Autor Wątek: Poszukuje Grafikow 3D i 2D  (Przeczytany 2810 razy)

Offline member

  • Użytkownik

# Lipiec 13, 2007, 22:55:48
Po pierwsze Witam wszystkich, jako, ze to moj pierwszy post na forum...

Poszukuje do grupy grafikow 2D, 3D oraz animatorow i teksturantow... Najlepiej gdyby osoba znajaca sie na 3D znala sie rowniez na teksturkach oraz animacji, ale domyslam sie, ze nie mozna byc conajmniej dobrym we wszystkich dziedzinach-dlatego zapraszam wszystkich. Nie wymagam od nikogo mistrzostwa "kreski", gdyz wiem, ze tacy ludzie posiadaja lepiej lub gorzej platna prace... Chcialbym jedynie aby kazdy wiedzial jak uzywac programow graficznych, oraz potrafil naskrobac cos, co ma troche wiecej aspiracji anizeli bycie szescianem czy czajnikiem :)
Kazdy wie pewnie, ze projekt ciezko jest skonczyc przez internet, dlatego bylbym w pelni szczescia, jezeli graficy byli by z poludnia Polski, gdyz chcialbym sie spotkac od czasu do czasu i przy "mleku" porozmawiac z nimi na rozne dziwne i mniej dziwne tematy... Oczywiscie to nie jest warunek konieczny...

Teraz moze napisze po co w ogole potrzebni mi graficy...

Od dwoch miesiecy pisze gre Top down shooter (Widok z gory... bijemy wszystko co sie rusza :) )... wykorzystujac do tego celu silnik graficzny Truevision 3D... Chcialem zaczac szukac grafikow dopiero po ukonczeniu okolo 90% kodu jednak po prostu, musze zrobic to wczesniej, gdyz nie jestem w stanie dalej sie posuwac, bez grafiki (no tak zawsze moge sam cos naskrobac, badz znalezc w internecie), W Grafice jestem noga totalna, co mozna zobaczyc na screenach, wiec odpada modelowanie wlasnorecznie... internet pomimo, ze duzy nie przynosi takich rezultatow w postaci wystarczajacych modeli, ktore sa mi potrzebne.

Na te chwile jest ukonczone okolo 70% kodu, dlatego wydaje mi sie, ze jest to odpowiedni moment aby poszukac grafikow

Moze napisze teraz cos wiecej na temat rozgrywki...

Jak pisalem wczesniej jest to gra TDS (top-down shooter), w ktorej gracz w ciela sie w postac policjanta, ktory chce pomscic smierc swojego przyjaciela a zarazem kompana w pracy, u ktorego boku zawsze pracowal... Nie bedzie to latwe zadanie, gdyz w roku 2015 ulica rzadza gangi, a wladza pomimo wsparc wojska nie potrafi sobie z tym poradzic... Tak wiec graczowi przyjdzie walczyc na 20 sektorach miasta (levelach: uliczki miasta, zniszczone fabryki, pozornie opuszczone metro, wysypisko, zlomowisko), ktorymi rzadza rozne gangi. Na czele kazdego z nich stoi boss, ktorego bedzie trzeba pokonac aby zakonczyc poziom i przejsc do nastepnego... W ostatnim sektorze gracz spotka bossa, ktory zlecil swoim podwladnym zabicie przyjaciela, wiec zabicie grubego i szpetnego osobnika, bedzie rownowazne z przejsciem gry... Podczas ulicznych starc gracza bedzie wspomagac jego wlasna adrenalina, ktora bedzie wzrastala po kazdym zabitym osobniku, i gdy osiagnie odpowiedni poziom, bedzie mogla zostac odpowiednio wykorzystana w postaci power-upa (nie moge sie niestety zdecydowac co to bedzie dokladnie) ... oprocz tego gracz bedzie mogl znalezc kilka rodzai dopalaczy (speed, double-damage, invisibility, one shot - one kill oraz armor boost i hp boost) oraz do unicestwiania wrogow bedzie wykorzystywal dosyc spory arsenal broni (od pistoletu i granatow poprzez karabiny laserowe i plasmowe a konczac na podrecznej wyrzutni pociskow)...

