Autor Wątek: Kolizje 2D OdsuwanieKul/Impuls  (Przeczytany 2962 razy)

Offline Vizzzard

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2007, 17:34:13
Dzieki Spider, kod sie nie przydał bo nie zrozumiałem wszystkich zmiennych i parametów które tam wywołuesz no inv_dt itp. ale nie szkodzi poradziłem sobie względnie z problemem, wykorzystując kod z Polycolly  :). Sam goło przepisany kod z funkcji zupełnie nie chciał działac i na nic sie nie zdał w moim przypadku wiec musiałem go przerobic z lekka, dałem sboe skonczoną liczbe iteracji zeby nie obciazac obliczeń, jesli w ciagu 5 iteracji nie poradzi sobie z odsunieciem kuli 1 z 2 to niech ją tak zostawi a wróci kiedy będzie sprawdzac 2 z 1 ta metodą dopuszczam minimum nachodzenia ale wzrasta mi (oby) wydajnosc.

Obecny problem to taki ze te cholerne kulki na stosie drgaja jak by z galarety były ::) a te naciezsze robią niezły chaos przy nawet lekkim drganiu.

i teraz tak, powodem drgan jest zapewne moja funkcja iteracji która odsuwa bardziej niz powinna lub drobne niedociągniecia w wartosciach wektorów.

mozliwe rozwiazania: Korekcja Pozycji dla funkcji iteracyjnej lub dodatkowe ostatnie sprawdzenie odległosci i wyrównanie odległosci do 0.01px np lub tez małe impulsowe kroczki iteracyjne ktore powoli ale konsekwentnie będą wypychac kule.No i ostatecznie bardzo małe wektory mugłbym sprowadzic do 0 :D


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych