Autor Wątek: Co dalej  (Przeczytany 9288 razy)

Offline Mardok

  • Użytkownik

# Luty 26, 2006, 22:57:28
Witam,

Właśnie niedawno skończyłem czytać Symfonie C++. Kończę już także przerabiac bardzo dobrze wszystkim znany ,,Megatutorial Xiona". Za co potem powinienem się wziąć?? Może ktoś by mi podsunął jakąś ambitną publikację ;D
Z góry dzieki
Pozdrawiam

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Majtek

  • Użytkownik

# Luty 26, 2006, 23:11:07
Zależy co chcesz robić c++ już byś umiał, najwyżej bibliotekę standardową się naucz i można jechać opengl (OpenGL księga eksperta) lub directx (programowanie gier w directx) ;)

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Luty 27, 2006, 09:20:52
To może teraz "Filipinka"? :P

Ludzie, trochę powagi. Prawie wszystkie książki o programowaniu są ambitne. Czytać powinno się te, które akurat są potrzebne. Skąd my mamy wiedzieć, co jest tobie potrzebne? Uważasz, że są na tym forum (albo gdziekolwiek na świecie) jacyś guru, którzy wiedzą o programowaniu wszystko i tylko ich opinia na temat książek się liczy? Kompletnie chybione podejście. Najpierw się zastanów, co chcesz robić, a potem dopiero szukaj książek na ten temat.

Offline shyha

  • Użytkownik
    • Shyha@Flickr

# Luty 27, 2006, 10:00:52
Jeśli chodzi o ambitne pozycje to oczywiście Cormen  8)

beginner

  • Gość
# Luty 27, 2006, 22:07:31
No, Filipina pasuje :). Proponuje przejrzec strony z linkowiska i poczytac arty w necie. Co Ci sie spodoba (opengl/directx/AI/fizyka) za to sie wez i kup o tym ksiazke. Pozdrawiam ;)

Offline BoBo

  • Użytkownik
    • BoBo b|0d4553k

# Luty 27, 2006, 22:44:16
A ja proponuję, żebyś wziął się za jakiś większy projekt. Uwierz mi, to najlepszy sposób nauki. Jeszcze jakiś rok temu czytałem pełno książek, artykułów, tutoriali etc., jednocześnie olewając sobie najważniejsze - praktykę. Efekt był taki, że gdy później chciałem skodzić coś porządniejszego, okazało się, że... nic nie umiem. Dlatego moim zdaniem najlepiej by było, gdybyś poszukał jakiegoś dobrego pomysłu i spróbował go zrealizować. Zdobędziesz masę doświadczenia, a satysfakcja z ukończonej gry będzie ogromna. Na pewno takie projekty pozwolą Ci również uniknąć nudy, która jest wrogiem programistów, pana Stroustrupa cytując ;)
Mam nadzieję, że moja paplanina choć raz się na coś przyda :D
pzdr.
BoBo

beginner

  • Gość
# Marzec 01, 2006, 17:00:41
Mam jeszcze lepszy pomysl: napisz gre f(i)lipera. Co Ty na to? taka gra bedzie dobra dla rozwiniecia Twoich umiejetnosci programistycznych ;). pozdro

Offline Mardok

  • Użytkownik

# Marzec 04, 2006, 13:59:06
Chce tworzyć gry w directx ;) Teraz juz możecie mi coś poradzić bardziej szczegółwo?? ;D
Z góry dzieki
Pozdrawiam

Offline Nazgob

  • Użytkownik

# Marzec 04, 2006, 18:36:19
Jesli DirectX to sciagnij sobie DX SDK i przejrzyj dokumentacje -> masz tam przykladowe kody, demka i sporo tutoriali. Jak sie rozejrzysz i stwierdzisz, ze to jest to to chyba warto zabrac sie za jakas ksiazke.

Offline SirMike

  • Użytkownik
    • SirMike's Techblog

# Marzec 04, 2006, 19:54:42
Jeśli znasz już dobrze sam język to radzę czytać grupy dyskusyjne.
Np. comp.lang.c++, comp.lang.c++.moderated, pl.comp.lang.c
Do tego wciągnij się w jakiś opensourceowy projekt - najlepszy sposób na poszerzanie wiedzy.

Offline Mardok

  • Użytkownik

# Marzec 05, 2006, 16:08:06
Oki tylko ja nie bardzo wiem skąd sdl'a ściągnąć do Directx'a :-[ Prosiłbym o lekkie nakierowanie ;D

Offline Majtek

  • Użytkownik

# Marzec 05, 2006, 16:39:08
nie sdl tylko SDK ze strony m$

beginner

  • Gość
# Marzec 05, 2006, 19:05:06
Moze najpierw pasja albo thinking dla utrwalenia?

Offline Nazgob

  • Użytkownik

# Marzec 05, 2006, 21:09:49
Moze najpierw pasja albo thinking dla utrwalenia?
Nie, starczy mu teorii bo sie zanudzi i zniecheci. Niech teraz wykorzysta ta wiedze co ma a na rozszerzanie samej wiedzy z C++ przyjdzie czas.

Oki tylko ja nie bardzo wiem skąd sdl'a ściągnąć do Directx'a :-[ Prosiłbym o lekkie nakierowanie ;D

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=edb98ffa-a59c-4c23-9b92-ba304f188314&DisplayLang=enba304f188314&DisplayLang=en

Do tego wciągnij się w jakiś opensourceowy projekt - najlepszy sposób na poszerzanie wiedzy.
Latwiej powiedziec niz zrobic. Mysle, ze umiem duzo wiecej niz sama symfonia ale mimo checi nie udalo mi sie dolaczyc do zadnego projektu open-source. Bo nie znam jeszcze wzorcow, konkretnego API itp. Przyznam, ze troche nie chce mi sie uczyc np bibliotek GNOME albo KDE bo moze bede mial szanse potem zalapac sie w jakims projekcie... Nie uczestniczylem w wiekszym projekcie czyli nie mam doswiadczenia czyli sie nie nadaje. Ciekawe jak to doswiadczenie mam zdobyc. Jedyne co mi przychodzi do glowy to wynalezienie kola od nowa i razem z kumplem zakodowanie czegos razem co bedzie mozna pokazac. Tyle, ze pracy w projekcie bedziemy uczyc sie od 0 a nie od kogos kto ma w tym jakies doswiadczenie. A moze to po prostu sluszna droga?Wydaje mi sie, ze wszedzie ludzie oczekuja od razu pro kodera ktory od razu bedzie kodowal cala czarna robote. Wprowadzac kogos w projekt i czasem poduczyc kogos juz nikomu sie nie chce.


beginner

  • Gość
# Marzec 10, 2006, 17:58:12
No i szukaj perelek programowania ;) po symfoni sa chyba najlepsze jesli chcesz pisac gry.