Autor Wątek: Extraterrestrials  (Przeczytany 1269 razy)

Offline neo4851

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2007, 16:13:10
Pomysł ten zrodził się w mojej głowie ponad 2lata temu. Z założenia projekt miał być tworzony w The Games Factory jednak możliwości tego edytorka mi nie wystarczały.
No, ale przejdźmy do rzeczy...

Projekt: Extraterrestrials
           


Extraterrestrials będzie grą z gatunku "strzelanek". Najprawdopodobniej grafika będzie w 2d z widokiem z góry(bardzo możliwe, że również w widoku izometrycznym). Opowiada fikcyjną historię bohatera o kryptonimie Black z agencji DARPA(to amerykańska agencja rządowa zajmująca się rozwojem technologii wojskowej), któremu to( w wielkim skrócie) zlecono zadanie utajnienia wszelkich dowodów na fakt, iż najeźdźcy z nowo odkrytej planety "XjcX13" zaatakowali ziemię. Scenariusz gry jest już obmyślony w mojej głowie(i częściowo przełożony na kartkę papieru) i mogę zapewnić, że wydarzenia będą dość nieprzewidywalne. Nie chcę ujawniać całej fabuły ponieważ będzie ona rozwijana w trakcie gry, a sam gracz na początku prawie niczego nie będzie świadom.

Rozgrywka toczyła się będzie w samej siedzibie agencji DARPA, bazie NASA oraz na rozległych pozamiejskich terenach(nie wykluczam obrzeży miast). Akcja ma być utrzymana w postapokaliptystycznym klimacie. W czasie rozgrywki w tle przygrywała wam będzie muzyka z Half-Life2 co znacząco wpłynie na nastrój panujący w określonych  miejscach  (ogółem inspiracje czerpałem z HL2 także możecie się spodziewać wielu podobieństw właśnie do hl2).

Do dyspozycji dostaniecie ok 6 rodzajów broni(od pistoletu po "nieziemskiego" laser gun'a).
 
Walczyć dane wam będzie(jak się łatwo domyśleć) z wrogo nastawionymi najeźdźcami aczkolwiek nie tylko. Jak się później okaże cała prawda nie została przekazana bohaterowi i wynikną z tego pewne problemy(nie chcę wam psuć zabawy:), ale mogę powiedzieć, że rząd okaże się bezwzględny).



To byłoby na tyle...Pomysł siedzi w mojej głowie jak już pisałem od dłuższego czasu niestety moje niskie doświadczenie w programowaniu, a co za tym idzie po prostu moje umiejętności na to jeszcze nie pozwalają. Ciągle jednak konsekwentnie zdobywam wiedzę(pierwszy program w C++ napisałem chyba w listopadzie 2005roku, a OpenGL od ok roku staram się opanować.)... Niestety często wychodzi tak, że mam sporą przerwę w programowaniu i dopiero co jestem w trakcie pisania swojej pierwszej gry z grafiką tworzoną przy użyciu OpenGL(dla ciekawych co to za gra ... jest nią Tetris:)).

No, ale tak czy siak mam nadzieję, że kiedyś uda mi się stworzyć Extraterrestrials.

PS
Możliwe ze jeszcze w wakacje powstanie stronka na temat tej gry gdzie znajdziecie dokładniejszy opis broni dostępnych w grze, przeciwników itp... Aha wydaje mi się, że gdzieś mam jeszcze jakąś tam wersję ET tworzonego w TGF także chętni mogą się do mnie zgłosić. Screeny jakieś pewnie też się znajdą.:)

Także Pozdrawiam i czekam na jakieś komentarze.   

   

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline GorskY.exe

  • Użytkownik

# Lipiec 28, 2007, 10:51:04
To może pokaż tą wersję z TGF ;)

Offline neo4851

  • Użytkownik

# Lipiec 28, 2007, 12:14:58
Wersja TGF była tylko takim pokazem możliwości "silnika" gry. Nie ma tam żadnego nawiązania do fabuły itp...
No, ale dobra... Najnowsza wersja jaką udostępniłem publicznie: http://rapidshare.com/files/45515787/Alpha_0.4.5.rar.html Wiem, że spory rozmiar. Niestety grafika opiera się na bitmapach poza tym sporą część paczki zajmuje soundtrack z HL2.

Tak czy siak gra klimatem będzie zbliżona właśnie do tej wersji TGF'owskiej.

Offline GorskY.exe

  • Użytkownik

# Lipiec 29, 2007, 15:24:48
Powiem tak: jeśli nie pisałeś żadnych gier w C++, to wg mnie raczej nie powinieneś zajmować się taką produkcją na początek, bo jest spora i z pewnością napotkasz na masę problemów nieobecnych w TGF. A - przyznam szczerze - lubię takie rzeczy (gaśnie światło, muzyka ładnie dopasowuje się, i... :P), i być może byłoby lepiej, gdybyś rzecz w TGF rozwinął, zabił błędy, dopracował, etc. Nie mówię, żeby nie przenosić się na C++ + OGL (czy co tam chcesz), ale masz już zrobiony spory kawałek, może projekcik skończ i zamknij, a potem porzuć edytory na poważnie.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2007, 15:36:34 wysłana przez GorskY.exe »

Offline neo4851

  • Użytkownik

# Lipiec 29, 2007, 16:09:03
Projekt w TGF porzuciłem już ponad rok temu więc raczej do niego nie będę wracał(największym problemem byłby fakt, że nie posiadam już "źródeł"). No, a co do tego, że nie powinienem zabierać się za taki dość poważny projekt na początku to normalne dlatego jest to jak na razie tylko pomysł. Postaram się ukończyć tetrisa, później może jakiegoś fajnie zrobionego snake'a... No, a kiedy w końcu zauważę, że moje umiejętności poważnie wzrosły i nie mam problemu z podstawowymi sprawami to zabiorę się za coś bardziej rozbudowanego ... najpewniej ET.:)

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania...