Autor Wątek: Kilka spraw....  (Przeczytany 9148 razy)

Offline Vic

  • Użytkownik

# Marzec 01, 2006, 19:27:17
Wrzuć log z kompilacji, nikt tu nie domyśli się o jakie błędy chodzi.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

beginner

  • Gość
# Marzec 05, 2006, 19:03:14
No to moze taki prosty program:

#include <iostream.h>
main()
{
int t[4];
        for(int i = 0 ; i < 4 ; i++)
        t[i] = 100 * i;
        cout << "Wydrukuj tresc tablicy: \n";

        for( i = 0 ; i < 4 ; i++)
        {
        cout << "Element nr: " << i << " ma wartosc " <<
                t[i] << endl;
        }
char c;
cin >> c;
}

zywcem z Symfonii i log z borlanda:
[C++ Error] Unit1.cpp(9): E2451 Undefined symbol 'i'

No i jak tu sie przestawic na zaawansowany kompilator.... zreszta dev tez mi sie sypie czesto... A symfonia byla pod borlanda pisana....

// EDIT by Q8 - prosze stosowac znaczniki [ code ]
« Ostatnia zmiana: Marzec 05, 2006, 19:43:12 wysłana przez Queight »

Offline ktostamktos

  • Użytkownik

# Marzec 05, 2006, 19:06:52
nie dałeś nawiasów klamrowych po pierwszej pętli, a "i" jest dostępne tylko dla tej pętli

beginner

  • Gość
# Marzec 05, 2006, 20:29:14
Nie musi dawać nawiasów, ale jak nie da to będzie to znaczyło to samo co:
for(int i = 0 ; i < 4 ; i++)
{
        t[i] = 100 * i;
}
cout << "Wydrukuj tresc tablicy: \n";
i w sumie to chyba o to chodziło.

A co do "i" to zadeklaruj to przed pętlą, a nie w pętli. Ja mam ciągle ten sam problem jak próbuje coś napisanego pod Borlandem skompilować w VC++ i na odwród.  ;D

beginner

  • Gość
# Marzec 05, 2006, 20:40:27
przyklad przepisalem z symfonii slowo w slowo oprocz char c; i cin >> c; ale dzieki, sproboje

Offline mr666

  • Użytkownik

# Marzec 05, 2006, 23:18:38
Witam!

Po prostu w 2-gim forze (foru?) tez napisz 'int i', lub zadeklaruj zmienna poza forem - wg. standardu zadeklarowana zmienna nalezy do kontekstu petli a nie kontekstu wyzej (kiedys bylo inaczej).

@CzerwonyKapturek: to chyba jeden z nich nie jest do konca zgodny ze standardem (a tak wogole to jakis kompilator C++ jest zgodny ze standardem w 100%, bo gdzies czytalem ze nie zabardzo?).

// EDIT

@beginner: a poza tym kompilator napisal o co chodzi i nawet napisal w ktorej linijce, wiec troche wiecej samodzielnosci :)

pzdr...
« Ostatnia zmiana: Marzec 05, 2006, 23:25:35 wysłana przez mr666 »

Offline Vic

  • Użytkownik

# Marzec 05, 2006, 23:33:29
mr666: Najwyższe wyniki zgodności to (o ile pamiętam dobrze) około 96-97% dla GCC (bodajże 3.4) i VC7, ale od czasu jak przeglądałem stronę z nimi mogło się trochę pozmieniać. Jak znajdę adres to podam.

beginner

  • Gość
# Marzec 10, 2006, 17:57:17
@vic i jak masz te adresy?

mozesz zapodac na maila gamer.cpp@gmail.com

Offline Megabyte

  • Użytkownik

# Marzec 10, 2006, 19:36:46
Jeżeli kogoś to interesuje to
http://www.open-std.org/jtc1/sc22/wg21/docs/papers/2006/n1969.html - tutaj są opisane zmiany jakie prawdopodbnie zostaną wprowadzone do nowego standardu (ISO 2009?)
http://www.open-std.org/jtc1/sc22/wg21/docs/papers/2005/n1745.pdf - a tu jest rozszerzenie standardowej biblioteki

beginner

  • Gość
# Marzec 10, 2006, 23:14:01
Dzieki za linki, przyda sie.

Offline Mardok

  • Użytkownik

# Marzec 14, 2006, 20:34:15

 Chcialem nauczyc sie programowania 3d ale nie wiem co wybrac: directx czy opengl? Co jest lepsze i jakie sa dobre ksiazki o tym? Chodzi mi o w miare nowe lektory bo po co  mi np directx 7?


zacytuje: Directx do gier opnegl do programów

beginner

  • Gość
# Marzec 14, 2006, 20:36:47
Biblioteka graficzna do programow? To chyba do 3d max'a :) W programach chyba bardziej liczy sie funkcjonalnosc niz wyglad, chyba ze obierzemy taktyke Micro$oftu i zrobimy program wymagajacy 2 gb ram'u :(

Pozdro

Offline Mardok

  • Użytkownik

# Marzec 14, 2006, 20:40:45
Funkcjonalność owszem . Ale konsolowy program ci sie nie sprzeda chyba :P Więc jakąs biblioteka graficzna sie przyda a directx'a sie w większości w grach używa ;)

beginner

  • Gość
# Marzec 14, 2006, 21:29:27
Tak ale w Borladndzie nie trzeba OpenGL'a uzywac zeby ladna szata graficzna programu byla.

Pozdro

Offline Nazgob

  • Użytkownik

# Marzec 15, 2006, 00:55:57
Tak ale w Borladndzie nie trzeba OpenGL'a uzywac zeby ladna szata graficzna programu byla.
Pozdro
Na poczatek to Borlanda na polu IDE i jego przekletych VCL juz nie ma. Zaoorali to i nawet nikt nie chce tego badziewia kupic. Dlatego zapomnijcie juz o nim :)

openGL moze sie przydac do pisania programow, nie tylko gier. O ile wiem to programy typu CAD korzystaja z tego. Programy do wizualizacji budowlanych, medycznych itp. Np w QT mozna zrobic sobie okienko z openGL(kontrolka) i z poziomu programu sterowac wyswietlaniem czegos -> np produkt z bazy danych ktory ladnie sie obraca i prezentuje z kazdej strony(wymyslam). Do nieszczesnego Borlanda tez jest taka kontrolka. I do .NET pewnie tez tyle, ze z DX.