Autor Wątek: Fred [J2ME]  (Przeczytany 22071 razy)

Offline thyros

  • Użytkownik

# Sierpień 16, 2007, 23:30:29
Witam.

Po długich zmaganiach (prawie 7 miesięcy) udało mi sie dokończyc moją pierwszą gierkę na komórkę.
Jest to klon dobrze znanej gry z małego atari:
chodzący jaskiniowiec, rzucający kamieniami, zbierający przedmioty...

Dostosowana jest do wyświetlacza 176x220 lub większych.
Na mniejszych powinno też da się zagrać jakby ktoś miał ochotę.

Strona z projektem: http://www.warsztat.gd/projects.php?x=view&id=68

Mimo starań pewnie i tak nieustrzegłem się od bugów, więc za wszelkie zgłoszenia takowych dziękuję.

Pozdrawiam
Thyros

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Sierpień 16, 2007, 23:41:54
Alllleeee wypas! Kocham tę grę. :) Kiedyś nawet zacząłem coś w tym stylu robić ale na Mophuna (dla Sony Ericsson T300 i T610). Oczywiście z inną grafiką, innymi levelami, innymi postaciami, bo do Freda praw nie mieliśmy, a chcieliśmy tę grę puścić komercyjnie. Jednak Mophun umarł, a ja zająłem się Javą i zupełnie innymi projektami. Ale wypas... Dla mnie jest to po prostu kultowa gra. Przyznam się, że do dzisiaj czasem sobie odpalam emulator i w to gram. :D Za chwilę załaduję na Nokie 6620 (S60 2nd Edition, 176x208). Mam nadzieję, że będzie działała... Dam znać. :)

Nawet sobie nie wyobrażasz jak wielką radochę mi tym projektem sprawiłeś. WIELKIE DZIęKI!


------- dodane 1 -------

Kurcze... Gra niby chodzi dobrze ale jest problem. Dolny HUD włazi na ekran gry. Z dołu ekranu zostaje sporo czarnego miejsca więc spokojnie by się cały HUD zmieścił. Uda się coś z tym zrobić? Bardzo mi na tym zależy. Tak na maxa. Prooooszę.


-------- dodane 2 --------

Muszę Cię za coś pochwalić. Nie wszyscy kumają o co w tym Fredzie chodzi. Co w nim jest takiego, że niektórzy go po prostu kochają. Ja tego nie potrafię wytłumaczyć. To jest po prostu coś... No nie wiem. Specyficzne sterowanie, zachowanie się ludka. Ty oddałeś IDEALNIE gameplay atarowej wersji. I to wcale nie jest tylko sprawa leveli czy grafiki. Fred musi tak charakterystycznie się poruszać, reagować na klawisze, przeszkadzajki muszą w ten jego typuwy sposób się poruszać. Powiedz mi jak to tak dokładnie odwzorowałeś? Przecież to jest ogromna robota. Musisz naprawdę idealnie znać Freda. To działa idealnie tak samo jak na Atari XL/XE. Dosłownie jakbyś tę grę nie napisał od początku tylko mając źródła jakoś przeportował (z assemblera 6502 na J2ME, hehehe). Albo jakby to był jakiś javowy emulator Atari... Gratulacje. Jesteś wielki! Tylko błagam - zrób coś z tym HUDem, bo oszaleję. :)


-------- dodane 3 --------

Jak uruchomię grę i dam "NEW GAME" to HUD jest przesunięty. Ale jak wtedy wyjdę i dam "CONTINUE" to też jest przesunięty. Jednak jak drugi raz dam "NEW GAME' to jest dobrze! Ale czad. :) Mimo wszystko proszę - zerknij na to żeby było ok. Szkoda tak idealnego produktu psuć takim drobiazgiem.

Pozwoliłem sobie poinformować prężną gałąź atarowego środowiska o tym wydarzeniu. Pierwsze gry Avalonu są niemal kultowe. Rety... a może... może... może jeszcze coś przenieść na telefony? :) A może udałoby się z Avalonu wyciągnąć prawa autorskie i to potem wydać? Pomyśl o tym, bo naprawdę czujesz atarowy klimat. :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 17, 2007, 00:01:58 wysłana przez MDW »

Offline thyros

  • Użytkownik

# Sierpień 17, 2007, 11:24:16
Witam,
HUDem zajme sie wieczorkiem. Poczatkowo planowalem nie zajmowac sie mniejszymi wyswietlaczami, bo za duzo czasu nad tym projektem spedzilem, ale nakreciles mnie swoim entuzjazmem.

