Autor Wątek: Formuła 1  (Przeczytany 11086 razy)

Offline kamm

  • Użytkownik

# Wrzesień 16, 2007, 19:34:08
cos nowego lepszego ???
przeciez to bedzie to samo (w zalozeniu ze menager) :P
wiec co za roznica czy www czy exe

heh tak tylko stwierdzilem w poprzednim poscie

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Wrzesień 16, 2007, 19:41:47
Diabeł tkwi w szczegółach ;). Takiemu na przykład GPro.se już wytknąłem błędy. I wiem jak je naprawić. A skoro wiem co zaniża grywalność i wiem jak to coś usunąć, aby podwyżyć grywalność - to może być coś nowego i lepszego.

Parafrazując Ciebie, "coś nowego, lepszego? przecież to będzie to samo - po co robić Football Manager 2008 skoro mamy Championship Manager 4?".

Różnica między www, a exe jest duża... bardzo duża...

Offline ERasER

  • Użytkownik

# Wrzesień 16, 2007, 22:30:14
Te błędy wynikają właśnie z tego, że jest to manager przez przeglądarkę. Chodzi głównie o podział na grupy - Rookie - Elite. Ciężko by było to sensownie rozwiązać. Od grupy master pojawia się możliwość zatrudnienia dyrektora technicznego, co pozwala na prowadzenie testów. Za testowanie dostajemy punkt w zależności co testowaliśmy - max prędkość, przyśpieszenie, wchodzenie w zakręty, aerodynamike itp. Te punkty można przekształcać potem na punkty główne bolidu: przyśpieszenie, przyczepność, prędkość.

Poza tym ta gra podlega ciągłym modyfikacją, pod wpływem społeczności. Na forum jest rzucany pomysł, jest rozpatrywany przez graczy; jak się spodoba to admini wrzucają go do gry, najczęściej przy rozpoczęciu nowego sezonu.

Offline Masterio

  • Użytkownik

# Wrzesień 17, 2007, 11:59:18
Ja jestem właśnie w trakcie tworzenia takiej gry.

Przez wakacje ją projektowałem, a teraz szukam jakiś fajnych grafik, a nie długo biorę się za kodzenie.

Tym razem od razu dam demo ;.

Mam nadzieje, że nie będzie docinek, że ściągnąłem pomyśl, bo już dawno nad czymś takim pracuje .

Docinek nie będzie jak będziesz się normalnie zachowywał ;). Mógłbyś trochę szerzej może przedstawić ten pomysł? A raczej różnice jakie dzielą Twój i mój pomysł.

Na razie to sam nie przedstawiłeś wiele szczegółów i nie mogę ustosunkować się do takich różnic. Zobaczymy gdy ty podasz więcej szczegółów lub ja opublikuje demo.

Pozdrawiam. ;D

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Wrzesień 17, 2007, 17:57:29
Generalnie chodzi mi o ogólny koncept. To co różni nasze obiekty porównania to to, że ja rzucam pomysł, a Ty projekt - więc jest oczywiste, że to Ty będziesz miał więcej pokazanych szczegółów. Pomogę Ci pytaniami: masz poziomy abstrakcji? Masz zaimplementowane wyboru pracy techników, ustawień samochodu, prac nad poszczególnymi częściami? Są wszystkie tory, maksymalny realizm? Czyli pogoda, elementy toru, przyczepność, aerodynamiczność? I tym podobne.

Offline Masterio

  • Użytkownik

# Wrzesień 17, 2007, 19:05:36
Generalnie chodzi mi o ogólny koncept. To co różni nasze obiekty porównania to to, że ja rzucam pomysł, a Ty projekt - więc jest oczywiste, że to Ty będziesz miał więcej pokazanych szczegółów. Pomogę Ci pytaniami: masz poziomy abstrakcji? Masz zaimplementowane wyboru pracy techników, ustawień samochodu, prac nad poszczególnymi częściami? Są wszystkie tory, maksymalny realizm? Czyli pogoda, elementy toru, przyczepność, aerodynamiczność? I tym podobne.

Maksymalny realizm, ale będzie też możliwość założenia własnego teamu. A poziom abstrakcji to jeden, bo zamierzam zaimplementować samouczka i podpowiedzi.

Pozdro.

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Wrzesień 17, 2007, 19:15:45
Eeee... oczy mnie nie mylą? "będzie też możliwość założenia własnego teamu"? Znaczy się to nie manager tylko przygodówka? ;)

Offline Masterio

  • Użytkownik

# Wrzesień 17, 2007, 19:18:22
A co założenie własnego teamy ma do przygodówki?? ???

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Wrzesień 17, 2007, 19:22:19
Raczej chodzi mi o to - bez "możliwości zakładania teamu" nie ma managera. Więc to chyba przygodówka będzie ;).

