Autor Wątek: Co myslicie o Java jako platformie do pisania gier?  (Przeczytany 11712 razy)

Offline Kamil

  • Użytkownik
    • Homepage

# Styczeń 13, 2006, 21:45:42
Pytanie jak w temacie. Czy ktos tworzyl/rozwazal tworzenie pisania w javie gry typu desktop (czyli nie przez applet ani na komorke)?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2006, 21:50:04 wysłana przez Kamil »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline exor

  • Użytkownik

# Styczeń 13, 2006, 22:48:37
zdaje się że Java jest za wolna. zdecydowanie szybsze jest c++. z tego co słyszłem póki co Java nie nadaje sie na gry, może kiedyś się to zmieni.

Offline orzech

  • Użytkownik
    • homepage

# Styczeń 13, 2006, 22:55:04
zdaje się że Java jest za wolna. zdecydowanie szybsze jest c++. z tego co słyszłem póki co Java nie nadaje sie na gry, może kiedyś się to zmieni.

Niestety tutaj się nie do końca zgodzę. Owszem C++ jest szybsze, ale nie oznacza to, że dyskwalifikuje to Javę jako język tworzenia gier. Wszystko zależy od wymagań jakie stawiasz, Kamil. W dzisiejszych czasach tak czy siak duża część roboty w przypadku gier 3D wykonywana jest przez procesor karty graficznej, więc wydajność samego języka programowania traci trochę na znaczeniu.

Jako przykład można podać grę, którą nasz rodzimy kraj może się pochwalić - Chrome (Techland). Gierka wykorzystuje technologię Java.  ;)

Pozdrawiam!

Offline Kamil

  • Użytkownik
    • Homepage

# Styczeń 14, 2006, 00:06:56
Ja swoją gre napisałem w javie (początkowo była w c++ i directx i byla to gra na compo warsztatowe, patrz Treasure Digger), troche zabawne jest to, że początkowo wykorzystywała akceleracje DirectX, w późniejszym stadium OpenGL, w jeszcze pozniejszym OpenGL lub SDL.. i okazało się że na słabym komputerze bez dobrej karty graficznej gra miała okolo 2 fps..  natomiast w javie przy wykorzytaniu samego Java 2D "śmiga" :)   -  jak narazie to moge pochwalic sie tylko screenami na mojej stronie gdyz release ani dema jeszcze nie bedzie w sieci ;) -> robie levele, ktorych mam juz 16.

Co do gier używających java, to nie tylko Chrome, z tego co wiem to także Splinter Celle także.  Fajnym pokazem możliwości jest gra odlabs : Tribal Troubles napisana przy uzyciu LWJGL.

Offline krowal

  • Użytkownik
    • MargoExtend.net

# Styczeń 14, 2006, 00:30:44
jesli ktos nie wierzy w gry w javie to polecam zapoznac sie z produktem http://www.wurmonline.com/ :) bardzo ciekawy mmorpg, gra ma wielkie mozliwosci i jest ciagle rozwijana,  spedzilem pry niej troche czasu i musze powiedziec ze jest bardzo fajnie zrobiona, jest w niej duzo rzeczy ktorych nie znajdziemy w innych mmorpgach, jesli macie problemy z instalacja to piszcie w tym poscie, opisze krok po kroku badz skieruje gdzie trzeba

agent_J

  • Gość
# Styczeń 15, 2006, 14:38:24
Popatrzyłem na to JOGL i zdecydowałem, że muszę się za to zabrać :)
Chcę napisać grę typu Anno 1602/1503 (gra ciągła), ale ma to być gra tylko w trybie massive multiplayer i java wydaje mi się odpowiedniejsza do klienta, natomiast serwer to tylko C/C++.

Offline g[R]eK

  • Użytkownik

# Styczeń 15, 2006, 15:05:29
Fajnym przykladem mozliwosci Javy jest Jake2 (http://www.bytonic.de/html/jake2.html).
Ten port Quake2 do Javy pokazuje, ze Java wcale nie jest taka wolna jak sie wszystkim wydaje. Wieksza wada Javy jest moim zdaniem pamieciozernosc. Java z racji swoich zalozen projektowych i mozliwosci jakie oferuje (np. refleksje) potrzebuje znacznie wiecej pamieci. Oczywiscie te bajery sie przydaja i wystarczy sie zastanowic nad bilansem zyskow i strat. Zaleta Javy jest rowniez szybsza alokacja pamieci co czasami moze sie okazac krytycznym elementem wplywajacym na wydajnosc.
Trzeba powiedziec, ze Java to inny rodzaj programowania niz np C++ nawet z uwagi na to, ze kod jest uruchamiany w maszynie wirtualnej, co pociaga za soba inny rodzaj problemow niz przy programowaniu w C++/Delphi.
Do zalet Javy mozna zaliczyc niezliczona ilosc bibliotek, i znacznie szybsza adaptacje w tym srodowisku nowych technik programowania (np XP) co sprawia, ze programowanie w tym jezyku moze byc naprawde ciekawe i rozwojowe :)

Offline Gloggie

  • Użytkownik

# Styczeń 15, 2006, 18:12:36
Według mnie java nie nadaje się na żaden poważniejszy projekt growy. Przykład: Eclipse :) To tylko IDE a jak się ślimaczy na szybkim kompie. Jeszcze dwa lata i wypadnie z obiegu nawet w midletach, bo komórki będą na tyle szybkie że kazda cos ala symbian będzie miała...
Sam c# to też niby 'taka java' ale ma większe wsparcie w akceleracji (managed d3d). Co z tego skoro to i tak na razie kpina - żeby napisać coś sensownego nie obejdzie się bez segmentów unsafe i imporu natywnych bibliotek windowsa - czyli zero przenośności...

Więc jeżeli chcesz pisać grę, to java wydaje mi się najmniej sensownym podejściem. Co się uzyska? Więcej platform uruchomieniowych? SDL jeżeli coś i tak je pokrywa i jako c++ jest szybszy. A java naprawde zarzyna słabsze komputery... Jeżeli nie - to programik praktycznie nie ma kodu...

Offline SauRooN

  • Użytkownik

# Styczeń 16, 2006, 02:47:31
Jako przykład można podać grę, którą nasz rodzimy kraj może się pochwalić - Chrome (Techland). Gierka wykorzystuje technologię Java.  ;)
Sprostuję. Silnik Chrome'a w celach wydajnościowych został napisany w C++, w Javie jest sam kod gry.

Offline orzech

  • Użytkownik
    • homepage

# Styczeń 16, 2006, 18:53:59
Jako przykład można podać grę, którą nasz rodzimy kraj może się pochwalić - Chrome (Techland). Gierka wykorzystuje technologię Java.  ;)
Sprostuję. Silnik Chrome'a w celach wydajnościowych został napisany w C++, w Javie jest sam kod gry.

No to napisałem bezpiecznie, że gra wykorzystuje Javę, a nie że silnik został napisany w Javie.  ;D

Offline comrade

  • Użytkownik
    • AlertGrid

# Kwiecień 12, 2006, 01:27:00
jesli ktos nie wierzy w gry w javie to polecam zapoznac sie z produktem http://www.wurmonline.com/ :) bardzo ciekawy mmorpg, gra ma wielkie mozliwosci i jest ciagle rozwijana,  spedzilem pry niej troche czasu i musze powiedziec ze jest bardzo fajnie zrobiona, jest w niej duzo rzeczy ktorych nie znajdziemy w innych mmorpgach, jesli macie problemy z instalacja to piszcie w tym poscie, opisze krok po kroku badz skieruje gdzie trzeba

W wurm online mam 6-7 fps (Sempron 2600, 1GB RAM) - a jakosc grafiki jest tam taka, ze powinno być ze 100fps...

Offline shyha

  • Użytkownik
    • Shyha@Flickr

# Kwiecień 12, 2006, 09:55:26
hehehe :)
Ja tam póki co w Javie nie widzę przyszłości na tym rynku (poza użyciem a'la Chrome). Z punktu widzenia użytkownika różnych Java'owych programów (głównie produkty Oracle'a) uważam, że Java wogóle do desktopów się nie nadaje (nie widzę żadnej zalety poza przenośnością). Może się to zmieni, ale póki co mam takie zdanie jakie mam.

agent_J

  • Gość
# Kwiecień 12, 2006, 10:41:30
hehehe :)
Ja tam póki co w Javie nie widzę przyszłości na tym rynku (poza użyciem a'la Chrome). Z punktu widzenia użytkownika różnych Java'owych programów (głównie produkty Oracle'a) uważam, że Java wogóle do desktopów się nie nadaje (nie widzę żadnej zalety poza przenośnością). Może się to zmieni, ale póki co mam takie zdanie jakie mam.

Jest taki cytat na bashu, że mówienie, że java jest dobra bo działa na wielu platformach jest jak mówienie, że seks analny jest dobry, bo działa na obie płcie :)
BTW: Może wydajność Chrome'a by wzrosła, jakby gcj skompilowali kod javowy zamiast javac.

shyha: chyba dobrze wiesz, że instnieje nie tylko rynek "dla mas" :)

Z dobrych programów w javie to widziałem tylko Eclipse, Java One Studio, jedit. W Chrome się u mnie nie da nawet grać (proc. Athlon XP 1.9GHz, 512MB RAM, grafika SiS740/64MB), bo idzie 2SPF ;d


Offline Goliatus

  • Użytkownik
    • Warsztat - tworzenie gier

# Kwiecień 18, 2006, 03:27:48
Składnia języka nie oszałamia, a jej prostota wywołuje u mnie uczucie zatrzymania się w rozwoju. Opanowanie wszystkiego pod względem wydajności jest równie trudne i ciekawe jak napisanie samej gry. Pomimo tego, że się zna konfigurację sprzętu, można mieć z tym kłopoty, a co dopiero, gdy konfiguracja desktopa jest pod każdym względem nieokreślona :o
Cokolwiek by się w Javie nie napisało to zawsze zachodzi pewna zależność: im większa rzecz tym większe kłopoty. Praktycznie zero plusów.

Jedyne co mnie trzyma przy Javie to to, że ktoś postanowił zrealizować w niej swój pomysł na narzędzie, którego ja teraz intensywnie używam(nie do gier). Gdyby jednak było jakieś ciekawe narzędzie pomocne w tworzeniu gry i wymagające użycia Javy to wtedy jako o platformie do pisania gier bym pomyślał pozytywnie.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2006, 03:30:13 wysłana przez Goliatus »

Offline Kwisatz

  • Użytkownik

# Maj 24, 2006, 21:35:39
Ciekaw jestem osiagow sensownie napisanej grafiki w Javie, rozpocząłem pisanie jednego projektu gry w Javie. Obliczenia numeryczne nie stoją tak źle. Z materiałów jakie są na sieci podają że w stosunku do C++ czy Fortrana straata na Widowsie jest rzędu 30%, na linuksach mniejsza , około 5-10%.
To co jest dobre w Javie to przyjemne biblioteki no i uniwersalnośc. Nie bez znaczenia jest tez banalna implementacja wielowątkowości. W pracy przerabiam programami javowskimi spore ilości danych i musze przyzna że wygodnie się to programuje i działa szybko.
Biblioteki RMI dla interfejsu sieciowego, JDBC i i nne pozwalają szybko coś zmontowac.