Autor Wątek: Szukam pomyslu ;-)  (Przeczytany 8781 razy)

Offline ADi-

  • Użytkownik

# Wrzesień 19, 2007, 19:52:59
Witam Serdzecznie,

Na poczatek, jako ze jestem tutaj nowy, kilka slow o mnie: Jestem zawodowym programista z wieloletnim stazem, co prawda nigdy nie zajmowalem sie programowaniem gier profesjonalnie, ale nie ukrywam ze zawsze mnie to interesowalo... pewnie taki "uraz" z dziecinstwa, bo pierwsze kroki z programowaniem zaczynalem od prosciutkich gierek w BASICu... jakies 20 lat temu :-) ...No ale do rzeczy! ;-)

Chetnie podejme sie realizacji jakiegos ciekawego projektu zwiazanego z gra komputerowa. Problem w tym, ze nie mam akurat zadnego "rozsadnego" pomyslu (te ktore mam, sa troche zbyt ambitne i przez to malo realne), a gdybym nawet takowy posiadal, to pozostaje jeszcze kwestia odpowiedniego zespolu (samemu, wiadomo... kiepsko).

Pokrotce wymienie teraz czym powinien cechowac sie "idealny" wg. mnie projekt, z gory zaznaczam,  ze to tylko taka ogolna wizja i generalnie jestem otwarty na kazda propozycje:

  • typ gry: dowolny (zeby nie ograniczac sie w zaden sposob, ale z naciskiem na mozliwosc rozgrywki w trybie multiplayer)
  • content: jako ze uzalezniony od typu gry, wiec rowniez dowolny w tym wypadku, ale np. skomplikowane swiaty RPG odpadaja.
  • technologia w zasadzie dowolna (2D, 3D, web-based), z uwagi na multiplayer w architekturze client-server (preferowany jednak 3D/DX)
  • koniecznosc realizacji w dwoch etapach: "grywalne" demo oraz pelna wersja.
  • mozliwosc zbudowania "community" skupionego wokol gry (z tym akurat nie powinno byc problemu)
  • last but not least: musi to byc projekt z _realna_ szansa na realizacje (czytaj: klon World of Warcraft odpada ;-))

Generalnie szukam raczej odpowiednich _ludzi_ z pomyslami, moga to byc zarowno game designerzy, graficy, programisci
czy tez osoby zupelnie przypadkowe, ale mogace wniesc cos do projektu... Ze swojej strony moge zaoferowac:

  • doswiadczenie programisty
  • czas i pieniadze ;-) (Zgadza sie, nie zakladam, ze projekt bedzie stricte non-profit i robiony w 100% "za darmo")

Jezeli dotrwales do tego miejsca to jest szansa, ze moj post jest skierowany wlasnie do Ciebie :-) Zapraszam do dyskusji tutaj, lub kontaktu bezposrednio ze mna: adi3ek(at)gmail(dot)com

Pozdrawiam,

--
ADi

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

II

  • Gość
# Wrzesień 19, 2007, 22:06:53
Normalnie piszą ''zróbcie mi gre'', a Ty piszesz ''zrobię Wam gre''.

Na początku zgłosi się do Ciebie kilka dzieciaków z być może fajnymi pomysłami. Może nawet grafika jakiegoś załapiesz. Ale i tak Twój projekt zapewne nie ma wielkich szans. Byłoby fajnie gdybyś mógł prowadzić bloga w tym poście i opisywać jak idą pracę aż do szczęśliwego, bądź zwykłego (tymczasowo zawieszony ;p) końca. Chętnie poczytam ;).

Offline kubagert

  • Użytkownik

# Wrzesień 19, 2007, 22:26:55
Zawsze mozesz przejrzec projekty/screeny dostepne na stronie gamedev.pl i samemu wybrac i zaproponowac autorom wspolprace :)
W ogole fajny post, taki inny :). Jak mowi . wiekszosc pisze posty z ktorych wynika ze autor szuka jelenia, a tutaj prosze, prawie jak podanie o prace. Mysle ze na pewno znajdzie sie jakis projekt ktory Cie zadowoli.

Pozdrawiam
kubagert

Offline sobol

  • Użytkownik

# Wrzesień 19, 2007, 22:59:23
Cytuj
Zawsze mozesz przejrzec projekty/screeny dostepne na stronie gamedev.pl i samemu wybrac i zaproponowac autorom wspolprace Smiley
Może i tak, ale raczej nie trafi w ten sposób na kogoś kto by chciał współpracować z różnych powodów, lepiej dać ogłoszenie i czekać na chętnych IMO.
Jeśli chcesz wykładać kasę to zaryzykuj i zatrudnij ludzi po prostu, załóż firmę. Skoro chcesz podchodzić do tego dość profesjonalnie to daj najnormalniejsze w świecie ogłoszenia tutaj, na max3d.pl z prośbą o przesłanie cv i wybierz najlepszych. Oczywiście jeszcze zależy ile tej kasy chcesz wyłożyć..

