Autor Wątek: [Strategia] Resistance  (Przeczytany 1065 razy)

Offline Gostein

  • Użytkownik

# Sierpień 12, 2007, 00:53:49
Nazwa gry: Resistance

Gatunek gry: Taktyczna gra akcji

Czas akcji: Wyjściowo II wojna światowa. Wyjściowo, bowiem gra osadzona będzie w realiach political-fiction.

Mechanika gry:

+Gracz wciela się w rolę przywódcy ruchu oporu podczas drugiej wojny światowej.
+W zależności od wybranej kampanii teatrem wojny będzie Polska lub inny kraj (Francja? coś z Afryki? Chiny? Niemcy? musiałbym się jeszcze merytorycznie przygotować i znaleźć odpowiednie kraje).
+Gra toczy się w 2 (a w zasadzie w 2,5) trybach. Pierwszy tryb znany jest z gier takich jak Commandos, Despedrados, Robin Hood: Legenda Sherwood. Polega zatem na dowodzeniu grupą partyzantów widzianych z perspektywy rzutu izometrycznego. W każdej chwili (lub prawie każdej - to jest do przemyślenia) dostępny jest drugi tryb, który przenosi gracza w centrum wydarzeń i zamienia grę w taktycznego FPP, znanego z takich tytułów jak Tom Clancy's Ghost Recon, SWAT czy Rainbow Six.
Pozostałe 0,5 trybu gry jest do dyspozycji gracza pomiędzy misjami, gdzie będąc w swej leśnej/górskiej kwaterze głównej musi podejmować szereg decyzji o charakterze już nie taktycznym a strategicznym.
+Celem gry jest zbudowanie silnego ruchu oporu, który w odpowiednim momencie pozwoli pokonac sily okupanta i wyzwolić kraj (mówiłem, że political-fiction, obrońców realizmu historycznego proszę więc o zachowanie spokoju i zimnej krwi  ).
+Misje, jakie będzie wykonywał gracz mają odmienny charakter od tego, jaki znamy z typowych gier akcji. Bliżej im raczej do questów z gier RPG. Znaczy to, że by grać dalej nie musimy wykonywac danej misji, lecz wykonanie jej zazwyczaj da nam pewne korzyści (prócz oczywistego dokopania okupantowi np. przejęcie broni). Gracz musi zatem zbudować silne państwo podziemne, i do niego należy już decyzja w jaki sposób będzie to robił.
+Główny bohater w czasie swych misji będzie mógł werbować towarzyszy broni, lecz zwykle będą zwykli obywatele. By zamienić ich w przydatnych w wojnie żołnierzy/lekarzy/inżynierów/snajperów (itp.) trzeba ich przeszkolić w swej kwaterze głównej. By znaleźć kadrę do szkoleń trzeba będzie więc czasem odbić z transportu/więzienia jakiegoś profesora czy oficera.
+Cały czas istnieje niebezpieczeństwo, żeprzez nieostrożnośc kwartera główna partyzantów zostanie odnaleziona przez okupanta. Gracz dokonywać będzie musaił zatem często wyborów typu: zostawić rannego towarzysza na śmierć, czy przyciągnąc do kryjówki lekarza, który potem może nakabloać władzom (przykład średni, ale rozumiecie o co chodzi).
+Oto przykłady kilku misji:
~Wysadzenie mostu
~Atak na transport więźniów/broni
~Odbicie więźnia z aresztu
~Zamordowanie wysokiego polityka przeciwnika
~Wykradnięcie tajnych planów/dokumentów z jednostki wroga
itd...

To tylko szkic pomysłu. Niemniej będę wdzięczny za opinie.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Goliatus

  • Użytkownik
    • Warsztat - tworzenie gier

# Sierpień 12, 2007, 01:15:39
Brzmi ciekawie! Troche mi się to też kojarzy z gierką o nazwie Gangsters. Gra w nią dostarczała dużo przyjemności, więc nie inaczej powinno być z grą na temat ruchu oporu.