Autor Wątek: Ruch w dynamicznej grze  (Przeczytany 1003 razy)

Offline Tomek

  • Użytkownik

# Wrzesień 19, 2007, 14:27:27
Zastanawiam się które rozwiązanie jest lepsze w dynamicznej grze, do modelowania ruchu:

1) Timer - do sterowania ruchem

2) Odmierzanie czasu między klatkami - branie przyrostów czasu do symulacji (S+=V*dT)
 Problem polega na tym jak badać czy nie nastąpiło zderzenie "między klatkami"

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline pawelad

  • Użytkownik
    • strona domowa

# Wrzesień 19, 2007, 14:48:51
Do ruchu dT.
Zanim sie zrobi krok, trzeba by zbadac czy nie jest to krok w "przepaśc" i zareagowac;

Offline Tomek

  • Użytkownik

# Wrzesień 19, 2007, 14:53:37
Timery rzadko wykonują się co do milisekundy.
Na zbyt starych komputerach gra chodzi wolno, a na zbyt nowych za szybko.

Z uwagi na małe obiekty preferuję tą dynamiczną metodę
(na słabych komputerach liczba klatek spada, bo im dłuższy czas tworzenia nowej klatki, tym więcej obliczeń do badania zderzeń - a im więcej obliczeń tym dłużej zajmuje narysowanie nowej klatki - ::)- przykład dodatniego sprzężenia zwrotnego  :)).
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 19, 2007, 15:01:58 wysłana przez Tomek »