Dzieki za opinie.

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Sierpień 17, 2007, 11:55:34
Kurde pogralbym sobie tylko ze moja glupia Motorola E398 nie wiedziec czemu nie ma CLDC 1.1 ( a MIDP 2.0 jakos tak :/ ) :) ( Swoja droga to na wlasnej skorze poznalem ten brak bo wlasnie pisze wlasna gierke pod j2me :/ )

Gierki szczerze mowiac nie pamietam kompletnie :) Chyba w nia nie gralem... Ale zobaczylbym sobie :) Naprawde korzystales ostro z CLDC 1.1 ? Czy w jadzie tak tylko jest napisane ;p

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Sierpień 17, 2007, 12:19:32
Gierki szczerze mowiac nie pamietam kompletnie :) Chyba w nia nie gralem... Ale zobaczylbym sobie :) Naprawde korzystales ostro z CLDC 1.1 ? Czy w jadzie tak tylko jest napisane ;p
Zmień sobie i spróbuj odpalić, to się dowiesz. :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 17, 2007, 12:21:48 wysłana przez Krzysiek K. »

Offline Drakon

  • Użytkownik
    • Drakon place

# Sierpień 17, 2007, 12:41:03
Niestety oryginału gry nie znam ale Twoja wersja mi się podoba :)

Chciałem pograć sobie na mojej Noki 5300 ale pojawiło się parę mankamentów:

1. gra działa strasznie wolno :/ - gdy odpaliłem w emulatorze na pc działa ładnie i pięknie ale na telefonie mam połowę prędkości

2. niestety zawiesiła się po trafieniu drugiego przeciwnika :(

Potestuje jeszcze na telefonie i dam znać jak jeszcze coś znajdę ;)

Jeszcze mała rada albo dwie:

 - zanim wypuścisz w świat grę watro przepuścić ją przez jakiś obfuscator np. ProGuard , trwa parę sekund ale za to nikt nie przeczyta twojego kodu gry a i pliczek jar będzie o parę kilo mniejszy.
 - masz mało plików z grafiką ale i tak warto przepuścić je przez jakiś program do optymalizacji PNG, zawsze jakiś zysk na wielkości pliku jar ;)

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Sierpień 17, 2007, 12:43:26
Witam,
HUDem zajme sie wieczorkiem. Poczatkowo planowalem nie zajmowac sie mniejszymi wyswietlaczami, bo za duzo czasu nad tym projektem spedzilem, ale nakreciles mnie swoim entuzjazmem.

Dzieki za opinie.

Mniejszymi ekranami to znaczy jakimi? 128x128, 128x160? Fajnie by było, bo mimo wszystko jest sporo całkiem fajnych telefonów, które mają tak mały wyświetlacz (np. Sony Ericsson K300).

Jeszcze raz gratuluję stuprocentowego oddania sterowanie atarowej wersji. Wiesz... ja nie wierzę, że sam to wszystko tak dobrałeś. Gra jest idealnie przeniesiona. Dokładnie tak samo duże są strefy kolizji (Fred potrafi stawać na piętach co czasem jest niezbędne), kamienie dokładnie tak samo daleko lecą, dokładnie takim samym łukiem, przeciwnicy zachowują się idealnie. Pamiętam kilka miejsc w grze w których trzeba było na odpowiedniej wysokości rzucić kamień. Tu jest IDENTYCZNIE. Powiedz mi jak to zrobiłeś? Przecież musiałeś tę grę znać maksymalnie. Nie mogę wyjść z podziwu w jaki sposób to w tak idealny sposób przeniosłeś. Naprawdę pisałeś to od początku? A może to po prostu emulator Atari w Javie i oryginalna wersja? :) Kurcze, nawet dźwięki przeniosłeś. :)

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Sierpień 17, 2007, 12:48:36
- masz mało plików z grafiką ale i tak warto przepuścić je przez jakiś program do optymalizacji PNG, zawsze jakiś zysk na wielkości pliku jar ;)

