Autor Wątek: Moja idealna gra (kosmiczny - MMORTS)  (Przeczytany 3248 razy)

Offline 0pako0

  • Użytkownik

# Sierpień 22, 2007, 21:27:02
Oto gra która gdyby istaniala była by moją ulubioną. Jest to tylko pomysł na gre, nie wiem czy kiedykolwiek rozpoczne nad nią prace. Jest na tyle spomplikowana że potrzebna by była pomoc. W pomyśle jest sporo problemów technicznych, to gra online i nie wiem jaki musił by być transfer serwera (myślę mi się że ogromny). Jest to jednak pomysł na moją idealną gre i nie zwracałem uwagi na problemy.

Fabuła : http://docs.google.com/View?docid=df5pwq32_1grfgnz

Opis gry : http://docs.google.com/View?docid=df5pwq32_2c7d8gk

No i jak ? Chciał by ktoś grać w taką gre ? Jak się wam podoba  ;D ?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Sierpień 22, 2007, 21:33:46
Jednym słowem połączenie Master of Orion z OGame z przeniesieniem do trybu rzeczywistego? :) Pomysł nie nowy, ale na pewno ciekawy; sam bym chętnie w coś takiego zagrał, jeżeli miałoby urok MOO lub Cywilizacji.

Nie upierałbym się tylko przy grafice 2D. Jeżeli większość akcji dzieje się w kosmosie, nietrudno byłoby ubrać ją w trzy wymiary.

Offline 0pako0

  • Użytkownik

# Sierpień 22, 2007, 21:39:23
Jeśli chodzi o 2d-3d to zawsze lubiłem gry w starym stylu, a strategie to już napewno np. wole civilization II od IV, stare C&C od tych trójwymiarowych i stare AoE od AoE III.

Offline Karczas

  • Użytkownik
    • DevBlog

# Sierpień 22, 2007, 21:52:06
W przypadku strategii 3D istnieje możliwość obracania kamerą, dokonywania przybliżeń i oddaleń, co ułatwia rozgrywkę (zwłaszcza gdy akcja gry rozgrywa się w kosmosie). Grafika bitmapowa 2D nie daje takiej możliwości (chyba, że ktoś lubi pixelki na pół ekranu ;)) No chyba, że obiekty gry będą w postaci wektorowej, ale to już krok tylko do pełnego 3D ;) Ja bym się jednak zdecydował na ten dodatkowy wymiar.

Offline GorskY.exe

  • Użytkownik

# Sierpień 22, 2007, 22:23:40
Równie dobrze można stwierdzić, że to 2d jest "łatwiejsze". Nic się za niczym nie schowa, etc. - po prostu nie ma potrzeby dokonywania tych obrotów (nie mowię o takich mieszańcach jak np. Stronghold - chodzi mi o pure 2d jak np. Starcraft :P).

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Sierpień 22, 2007, 22:26:05
Fabuła gry jest bez sensu. Skoro warunkiem dopuszczenia do społeczności było pokojowe nastawienie, to skąd w tej społeczności wojny?

Offline 0pako0

  • Użytkownik

# Sierpień 22, 2007, 22:35:18
Fabuła gry jest bez sensu. Skoro warunkiem dopuszczenia do społeczności było pokojowe nastawienie, to skąd w tej społeczności wojny?
Nie tyle co pokojowe nastawienie, a globalne zjednoczenie. W fabule był przykład jednej z cywilizacji. Gdyby jakiś dyktator zdobył władze na świecie i utrzymał ją to skutek był by taki sam. Ale to przecież szczeguły :D

Offline Hadrian W.