Offline Masterio

  • Użytkownik

# Wrzesień 17, 2007, 19:24:45
Chodziło mi o to że można będzie też przejąć już istniejący.

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Wrzesień 17, 2007, 19:30:32
Trochę to dziwnie ująłeś. Zresztą to Twój punkt widzenia. Ja to widzę jako "tworzenie własnego teamu z możliwością przejęcia istniejącego", a nie "przejęcie istniejącego z możliwością tworzenia własnego"... bo co to za robota wziąść team z gotowym bolidem, obsadą i strategiami.

Offline dzemeuksis

  • Użytkownik
    • Blog quodmeturbat

# Wrzesień 17, 2007, 19:36:59
[ot]
Hehe, chyba się nie zrozumieliście. Zdaje mi się, że k_b nie pytał o realizm w sensie nazw teamów, samochodów itd., tylko o stopień symulowania rzeczywistości. Podobnie pisząc o abstrakcji, nie chodziło mu o chyba o abstrakcję obsługi... Ale to może potwierdzić (lub zdementować) sam k_b. Tymczasem wasz dialog to niezła abstrakcja.  ;)
[/ot]
Zawsze w menedżerach wszelkiej maści najważniejsza była dla mnie spójność, przejrzystość i realizm systemu odpowiadającego za sam "miodek", czyli rozgrywanie potyczek. Dlatego nacisk położyłbym na realistyczną symulację wydarzeń na torze. Nawet posuwając się do wizualizacji. Negatywnym przykładem jest tutaj (notabene bardzo lubiany przeze mnie menedżer) Ultimate Soccer Manager 98. Tam można było oglądać mecze w całkiem przyjemnej oprawie. Można też było ich nie oglądać, tylko od razu sam wynik i statsy. W pierwszym przypadku było ciężko. Często mając doskonały skład statystyka pomeczowa wyglądała tak, że oddawałem przeszło 20 strzałów na bramkę przeciwnika, a on na moją 3, a wynik końcowy był 0-0, albo 0-1. Ale wystarczało ten sam mecz rozegrać bez wizualizacji i nagle okazywało się, że statystyki strzałów np. 14-11, ale wynik 4-1 dla mnie. Do czego zmierzam? Chodzi mi o to, że generator meczów był ewidentnie inny przy wizualizacji od tego stosowanego przy natychmiastowym generowaniu wyniku. Jest to dla mnie niepojęte, jak można było zrobić dwa oddzielne systemy generujące mecz (dwa razy więcej roboty) zamiast zastosować jeden w obu przypadkach. Co więcej ten teoretycznie ważniejszy uczynić kompletnie nierealnym. Ergo: z chęcią zagram w wasze gry, jeśli będą generować wiarygodne wyniki. Najlepsza droga do tego wiedzie moim zdaniem przez stworzenie fizyki (choćby uproszczonej) oraz modelu jazdy i rozgrywanie każdego wyścigu "naprawdę", a nie według jakiś randomów. Nawet jeśli nie byłoby to widoczne dla gracza.

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Wrzesień 17, 2007, 20:17:50
[ot]
Potwierdzam. Choć jeśli chodzi o tą abstrakcję, chodzi mi tu także o te dwa poziomy wskaźników. No i żeby nie było - nie mam nic do przygodówek, wręcz przeciwnie ;).
[/ot]

Generalnie cała magia F1 tkwi w kompilacji złożonej fizyki, ustawień bolidu czy w ogóle strategii teamu. Dlatego - przy realizacji gry - będę miał sobie za cel jak najwierniejsze odwzorowanie tego. Przy silniku generującym wyniki będę porównywał to co on wypluje z rzeczywistymi wynikami na danych torach - i będę dążył do jak największego realizmu. Także wizualizacja jest w ewentualnych planach - co prawda jako grubsze kreski pędzące po torze (widok z góry).

Offline Masterio

  • Użytkownik

# Wrzesień 17, 2007, 20:37:37
Ja zamieram zastosować wyświetlanie wyników na poszczególnych sektorach, a potem na okrążeniach.

@Down:

Wynik = czas i miejsce zajmowane przez zawodnika.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 17, 2007, 20:44:22 wysłana przez Masterio »

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Wrzesień 17, 2007, 20:41:09
"Wyników"? Tzn.?