Autor Wątek: silnik fizyki do OGRE - NxOgre, OgreODE, OgreNewt ?  (Przeczytany 7464 razy)

Offline Plibz

  • Użytkownik

# Wrzesień 15, 2007, 15:00:47
Witam
Ponownie mam do Was pytanie. Ponieważ większość z Was ma duże doświadczenie i pewnie zna większość silników do ogre prosiłbym o radę który wybrać. Po googlowaniu i przepatrzeniu wiki znalazłem 3 (w temacie) które mają coś wspólnego z ogre.
Oczywiście wybór nie jest możliwy bez określenia co mnie interesuję a więc:
obszerna dokumentacja, tutoriale itp (jak się orientowałem z tym ciężko),
chce korzystać w grze z dosyć dużych map,
gra - symulator jazdy motorem.
Proszę o pomoc - napiszcie jakie macie zdanie o tych silnikach.
Z góry dzięki za odp
 

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Wrzesień 15, 2007, 15:24:14
Są to nie tyle silniki co wrappery do już istniejących silników (kolejno: PhysX, ODE, Newton).
PhysX ma największe możliwości i wydajność (w końcu to jeden z najlepszych silników fizycznych). ODE jest lekko toporny i ograniczony. Z drugiej strony w oparciu o ODE powstało całkiem sporo gier. Newton też jest fajny choć wydajność ma dużo niższą niż PhysX.

Offline Plibz

  • Użytkownik

# Wrzesień 15, 2007, 16:07:03
Może wiesz co się stało ze stonką http://www.nxogre.org/ , chodzi mi o to że kiedy oglądam stare posty na forum NxOgre to widzę że kiedyś było tam dużo więcej informacji, tutoriale itp. Teraz nie ma prawie nic.

Offline Nargil

  • Użytkownik
    • projekty

# Wrzesień 15, 2007, 16:13:08
bo tamte tutoriale byly przedawnione. W 0.6 i 0.9 zmieniono wiele rzeczy w stosunku do poprzednich wersji i tutorialy staly sie nieaktualne. Za to masz teraz bardzo ladne cake playground z ktorego sie mozesz nauczyc :>

Offline smirnof'

  • Użytkownik

# Wrzesień 15, 2007, 16:42:49
Ja osobiście polecam OgreOde. Bardzo proste w użyciu i jak przystało na ode, jest dosyć szybki. OgreNewt jest też bardzo prosty, tylko Newton niestety odstaje trochę prędkością od ODE. NxOgre się nigdy nie bawiłem, choć tez brzmi kusząca. Niemniej jednak raczej nie prędko będzie mnie stać na licencje novodex'a (czy physX, nawet nie wiem jak sie to teraz nazywa :) ) więc wole sie uczyć darmowych odpowiedników.

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Wrzesień 15, 2007, 16:49:41
PhysX (Novodex jest poprzednią "wersją" silnika) jest od ok. pół roku dostępny za darmo...

Offline SauRooN

  • Użytkownik

# Wrzesień 15, 2007, 17:11:33
Już nie :)

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Wrzesień 15, 2007, 17:27:39
Hmm a gdzie można o tym przeczytać, bo w licencji na stronie Agei nadal stoi "royalty-free" i free na pcty?

Offline Maskl

  • Użytkownik
    • http://www.maskl.cba.pl

# Wrzesień 15, 2007, 17:32:00
Ja dla odmiany od prawie roku korzystam z OgreNewt'a. Co do szybkości działania nie narzekam, chociaż nie zaprzeczam, że jak spada kilkaset obiektów na ziemie to FPS spada dosyć mocno... Nie wiem o ile lepsze wydajnościowo są inne silniki, po prostu nie przyjrzałem się im dokładniej. Dlaczego wybrałem Newtona? Przede wszystkim nie miałem problemów z połączeniem go z swoim projektem, po drugie przykłady których może nie jest strasznie dużo ( 8 ), ale zawierają chyba wszystko co jest potrzebne (przykładowa fizyka samochodu, ragdolla...). Podczas pisania mojej gry wyścigowej bardzo przydał mi się też kod gry Stunt Playground stworzonej przez twórcę OgreNewt, może i przy symulatorze jazdy na motorze by się przydał ;) (Swoją drogą ta gra pokazuje, że Newton wcale nie jest taki słaby)
Podsumowując poprzeglądaj przykłady wszystkich silników i zdecyduj który Ci się najbardziej spodoba :)

Offline Nargil

  • Użytkownik
    • projekty

# Wrzesień 16, 2007, 01:07:11
Kiedys gdzies czytalem ze Newton korzysta ze zlozonosci kwadratowej. W ODE funkcje sa uproszczone i przyblizone, aczkolwiek nie wiem ile z tego jest prawda.

SauRooN: to bardzo smutna wiadomosc, mozna prosic o zrodlo ?

Offline novo

  • Użytkownik
    • my devblog

# Wrzesień 16, 2007, 02:30:41
SauRooN chyba cos sciemnia, bo przegladalem ich stronke i kawalek licencji i wyglada to raczej tak ze masz za free. Tylko przy pisaniu komercyjnym trzeba im wyslac aplikacje zeby mogli jej uzywac w celach reklamowych.

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Wrzesień 16, 2007, 11:16:57
Cytuj
Tylko przy pisaniu komercyjnym trzeba im wyslac aplikacje zeby mogli jej uzywac w celach reklamowych
No i na konsolki jest płatne 50k, ale tak było cały czas. Mam nadzieję, że licencja na stronie jest zatem aktualna ;)

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Wrzesień 16, 2007, 12:19:13
Czy to czasem nie jest tak, że jeśli korzystamy z PhysX to nasza gra musi u użytkownika instalować dodatkowo ten silnik w systemie jako sterownik sprzętowy?

Offline Nargil

  • Użytkownik
    • projekty

# Wrzesień 16, 2007, 14:13:55
Reg: jest tak

Offline _MtZ_

  • Użytkownik

# Wrzesień 16, 2007, 15:11:19
Reg: jest tak

No to w moich projektach już nie znajdzie zastosowania, ale to kwestia przyzwyczajeń :)