonal pozostaje nawet jak wyjdzie z gry. Dlatego wlasnie "ulepszenia" beda zostawac nie tylko na czas turnieju, oraz odpada mozliwosc polazcenia peer-to-peer.
A może rozumiemy, tylko uważamy tutaj za kwestię zbędną? :)

Pomysł "mech" MMO jest interesujący, "mech" multiplayer już nie! ;)

Pomysł liczenia całej fizyki, kolizji na głównym serwerze odpada z tych samych powodów co wyżej, szczególnie że w taki MMO graczy jest choćby z pareset.

Czemu wszyscy się uparli liczyć całą fizykę na głównym serwerze?
Niech ten, kto wystrzelił rakietę czy ichny pocisk się o nią martwi - policzy gdzie jest itd. Dopiero gdy uderzy niech fizykę przejmie serwer (obliczenie wpływu na otoczenie) oraz ci klienci, którzy mogli "odczuć" efekt zdarzenia.
Rolę serwera przy tym możnaby ograniczyć do przekazywania danych przemielonych u klienta oraz wyznaczania tych, którzy mogli wejść w jakąkolwiek "interakcję" z pociskiem. Nawet i to nie musi być wyznaczone precyzyjnie - wystarczyłoby np: przekazanie informacji o wybuchu do wszystkich, którzy znajdują się w danym promieniu - niech Ci co najwyżej stwierdzą, że ich to w żaden sposób nie ruszyło, ważne jedynie, by nikogo nie pominąć...

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Wrzesień 21, 2007, 16:54:56
Cytuj
Pomysł "mech" MMO jest interesujący, "mech" multiplayer już nie! ;)
Z mojej perspektywy jest zupełnie odwrotnie. :)

Cytuj
Czemu wszyscy się uparli liczyć całą fizykę na głównym serwerze?
Niech ten, kto wystrzelił rakietę czy ichny pocisk się o nią martwi - policzy gdzie jest itd.
Problem w tym, ze w ten sposób pociski mogą zyskać dodatkową inteligencję na wniosek gracza. ;)

Offline _MtZ_

  • Użytkownik

# Wrzesień 21, 2007, 18:15:09
Czemu wszyscy się uparli liczyć całą fizykę na głównym serwerze?
Niech ten, kto wystrzelił rakietę czy ichny pocisk się o nią martwi - policzy gdzie jest itd. Dopiero gdy uderzy niech fizykę przejmie serwer (obliczenie wpływu na otoczenie) oraz ci klienci, którzy mogli "odczuć" efekt zdarzenia.
Rolę serwera przy tym możnaby ograniczyć do przekazywania danych przemielonych u klienta oraz wyznaczania tych, którzy mogli wejść w jakąkolwiek "interakcję" z pociskiem. Nawet i to nie musi być wyznaczone precyzyjnie - wystarczyłoby np: przekazanie informacji o wybuchu do wszystkich, którzy znajdują się w danym promieniu - niech Ci co najwyżej stwierdzą, że ich to w żaden sposób nie ruszyło, ważne jedynie, by nikogo nie pominąć...

Już widzę te setki chack-ów jakie będą się pojawiać w necie (Oczywiście jeśli gra powstanie) :)
Projektując grę multiplayer musisz wziąśc pod owagę to, że nie dla wszystkich najważniejsza jest dobra zabawa. Czasem ludziom chodzi tylko o skille i expa :) Taki jest juz ten świat.

Offline ADi-

  • Użytkownik

# Wrzesień 21, 2007, 19:42:32
Cytuj
Pomysł "mech" MMO jest interesujący, "mech" multiplayer już nie! ;)
Z mojej perspektywy jest zupełnie odwrotnie. :)

No to pozostaje jeszcze "niewidzialna reka rynku"... ktora tez kaze obecnie postawic raczej na MMO, wiec... ;)

A tak wogóle to nie ma większego sensu tworzyć typowego shootera w wersji MMO z powodów finansowych, bo kto zapłaci za serwer (no chyba że zyski mają pochodzić z abonamentu a nie z sprzedaży),

Przestancie juz pisac o tym serwerze, jak o czyms niewiadomo jak skomplikowanym, drogim i w ogole nie do przeskoczenia... To nie stacja kosmiczna, albo jakis grid obliczeniowy tylko zwykly, niech bedzie ze linuxowy, serwer... koszt utrzymania praktycznie zaden, w porownaniu z nakladami poniesionymi na samo stworzenie omawianej tutaj gry! A w momencie gdy wydajnosc rzeczywiscie zacznie stwarzac problemy, a my nie bedziemy mieli pomyslu jak sobie z tym poradzic (postawic x nowych serwerow?), to zawsze pozostanie jedno wyjscie... podniesc abonament/cene gry... nie takie straszne, prawda? ;P


Pozdrawiam,

--
ADi
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2007, 11:57:48 wysłana przez Queight »

Offline samur

  • Użytkownik
    • Diźajn Boost Camp

# Wrzesień 21, 2007, 19:49:57
Sory, ze sie wtrace. Od razu mowie, ze wszystkich postow nie przeczytalem, ale chyba wystarczajaco, zeby rzucily mi sie w oczy dwie rzeczy. Rozmowa zeszla na mmog, czyli duzy projekt, chociazbys nie wiem co mial to i tak bedzie duzy. Do tego z tego co rozumiem chcesz go realizowac z calkiem nowym, niedogranym zespol via net. Wow! Z mojego doswiadczenia, ktore juz wcale nie jest takie male... to nie ma szans na realizacje. Nie lepiej zaczac z jakimis prostymi, ale oryginalnymi gierkami casual? Malymi zrecznosciowkami, gierkami logicznymi? Chcoiazby, zeby wlasnie zweryfikowac umiejetnosci tych wszystkich ludzi, takze swoje ;) ?

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Wrzesień 22, 2007, 11:35:23
Pisaliście że chodzi o coś prostego i dlatego wszelkie elementy RPG odpadają. Czy napisać te różne elementy RPG nie jest czasem łatwiej niż serwer i całą komunikację sieciową do gry typu MMO?

Offline ADi-

  • Użytkownik

# Wrzesień 23, 2007, 22:46:02
Samur: dyskusja na temat projektu MMOG jest czysto akademicka, dotyczy samego pomyslu, jego zalozen i ewentualnych pulapek, a nie jego realizacji jako takiej (z zespolem czy bez).

Reg: Serwer, komunikacja sieciowa itp. owszem, nie jest to rzecz najprostsza, ale tez nie nauka o rakietach, sa to problemy czysto techniczne, ktore mozna rozwiazac samemu, lub po prostu kupic gotowe rozwiazanie. Natomiast gra RPG, to przede wszystkim content, a z tym juz nie jest tak prosto... (w dodatku RPG stawia mnostwo trudnych do uchwycenia i latwego rozwiania problemow, typu balans, grywalnosc, oryginalnosc(!) itp.)

Samur, Reg... everyone: ;) Po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw (takze nadeslanych pomyslow) mysle, ze juz wiem gdzie jest dla mnie "miejsce" i czym sie zajme. Sprobuje wlasnie oprogramowac elementy server-side gry on-line, czyli tego co wiekszosc piszacych tutaj i na priv uznala za element najtrudniejszy. :) A potem to juz z gorki... :D

Pozdrawiam,

--
ADi
 

Offline doomtrader

  • Użytkownik

# Wrzesień 30, 2007, 00:25:57
skoro już była mowa o braku gier o mechach:
http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;nowinki,10,35829;core.html