Offline Anraz

  • Użytkownik

# Wrzesień 19, 2007, 23:22:37
Rewelacyjny temat :)

Cytuj
Jezeli dotrwales do tego miejsca to jest szansa, ze moj post jest skierowany wlasnie do Ciebie


eee Konstytucje też przeczytałem całą, a była dłuższa ;)

A mogę zapytać jak jest Twoja motywacja ?

Zmiana pozycji zawodowej?
Ciekawa przygoda?
Pomysł na życie na swoim?
Realizacja marzeń?

etc



II

  • Gość
# Wrzesień 19, 2007, 23:25:29
zawsze mozesz pomoc Kubie przy AF :>   (sporo roboty jest, a chlopaki przez sesje jesienna troche zwolnili :>)

Offline ADi-

  • Użytkownik

# Wrzesień 20, 2007, 00:26:25
Na początku zgłosi się do Ciebie kilka dzieciaków z być może fajnymi pomysłami. Może nawet grafika jakiegoś załapiesz. Ale i tak Twój projekt zapewne nie ma wielkich szans.

Na razie nie ma jeszcze zadnego "projektu", w tym caly problem :-) Jezeli jednak cos sie wykluje, nie omieszkam o tym wspomniec...

Jeśli chcesz wykładać kasę to zaryzykuj i zatrudnij ludzi po prostu, załóż firmę. Skoro chcesz podchodzić do tego dość profesjonalnie to daj najnormalniejsze w świecie ogłoszenia tutaj, na max3d.pl z prośbą o przesłanie cv i wybierz najlepszych. Oczywiście jeszcze zależy ile tej kasy chcesz wyłożyć..

No OK, zatrudnie programistow, grafikow, game designerow... i co dalej? Po co generowac niepotrzebne koszty, skoro nie ma sie pomyslu na wlasny produkt?

Zawsze mozesz przejrzec projekty/screeny dostepne na stronie gamedev.pl i samemu wybrac i zaproponowac autorom wspolprace :)
W ogole fajny post, taki inny :). Jak mowi . wiekszosc pisze posty z ktorych wynika ze autor szuka jelenia, a tutaj prosze, prawie jak podanie o prace. Mysle ze na pewno znajdzie sie jakis projekt ktory Cie zadowoli.

Wiekszosc projektow, ktore przegladalem do tej pory nie jest specjalnie "odkrywcza", a jezeli juz jest, to z kolei sa zbyt skomplikowane w realizacji, lub wrecz niemozliwe do zaimplementowania przy dzisiejszych mozliwosciach technicznych... ;-) Poza tym, czytajac kolejne propzycje w stylu: tyle i tyle ras/klas, takie to a takie umiejetnosci/profesje... nudze sie w polowie samego czytania, a co dopiero mowic o graniu. A tak naprawde dobry pomysl to podstawa, jezeli ktos go ma, to reszta naprawde jest do ogarniecia. Tymczasem wychodzi na to, ze wiekszosc "designerow" tego nie dostrzega skupiajac sie na takich "drobiazgach" jak sam developement. Jasne, fajnie jest pracowac nad wlasna gra, ale szanse powodzenia takiego kolejnego klona sa znikome, nawet jezeli uda sie go skonczyc. Tak wiec, pomysl przede wszystkim. (wyglada wiec na to, ze ja tym bardziej szukam "jelenia", ktory podzieli sie ze mna swoim genialnym pomyslem na gre;))

Oczywiscie, celowo troche bagatelizuje kwestie developmentu. Jezeli chcemy stworzyc super/hiper wypasionego MMORPG-a w 3D, to niewatpliwie _jest_ to wyzwanie takze od strony developerskiej, ale... tego typu super-produkcje pomijam i wspomnialem tez o tym w swoim poscie.


Pozdrawiam,

--
ADi
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2007, 11:59:48 wysłana przez Queight »

Offline Anraz

  • Użytkownik

# Wrzesień 20, 2007, 00:48:42
Jak byłem młody, to były modne na czatach konkursy "kto mnie uwiedzie słowem  z tym się umówię". Takie samozwańcze księżniczki miały świetną zabawę...

Nie wiem czy dalej jest to modne, ale wiem że celem takiej zabawy zwykle nie jest szukanie kandydata, tylko odrzucanie kandydatów ;)  Fajnie jest się ustawić w pozycji "księżniczki" odrzucającej  kandydatury kolejnych zalotników zwłaszcza, że samozwańcza księżniczka nie pokazała jakiej jest urody hehehe

{ Z drugiej strony w takiej zabawie "księżniczkę" należało "rozebrać" do naga i na  końcu powiedzieć, że nie podoba się nam jej nos ;) }


Co robi mądry kawaler - omija z daleka taką księżniczkę :)

I z  tego powodu NIE zgłaszam swojej kandydatury hehehhe  ;D



Offline ADi-

  • Użytkownik

# Wrzesień 20, 2007, 01:00:32
A mogę zapytać jak jest Twoja motywacja ?

Jasne, to zadna tajemnica :-)

Zmiana pozycji zawodowej?