  • Użytkownik
    • Homepage

# Sierpień 22, 2007, 23:34:12
W przypadku strategii 3D istnieje możliwość obracania kamerą, dokonywania przybliżeń i oddaleń, co ułatwia rozgrywkę (zwłaszcza gdy akcja gry rozgrywa się w kosmosie). Grafika bitmapowa 2D nie daje takiej możliwości (chyba, że ktoś lubi pixelki na pół ekranu ;)) No chyba, że obiekty gry będą w postaci wektorowej, ale to już krok tylko do pełnego 3D ;) Ja bym się jednak zdecydował na ten dodatkowy wymiar.
Grafika 2D zaraz musi być bitmapowa? To już nie można korzystać z tego co oferuje współczesny sprzęt? Niby dlaczego nie da się robić w grze 2D obrotów i przybliżeń. Zamiast grafiki wektorowej można użyć zwykłych mipmap. :P :P :P

Offline 0pako0

  • Użytkownik

# Sierpień 22, 2007, 23:41:10
Zgadzam się. Grafika może być 2D co nie wyklucza zoom'u. Uważam że bitwa w 2D była by przyjemniejsza i bardziej przejrzysta, miało by się większą kontrole.

//edit
Poza tym grafika 3D ograniczyła by możliwość opisanego przezemnie konstruktora statków. Co o nim sądzicie ? Na przykład w Ogame jest tylko kilka rodzajów statków i troche to nudne, a tak ich ilość bya by nieograniczona. Gdyby ktoś chciał zrobić swój statek musiał by się tylko troche nać na grafice 2D, dodatkowo w kreatorze musiał by zaznaczyć miejsca w których są silniki żeby statek pozostawiał smugi oraz miejsca w których znajdują się wyrzutnie rakiej i inne bronie.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2007, 23:54:32 wysłana przez 0pako0 »

Offline Karczas

  • Użytkownik
    • DevBlog

# Sierpień 22, 2007, 23:59:02
Queight, trochę zmieniłeś mój pogląd na sprawę;) nigdy nie wnikałem zbytnio w 2D, więc nie pomyślał bym, że da się mipmapy do tego wykorzystać, ale po chwili zastanowienia - ma to sens. Co nie zmienia mojego poglądu na grywalność strategii 3D. Np w takim freespace zawsze podobała mi się możliwość oglądania bitew z różnych punktów. Trochę to komplikuje obsługę interfejsu, ale daje możliwość wykorzystania nowych strategii i formacji, które w świecie 2D nie miały by racji bytu.

Takie moje zdanie na temat grywalności strategii 3D. Na technologii zbytnio się nie znam i już się nie wypowiadam, bo takie Queight'y mnie będą zaginać :P

Offline PlayeRom

  • Użytkownik
    • PlayeRom

# Sierpień 23, 2007, 13:46:31
Cytuj
Zanim będzie można zbudować własny statek zostanie on umieszczony w galerii gdzie zostanie oceniony przez innych graczy i zatwierdzony przez moderatorów.

Po co inny gracze mieli by oceniać mój statek, czyżby inny mieliby wiedzieć jakie statki zamierzam budować? Zero tajemnicy, zaskoczenia? A jak źle ocenią to co? Nie mogę budować? To będą mi nazłość robić. I zatwierdzenie przez moderatorów - po co? A jak jednemu zatwierdzą w godziną a innemu po tygodniu - i kurczę muszę czekać a inny już sobie całą flotę zbuduje. Jak dla mnie jest to dziwne rozwiązanie i kompletnie nie zrozumiałe, no chyba że to sensownie uzasadnisz.

Offline 0pako0

  • Użytkownik

# Sierpień 23, 2007, 18:53:29
Cytuj
Zanim będzie można zbudować własny statek zostanie on umieszczony w galerii gdzie zostanie oceniony przez innych graczy i zatwierdzony przez moderatorów.

Po co inny gracze mieli by oceniać mój statek, czyżby inny mieliby wiedzieć jakie statki zamierzam budować? Zero tajemnicy, zaskoczenia? A jak źle ocenią to co? Nie mogę budować? To będą mi nazłość robić. I zatwierdzenie przez moderatorów - po co? A jak jednemu zatwierdzą w godziną a innemu po tygodniu - i kurczę muszę czekać a inny już sobie całą flotę zbuduje. Jak dla mnie jest to dziwne rozwiązanie i kompletnie nie zrozumiałe, no chyba że to sensownie uzasadnisz.