Kilka slow o moich ambicjach ... Byc moze siegam za wysoko i wszystko legnie w gruzach, jednak chcialbym po skonczeniu wydac te gre... Jezeli nie uda sie w postaci normalnej pudelkowej wersji, bede probowal dolaczyc ja do jakiegos czasopisma jako pelna wersje, a jezeli i to sie nie uda to ostatnim wyjsciem bedzie proba wydania tego jako casual...

Jezeli ktos bedzie juz mial chec wstapic do teamu, musi niestety liczyc sie z tym, ze projekt moze nie zostac wydany w ogole, gdyz nikomu sie nie spodoba... Nie chce aby ktos mial pretensje do mnie o to, ze stracil czas na ten projekt, a po zakonczeniu projektu zostaniemy tylko my i nasza gra... Chcialbym aby wspolpraca pomimo niepowodzenia dalej sie miedzy nami ukladala... Mamy w koncu byc grupa i druzyna, na ktorej mozna zawsze polegac i ktorej jednostki beda sie wzajemnie wspierac...

Co jezeli uda sie nam wydac gre?... Napewno kazdy z autorow dostanie swoja dzialke za wklad do projektu... Co dalej? no o tym pomyslimy razem gdy skonczymy projekt i go wydamy :) Ja mam taka nadzieje ...

Tutaj przykladowe screnny:
Postac w ruchu
http://img98.imageshack.us/img98/6857/game1xd6.jpg

Postac strzelajaca
http://img63.imageshack.us/img63/5107/game2uh5.jpg

Wzor GUI
http://www.wrzuta.pl/obraz/bCMMGeZUXD/   -> na wrzucie bo imageshack cos mi przestalo dzialac...

Jak mozna sie ze mna skontaktowac?
-pm
-e-mail: nekroix@gmail.com
-gadu gadu: 5319206
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2007, 22:58:47 wysłana przez nekroix »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline skaarj

  • Użytkownik

# Lipiec 13, 2007, 23:10:16
GUI zerznięte z aliens vs predator 2, a sama gra wygląda poniżej przeciętnej, chyba nikt chętny się nie znajdzie :P

Offline member

  • Użytkownik

# Lipiec 13, 2007, 23:13:53
po pierwsze jest to projekt GUI i gdybys przeczytal post to wiedzialbys, ze nie mam zadnych zdolnosci graficznych i niestety musze dzialac albo na zapozyczonych modelach i grafice, albo stworzonych przezemnie, po drugie zerzniety jest status hp, ikonka armora oraz cyfry- bron i granat rysowalem sam. Samo ulozenie GUI jest rowniez innej anizeli w avp ... Nie wiem dlaczego uwazasz, ze ponizej przecietnej skoro w sumie nie ma jeszcze zadnej grafiki i nic na screenach nie widac, oprocz tego, ze nie rzucilem slow na wiatr i mam cos gotowego... Jestem otwarty na krytyke ale przemyslana krytyke...

PS. Prosze moderatorow o usuwanie takich bezsensownych postow i nic nie wnoszacych do tematu ...
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2007, 23:28:16 wysłana przez nekroix »

Offline Zene

  • Użytkownik
    • Zenedith’s dev blog

# Lipiec 14, 2007, 00:18:55
Myslę, że same screeny(dość słabe) nie zapewnią Ci osoby do pomocy - może zapodasz demo?

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Lipiec 14, 2007, 00:21:42
No... screeny faktycznie pokazują właściwie niewiele ponadto, że działa loader meshy w truevision 3D. Jeśli chcesz przyciągnąć kogokolwiek, powinieneś raczej napisać, co jest gotowe w kwestii programowania - coś więcej niż enigmatyczne 70%.

