Autor Wątek: Jak sie zabrac za cos takiego (projekt 3d)?  (Przeczytany 2578 razy)

Offline pytlar

• Użytkownik

# Lipiec 19, 2007, 11:57:46
Witam
Mam taki temat pracy magisterskiej (wolnych juz nie bylo...): " Dydaktyczny system do testowania nowoczesnych kart graficznych"

Mam ogolnie stworzyc program wykozystujacy dx10/OGl 2.0 i CUDA nVidii.

No i problem jest, ze jestem sieciowcem nie programista, a z programowanie grafiki nie mialem wogole doczynienia :) Poczytalem sobie troche, doszedlem do wniosku, ze chcialbym cos zrobic w C# (to jako tako znam podstawy, w c++ w zyciu zrobilem ze dwa programiki) i directx10.
Dzialanie programu ma polegac na tym, ze renderuje sie jakas scenka 3d a my wybieramy jej parametry rozne, glownie jakies bajery graficzne itp. Wydaje mi sie to bliskie tworzenia gier, wiec z pytaniem przyszedlem na to forum.

No i teraz problemy: myslalem uzyc jakis gotowy engine, zaby za duzo sie nie skupiac na uczeniu programowania a bardziej na grafice, ale jak widze, chyba nie ma nic dostepnego wykozystujacego c# i dx10 ?

Czy moze polecacie C# i OpenGl 2.0 ? W sumie tego i tego musialbym sie uczyc od zera?

No i kwestia tej CUDA, dopeiro pare dni temu sie pojawila wersja 1.0 SDK, wiec na razie to malo, po za oficlanymi, materialow o tym.
Moze wogole mam zle podejscie i to sie da zrobic zupelnie inaczej/szybciej?

Bardzo prosze o jakies sugestie.

Pozdrawiam
Pytlar

Offline Mr. Spam

• Miłośnik przetworów mięsnych

upshader

• Gość
# Lipiec 19, 2007, 15:05:21
ano masz trochę problem...
Polecam ściągnąć DX SDK i sample "zerżnąć"(znaczy się zmodyfikować do możliwie strawnej dla promotora formy) jeśli chcesz na łatwiznę. Niestety DX 10 nie ma póki co wersji "managed". Pozostaje ci c++ albo wyrabianie cudów z z p/invoke (czyli tak czy siak c++ oraz C#{to ma sens}).

Jesli chcesz sam napisać efekty to ostrzegam że momentami może być naprawdę ciężko jesli ich wcześniej nie robiłeś.

Offline pytlar

• Użytkownik

# Lipiec 19, 2007, 15:50:17