Autor Wątek: [4k intro] Quantum Chaos  (Przeczytany 8286 razy)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Sierpień 26, 2007, 01:00:35
W efekcie zarwania nocy przez kodera i designera zostało stworzone intro 4k pod kryptonimem Quantum Chaos wypuszczone na demoparty Riverwash 2007 opowiadające o losie kostek zagubionych w przestrzeni. A co to ma wspólnego z Warsztatem? Kodera. :)


Screen i download pod linkiem:
http://www.pouet.net/prod.php?which=31804


Wymagania:
- w miarę nowa instalacja Direct3D (d3dx9_29.dll),
- karta graficzna z vertex shader 1.1 i duzymi zasobami fill rate'u,
- sugerowany Windows XP,
- 4kB wolnego miejsca na dysku,

Wersja skompresowana nie ruszy pod Vistą, ale jest też wersja przed kompresją do pooglądania. Znając doświadczenia różnych ludzi z Crinklerem (użyty packer), kiepskie antywirusy mogą się burzyć że tam coś jest (rozpoznają kod dekompresji, a nie wirusa), ale gwarantuję, że nie ma - ewentualny wirus po prostu by się nie zmieścił. :)


Zapraszam do komentowania i dyskusji. :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline sobol

  • Użytkownik

# Sierpień 26, 2007, 02:06:49
Ładne, bardzo ładne. Podoba mi się ten motyw z szumem (to jakiś perlin-based + poziome linie czy co?) Osobiście nie przepadam za demosceną 4k ale to jest fajne pozdr :)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Sierpień 26, 2007, 02:36:11
Ładne, bardzo ładne. Podoba mi się ten motyw z szumem (to jakiś perlin-based + poziome linie czy co?) Osobiście nie przepadam za demosceną 4k ale to jest fajne pozdr :)
Jest to 7-oktawowy Perlin noise z regulowanym parametrem persistence w zalezności od pozycji rastru. A tak serio, to jest random oparty na jednym mnożeniu i shifcie. :)

Offline pawpaw666

  • Użytkownik

# Sierpień 26, 2007, 11:55:31
Wersja skompresowana nie ruszy pod Vistą, ale jest też wersja przed kompresją do pooglądania.
No ja mam XP i wersja skompresowana nie chce mi ruszyć. Ale z tą drugą jest wszystko ok. Fajne tylko mi trochę muli.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Sierpień 26, 2007, 12:16:05
U mnie chodzi pięknie i wygląda super. Gratz.

Czy to znaczy, że jedziesz na RiverWash?

Czy są w Sieci jakieś materiały poświęcone sztuce pisania dem 4k albo 64k? To pewnie nie takie proste spakować kod do tak małego rozmiaru.

Offline really

  • Użytkownik

# Sierpień 26, 2007, 12:30:57


Czy są w Sieci jakieś materiały poświęcone sztuce pisania dem 4k albo 64k? To pewnie nie takie proste spakować kod do tak małego rozmiaru.
tutaj masz troche tekstow o tym:http://www.hugi.scene.org/main.php?page=hugise01

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Sierpień 26, 2007, 12:32:32
No Krzysiek - bardzo fajne demko :) Szczególnie ten motyw z obracającym się tunelem z boxów mi się spodobał.
Swoją drogą na początku lekko przymulało (na GeForce 8800), później było już ok.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Sierpień 26, 2007, 15:00:22
Cytuj
Czy to znaczy, że jedziesz na RiverWash?
Nie. :)

Cytuj
Czy są w Sieci jakieś materiały poświęcone sztuce pisania dem 4k albo 64k? To pewnie nie takie proste spakować kod do tak małego rozmiaru.
Są materiały. A spakowanie jest w miarę proste przy zachowaniu pewnych ograniczeń i wykorzystaniu odpowiednich narzędzi (crinkler). :)

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Sierpień 26, 2007, 18:43:03
kiepskie antywirusy mogą się burzyć że tam coś jest (rozpoznają kod dekompresji, a nie wirusa), ale gwarantuję, że nie ma - ewentualny wirus po prostu by się nie zmieścił. :)

Napisałem kiedyś wirusa, który miał dokładnie 36 bajtów. Co prawda raczej nie działałby pod Windowsem, ale spełniał wszelkie wymogi by nazwać go wirusem :). Z tego co wiem, powstawały nawet jeszcze mniejsze wirusy (24 bajty bodajże) :). Sorry za offtop.

//EDIT:
A intro odpalę sobie jutro w pracy. Znając Krzyśka K. i jego zboczenia, na moim laptopie zobaczę tylko komunikat o nieprawidłowej operacji ;).
« Ostatnia zmiana: Sierpień 26, 2007, 18:47:21 wysłana przez Złośliwiec »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Sierpień 26, 2007, 19:19:10
A intro odpalę sobie jutro w pracy. Znając Krzyśka K. i jego zboczenia, na moim laptopie zobaczę tylko komunikat o nieprawidłowej operacji ;).
Jak ma vertex shader 1.1, to pójdzie, chociaż sporo zintegrowanych kart akurat nie ma. Pomijając ten fakt, to z szybkościa może być różnie. :)

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Sierpień 26, 2007, 20:50:36
Jak ma vertex shader 1.1, to pójdzie, chociaż sporo zintegrowanych kart akurat nie ma. Pomijając ten fakt, to z szybkościa może być różnie. :)

No cóż, jest dokładnie tak, jak przewidywałem :). Nie działa. Wiem, że moja karta obsługuje vertex shader, ale nie pamiętam dokładnie w której wersji. Jak można to sprawdzić, że się tak lamersko zapytam? :)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Sierpień 26, 2007, 22:09:49
No cóż, jest dokładnie tak, jak przewidywałem :). Nie działa. Wiem, że moja karta obsługuje vertex shader, ale nie pamiętam dokładnie w której wersji. Jak można to sprawdzić, że się tak lamersko zapytam? :)
Jeżeli ma jakiekolwiek vertex shadery, to powinno zadziałać. Spróbuj uaktualnić DirectX'a, jeżeli nie robiłeś tego w ciągu ostatnich paru miesięcy. A odpowiedź na ostatnie pytanie: pogooglać. :)

maxest

  • Gość
# Sierpień 26, 2007, 22:43:18
Do sprawdzania jakichkolwiek parametrow najlepsza jest AIDA32

Offline Acryl

  • Użytkownik

# Sierpień 27, 2007, 00:42:38
Bardzo fajna prodka. Fajnie ze sie Wam w ogole chcialo zakodzic cos na party.

Offline HellCat

  • Użytkownik

# Sierpień 27, 2007, 01:12:04
Krzysiek K. szacunek!

Ehh przypominają mi się czasy Amigowej sceny ;)


Serwus.