Hmm, patrzac po ogloszeniach, to ofert pracy w branzy game dev dla programistow jest sporo i to za calkiem niezle pieniadze (mam na mysli akurat UK, bo tutaj teraz pracuje), wiec na pewno zdobyte w ten sposob doswiadczenie daloby sie przelozyc na "zmiane pozycji zawodowej", w sesie: zmiany branzy. Tylko czy na pewno warto? Kraza rozne opinie na temat takiej pracy. Na pewno nie jest to wiec glowny powod, ale bralem go pod uwage.
 
Ciekawa przygoda?
Realizacja marzeń?

Jak najbardziej! Wspomnialem zreszta o tym, programowanie gier zawsze mnie interesowalo, pewnie dlatego ze w czasach gdy bylem mlodszy niz wiekszosc tutejszych forumowiczow, bylo to czyms w rodzaju "tabu", "wiedzy tajemnej"... Internetu jeszcze wtedy nie bylo, wiec nie sposob bylo sie dowiedziec jak za pomoca instrukcji basica czy assemblera wyczarowac jakakolwiek gre na poziomie (owczesnym, 8-bitowym poziomie oczywiscie...). Teraz to juz nie stanowi takiego problemu, w dodatku tworzenie gier stalo sie calkiem dochodowym biznesem z dobrymi prognozami na przyszlosc... wiec, dlaczego nie?

Pomysł na życie na swoim?

No tak, ma to byc inwestycja, wiec w zalozeniu powinna sie zwrocic. ;-)

I z  tego powodu NIE zgłaszam swojej kandydatury hehehhe  ;D

Eee... Ty na pewno brzydki jestes, latego tak piszesz ;-P

Pozdrawiam,

--
ADi
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2007, 12:00:29 wysłana przez Queight »

Offline Anraz

  • Użytkownik

# Wrzesień 20, 2007, 01:03:15
Racja - ja jestem bardzo brzydki  ;D

Offline Zegis

  • Użytkownik

# Wrzesień 20, 2007, 01:07:38
Hm... zrób może jakiś 'klon' symulacji mechów. W sumie nie śledzę już rynku gier tak, jak dawniej, ale wydaje mi się, że od czasów Mechwarrior 4 i Heavy Gear 2 (2002 rok?) nic takiego się nie pojawiło na PCty, a szkoda, bo są ludzie którzy lubią takie klimaty. W ogóle w taką symulacje łatwo wprowadzić wątek RPG, co też byłoby pewną odskocznią, bo ostatnio mam wrażenie, że wydaje się tylko RPG w światach 'średniowieczne fantasy', albo post apokaliptycznych z mutantami i zdegradowanym środowiskiem... a przecież nie tylko taka przyszłość może nas czekać... prawda?

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Wrzesień 20, 2007, 01:11:53
Zegis: ADi zaznaczał wyraźnie że chce ten projekt zrealizować, a najmniejsza choćby domieszka RPG powoduje, że stopień trudności tego zadania niepomiernie wzrasta. A Tobie ADi sugerowałbym jednak zastanowić się samemu (bo nie ma większej satysfakcji niż realizować pomysł własnego autorstwa). Przejdź się, pooglądaj krajobrazy a na pewno na coś wpadniesz.

Offline dx0ne

  • Użytkownik
    • Pierdoły od dx0ne'a

# Wrzesień 20, 2007, 01:50:29
jak ma być łatwy szybki i przyjemny i do tego multi to może jakiś shooter(2/3d) lub strategia turowa.
a może implementacja jakiejś planszówki w stylu Dungeoneer. w ogóle polecam zajrzeć na gry-planszowe.pl. co prawda nie wiem jak z licencją ale coś takiego w wersji online to murowany hit.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Wrzesień 20, 2007, 11:44:19
Nie znam się na tym, ale tak sobie pomyślałem że mógłbyś rozważyć napisanie jakiejś małej gry samemu, ewentualnie na spółkę z grafikiem. To mógłby być Casual, gra na komórkę albo jakaś gra przez WWW. Nie wiem czy to by nie było łatwiejsze i bardziej dochodowe, niż zbieranie większego zespołu i pisanie "prawdziwej" pecetowej gry.

Offline Goliatus

  • Użytkownik
    • Warsztat - tworzenie gier

# Wrzesień 20, 2007, 15:09:59
Ostatnio na kongregate.com(podziękowania dla dx0ne za info o tym serwisie ;)) pograłem w Tower Defence. Ta gra wciąga i uzależnia :) Nie jest to oryginalny pomysł, ale nikt jeszcze nie zrobił dobrze takiej gry. Są jakieś mapki w Warcraft3, gierki we flaszu, ale to jeszcze nie jest maksimum tego co można z tego pomysłu wycisnąć. Na pewno to musi być zwykła gra pecetowa.