No dobra ale dało by się budować wszystkie zatwierdzone statki nie tylko Twoje projekty, a ocenianie i zatwierdzane jest konieczne żeby ktoś sobie nie zrobił szarego prostokąta zrobionego w MS Paint.

Offline Humman

  • Użytkownik

# Sierpień 23, 2007, 21:43:44
Dziwne są ceny minimalne na statki, w rzeczywistej ekonomi na rynku moga zostać gracze którzy mają statki a nie surowców bo nikt nie chce kupować od nich statków po sztywnej cenie.
"Kiedy w potyczce biorą udział połączone floty każdy gracz może kontrolować swoje statki lub oddać dowództwo innemu graczowi."
Nie mogę sobie jakoś wyobrazić prowadzenia armi w RTS przez 2 graczy, jeśli wydali by sprzeczne rozkazy to jednostka bedzie słuchała tylko ostatniego, a jak moją różne plany to taki oddział stanie się bezurzyteczny.
"Obszar gry: cała galaktyka w naturalnej skali."
Tego nie da się zrobić, nawet w oGame między galaktykami flota nie latała dłużej niż 12 godz. a w rzeczywistym wrzechświecie układy gwiazd znajdują się w odlogłości tysięcy lat świetlnych od siebie i nawet jak by zagiąść czas to przy takich odległościach leciało by się parę z lat. Niemniej pomysł ciekawy, ogame by poległo.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Sierpień 23, 2007, 21:57:07
Nie mogę sobie jakoś wyobrazić prowadzenia armi w RTS przez 2 graczy
Grunt to dobra komunikacja i współdziałanie i powinno się dać. Chociażby w StarCrafcie jest tryb, w którym kilku graczy (chyba do czterech) może kontrolować tą samą bazę - na początku mają razem tyle, co jeden gracz, więc tym bardziej muszą się dogadywać, zwłaszcza że nawet zasoby mają wspólne.

Offline 0pako0

  • Użytkownik

# Sierpień 23, 2007, 22:24:58
Dziwne są ceny minimalne na statki, w rzeczywistej ekonomi na rynku moga zostać gracze którzy mają statki a nie surowców bo nikt nie chce kupować od nich statków po sztywnej cenie.

Ceny minimalne po to żeby nie oddawać sobie statków za darmo, np jak się komuś znudzi gra to da nowemu graczowi wypasioną flote. Ale z drugiej strony są MMO gdzie jest wirtualny rynek i ceny ustalają się same, może coś by z tego bylo.

Cytuj
"Kiedy w potyczce biorą udział połączone floty każdy gracz może kontrolować swoje statki lub oddać dowództwo innemu graczowi."
Nie mogę sobie jakoś wyobrazić prowadzenia armi w RTS przez 2 graczy, jeśli wydali by sprzeczne rozkazy to jednostka bedzie słuchała tylko ostatniego, a jak moją różne plany to taki oddział stanie się bezurzyteczny.

W Settlers 1 na Amige jeśli miało się dwie myszki można było podzielić ekran na dwie części i kierować jedną rasą, było to całkiem ciekawe. Albo jest bitwa dwóch na jednego i nagle jeden z graczy zmienia strony i atakuje swojego kumpla to by była akcja, albo jeszcze lepiej, staje po swojej stronie i rozwala ubu. :D

Cytuj
"Obszar gry: cała galaktyka w naturalnej skali."
Tego nie da się zrobić, nawet w oGame między galaktykami flota nie latała dłużej niż 12 godz. a w rzeczywistym wrzechświecie układy gwiazd znajdują się w odlogłości tysięcy lat świetlnych od siebie i nawet jak by zagiąść czas to przy takich odległościach leciało by się parę z lat.

Tu masz racje, można by lecieć kilka razy szybciej niż światło, gra mogła by mieć kompresje czasu x100, a i tak trwało by to lata. Właśnie dlagego ograniczyłem obszar do jednej galaktyki, ale to wciąż za mało. Myślałem o jakichś tunelach nadprzestrzennych. W każdym razie zalezy mi na maksymalnym realiźmie, to w końcu pomysł na gre idealną i jak narazie tylko pomysł.