W sumie racja. Na tym można sporo zmniejszyć JARa. Proponuję PNGOut - ściska PNG naprawdę do granic możliwości. Ja robię jeszcze jeden zabieg. W skrypcie ANTa mam zrobione coś takiego jak przepakowanie JARa. Jak mam ustawioną odpowiednią flagę w skrypcie (dla każdej wersji mogę ją wyłączyć ale nie było jak do tej pory takiej potrzeby) to po zrobieniu JARa jest on rozpakowywany, katalog jeszcze raz się pakuje ZIPem i nadaje rozszerzenie JAR. Taki przepakowany JAR jest dużo mniejszy. :) Nie miałem sygnałów żeby komukolwiek gra nie działała, a puściłem w świat sporo wersji i testowało to wiele osób na kilkudziesięciu w sumie modeli telefonów. Są hardcorowcy, którzy przepakowują JARa przy pomocy 7-Zip. Jednak to już jest ryzykowne, bo są podobno telefony, które takiego JARa już nie kumają. Na przykład stara Nokia 7210. Ja na 7-Zip się nie rzuciłem, bo jeżeli jest już z tym jakiś jeden problem to mogą pojawić się inne i będzie potem więcej problemów niż zysku. Ale ZIPa polecam. :)

Offline thyros

  • Użytkownik

# Sierpień 17, 2007, 12:52:27
Cytuj
Naprawde korzystales ostro z CLDC 1.1 ?
Prawde mowiac to dopiero raczkuje w Javie i jest to moja pierwsza aplikacja w tym jezyku...

Musze wiec sprawdzic  od czego jest CLDC  ;)

Cytuj
1. gra działa strasznie wolno :/ - gdy odpaliłem w emulatorze na pc działa ładnie i pięknie ale na telefonie mam połowę prędkości

2. niestety zawiesiła się po trafieniu drugiego przeciwnika
Niestety nie mam Nokii wiec ciezko mi to przetestowac. Mozesz zobaczyc jak gra bedzie sie zachowywac z wylaczonym dzwiekiem?

Cytuj
Jeszcze mała rada albo dwie:
Dzieki

@MDW
Po prostu sie staralem, troszke matematyki no i wyszlo jak wyszlo. Widze, ze calkiem niezle.

Offline Drakon

  • Użytkownik
    • Drakon place

# Sierpień 17, 2007, 13:07:02
Bez dźwięku działa nadal tak samo wolno...

Ale za to zauważyłem że na samym początku przez sekundę albo dwie działa ok.... jakie masz ograniczenie FPS na sekundę?? Może to będzie to.

Offline thyros

  • Użytkownik

# Sierpień 17, 2007, 13:30:51
Cytuj
jakie masz ograniczenie FPS na sekundę?? Może to będzie to.

Byc moze, kazda klatka powinna zostac wygenerowana w mniej niz 40 ms, jezeli nie to daje yield.
Jak sadze trzebaby ulepszyc algorytm detekcji kolizji pomiedzy obiektami (ten jest wyjatkowo bezmyslny).
A tak strasznie nie chcialem tego robic...

Przy okazji, jakiego emulatora uzywales, bo ja na swoim SE mam odwrotna sytuacje. Na komorce gra chodzi dobrze a emulator zacina.

Offline Drakon

  • Użytkownik
    • Drakon place

# Sierpień 17, 2007, 13:39:11
Przy okazji, jakiego emulatora uzywales, bo ja na swoim SE mam odwrotna sytuacje. Na komorce gra chodzi dobrze a emulator zacina.

Na standardowym emulatorze z WTK 2.5.1 działa ok.
Na emulatorze z SDK Noki S40 5 edycja chwilami działa ok, chwilami przycina ;/

Mam małe pytanie : mógłbyś zamieścić wersje która pokazuje ilość FPS podczas gry ?? Tylko kawałeczek kodu a przydaje się ;)

Offline thyros

  • Użytkownik

# Sierpień 17, 2007, 13:45:30
Mam małe pytanie : mógłbyś zamieścić wersje która pokazuje ilość FPS podczas gry ?? Tylko kawałeczek kodu a przydaje się ;)
Postaram sie to zrobic.

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Sierpień 17, 2007, 13:45:38
Co do CDLC wystarczy ze powiesz czy korzystales z liczb zmiennoprzecinkowych :)

Sam ciekaw jestem tego progamramiku PNGout bo photoshop tworzy jakies wielkie png'i :)

Offline thyros

  • Użytkownik

# Sierpień 17, 2007, 13:50:27
Co do CDLC wystarczy ze powiesz czy korzystales z liczb zmiennoprzecinkowych :)

tak z floatow