Offline sobol

  • Użytkownik

# Lipiec 14, 2007, 00:46:39
Jeśli chodzi o te screeny - wywal tekstury, nałóż same kolory, najlepiej nie zbyt pstrokato - będzie więcej widać, screeny są faktycznie tragiczne, no ale rozumiem, że nie masz zdolności graficznych i poza tym dopiero zaczynasz z programowaniem gier (?) Przygotuj też lepsze mapki, w których połowy ekranu nie będzie pokrywać czarna pustka. Jak by to powiedzieć hmm, szukanie ludzi to rodzaj marketingu - wyobraź sobie, że jesteś sprzedawcą bananów ^^ obok jest 30 innych, każdy sprzedaje banany, a grafik to małpa :D, ty mu musisz wcisnąć swoje banany - pokazując je byle jak na pewno nie przyciągniesz małpy ;p Generalnie chodzi mi o to, że nawet w takiej prostej kwestii jak szukanie grafików (czy oby na pewno prostej ?) musisz wykazać się odrobiną kreatywności etc, musisz ich czymś przyciągnąć - włóż w to trochę serca a nie rzucasz pierwszy lepszy screen :) Pomyśl jak pokazać grę z jak najlepszej strony.
Tak jak mówi Wyszo - co dokładnie masz napisane w tej chwili (ze screenów nie ocenił bym tego na 70% done, ale mogę się oczywiście mylić, nie wiem jaką masz wizję) ?
Chcesz to potem wydać? Dostaniesz kubeł zimnej wody na główkę, no ale cóż.. rzuć konkretnie procentowo ile może się grafik spodziewać za projekt, inaczej będziesz miał wojnę w teamie zaraz i na tym się projekt skończy, czego Ty na pewno byś nie chciał.
Pozdro.

Offline member

  • Użytkownik

# Lipiec 14, 2007, 08:17:19
Dziekuje za odpowiedzi ... Fakt, ze z levelem sie nie postaralem, jednak w programach graficznych jestem tak cieki, ze nawet wymodelowanie czegos prostego jest dla mnie udreka... Postaram sie gdy przyjde z pracy cos tam wykombinowac z tym levelem i dodam mam nadzieje lepsze screeny z tego levela...

Przyznaje sie, ze troszke sie pospieszylem z tym poszukiwaniem grafika, bo moglem cos pokombinowac jeszcze wiecej...

Co do dema... chcialem je umiescic, jednak narazie mam maly problem z bibliotekami silnika, gdyz wiem, ze potrzebne sa dwie jednak jednej nie mozna zarejestrowac ot tak sobie w windowsie, gdyz wyskakuje jakis blad, a sciaganie calego silnika dla tych bibliotek, zeby moc sprawdzic dzialanie tego demka raczej dla nikogo nie bedzie oplacalne... Jak rozwiaze ten problem to chetnie umieszcze demko

co do tych 70% kodu...
A wiec tak...

Co mam skonczone:
-kolizje gracza z levelem (sliding collision ala z quake'a, ktory wymaga jedynie malych poprawek)
-kolizje gracza z pick up objects (wystarczy dodac nowe obiekty do pliku)
-wybalansowane (tak mi sie wydaje) poruszanie sie gracza oraz strzelanie
-kolizje naboje - otoczenie
-bronie od strony kodowej (tylko strzelajace nabojami/wiazkami lasera) -> kazda bron posiada szybkosc strzelania oraz zadawane obrazenia ...
-kamera
-same pick up objects (wystarczy dodac ich dzialanie co wiaze sie z wpisaniem tylko danych do zmiennych)

Co do zrobienia:
-Wszystkie aspekty zwiazane z 2D -> GUI, menu poczatkowe, splash screeny
-system AI - projekt jak maja sie poruszac moby oraz na co maja reagowac jest gotowy, wiec trzeba to "tylko" zakodzic (tylko, albo az)
-bronie miotajace granatami oraz same granaty
-system adrenaliny -> rowniez mam projekt jak to ma wygladac, jednak zastanawiam sie z jakiego power-up'a skorzystac
-Swiatla -> bedzie zastosowany wylacznie lightmaping gdyz chce aby mozna bylo grac na jak najgorszym sprzecie (to nie ma byc gra 3-ciej generacji) ->nie wiem czy to do konca bedzie dobrze wygladalo, jednak aby to sprawdzic musialbym miec jakis ciekawszy i ladniejszy level

Oczywiscie 100% kodu nie bedzie roznowazne z zakonczeniem gry ... zostaja jeszcze takie aspekty jak rozmieszczenie wszystkich obiektow (do tego wykorzystam sama gre, ktora bedzie robila jako edytor)

Oto co znajduje sie w moich notatkach... mozliwe, ze cos tam jeszcze bedzie, ale z zalozenia ma to byc prosta gra typu shooter...
Skad sie wzielo 70% ... obliczylem to z czasu jaki przesiedzialem nad tym i mniej wiecej jaki bedzie mi potrzebny do ukonczenia reszty...
Wszystkie z tych rzeczy mam mniej wiecej przemyslane od strony programistycznej, chociaz wiem, ze zawsze znajdzie sie jakis problem trudniejszy do przeskoczenia i troche moze wydluzyc wszystko...

Co do % ile moze sie grafik spodziewac po udanym i wydanym chociazby casualowo projekcie? ... Napewno tyle, ile wynosil jego wklad w projekt... jezeli bylby tylko jeden grafik to nie ma problemu i dostajemy po polowie, chyba ze mamy zamiar wspolpracowac dluzej(a tego bym chcial) to mozemy pieniadze przeznaczyc na male rozwiniecie grupy...
« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2007, 08:52:27 wysłana przez nekroix »

Offline artpoz

  • Użytkownik
    • blog o tworzeniu gier

# Lipiec 14, 2007, 09:49:22
Większość korzystających z tego forum to programiści. Może zwiększysz swoje szanse na znalezienie grafika umieszczając swoje ogłoszenie na forum dla grafików.

A propos tych 70 %. Jest takie fajne powiedzenie: Zrobienie 90 % gry zajmuje 90 % czasu. Zrobienie pozostałych 10 % zajmuje drugie 90 % czasu :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2007, 09:55:40 wysłana przez artpoz »

Offline member

  • Użytkownik

# Lipiec 15, 2007, 13:54:37
Zgodnie z obietnica cos tam zdzialalem z programem graficznym i wrzucam 2 screeny oraz link do filmu (uwaga do sciagniecia 22MB)
screeny:
http://www.wrzuta.pl/obraz/2VT0yVMaLQ/
http://www.wrzuta.pl/obraz/rB14UxWSsM/
filmik:
http://www.wrzuta.pl/film/6AGrWhlfL2/
Na filmie te 30 FPS to dlatego, ze fraps zastosowal ograniczenie
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2007, 00:03:37 wysłana przez nekroix »

Offline sobol

  • Użytkownik

# Lipiec 15, 2007, 14:38:58
Nom teraz bez tekstur widać, że coś pokręciłeś z cieniowaniem - jest strasznie nienaturalne - popatrz, czemu na płaskim blacie (górna powierzchnia sześcianów) część jest mocno oświetlona a część w cieniu ? ;>

Offline member

  • Użytkownik

# Lipiec 15, 2007, 14:53:09
Ogolnie swiatlo dodane na szybko, aby troche lepiej sie to wszystko prezentowalo...

A czemu czesc jest w cieniu a czesc nie? ... Po prostu tak pada swiatlo, jako ze boxy maja kolor czarny, a swiatlo nie siega do konca "blatow" jest takie wrazenie, ze tamte miejsca sa ciemne....

Tutaj screen gdy boxy maja kolor czerwony -> http://www.wrzuta.pl/obraz/uc0FBA0kbx/
« Ostatnia zmiana: Lipiec 15, 2007, 16:07:26 wysłana przez nekroix »

Offline krajew4

  • Użytkownik

# Lipiec 15, 2007, 16:10:34
Ja tylko ze swej strony radze w programowaniu nic nie robic na szybko, poswiecilbys jeszcze z godzine i zrobil ladniejsze swiatlo, od razu lepsze wrazenie by bylo ;)

Offline member

  • Użytkownik

# Lipiec 15, 2007, 16:20:09
Masz racje, jednak dzisiaj jestem totalnie nie do uzytku, gdyz wczoraj w spodku na meczu bylem potem impreza pod spodkiem i nie potrafie sie dzisiaj skupic w ogole :)

Jedyne co mnie martwi to fakt, ze 19 osob sciagnelo juz filmik, a nikt nie mial ochoty nic skomentowac :( ... az tak zle?

EDIT: dostalem informacje, ze nie kazdy moze odtworzyc film .... tutaj link do pliku na wrzucie http://www.wrzuta.pl/film/6AGrWhlfL2/
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2007, 00:04:43 wysłana przez nekroix »