Autor Wątek: Programowanie gier. Kompendium  (Przeczytany 6389 razy)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 15, 2006, 01:14:54
Cytuj
Jesli piszesz w opengl to transofmacje widoku sceny czy obiektow tez nie musisz robic za pomoca mnozenia macierzy - co jest i tak robione tylko ukryte przed toba przez takie funkcje jak glTranslate , glRotate , glScale ...  a zrozumienie tego jak to sie liczy recznie na kartce przyjdzie z czasem lub szkola wymusi.
Niekoniecznie szkoła wymusi, ale już pierwsze próby zabawy z shaderami.

Cytuj
Wprowadzenie do tematyki cyfrowego przetwarzania obrazów. Dyskretyzacja obrazu analogowego. Próbkowanie. Kwantowanie. Formaty zapisu plików graficznych.
Przetwarzanie obrazu cyfrowego. Podstawowe operacje na obrazie (zmniejszanie, powiększanie, redukcja liczby kolorów). Wykorzystanie transformat w przetwarzaniu obrazu. Poprawianie jakości obrazu. Korekcja histogramu. Metody częstotliwościowe. Metody przestrzenne. Kompresja obrazu. Kompresja bezstratna. Algorytmy kompresji stratnej.
Na elektronice mają gorsze rzeczy. ;)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline exor

  • Użytkownik

# Styczeń 15, 2006, 14:44:18
Ja jestem w ostatniej klasie technikum elektronicznego na specjalizacji systemy komputerowe (chyba  :P), a z programowania to mam jedynie asemblera na mikrokontrolerach 8051.

Antrykot

  • Gość
# Styczeń 15, 2006, 15:08:55
Cytuj
Na elektronice mają gorsze rzeczy.

Gorsze może nie, ale większość i tak robie wielkie oczy i nic nie jarzy ;)
Tak samo jak na lekcjach z Delphi. Ciekawe czy ja nie pamiętam jak uczyłem sie podstaw i nie umiałem zjarzyć, czy tylko ludziom w klasie tak ciężko to idzie ;D

Offline Hectic

  • Użytkownik

# Styczeń 15, 2006, 19:19:38
Wracając do tej książki to czy jest tam coś o grafice 3D w directx? Czy tylko 2D?

Offline Messiash

  • Użytkownik

# Styczeń 16, 2006, 22:34:40
Czyste C++ mam w szkole więc się poducze ;) Dzięki za odpowiedź, przekonałem się co do tej książki  ;D

A moge wiedziec na jakim etapie szkoly ? Bo nie wiem czy to w mojej miescinie jest tak tragicznie czy w calym kraju ze w LO mam DOS, Pascal, Word i Exel...

Co do ksiazek to polecam do C++: C++ Dla kazdego zeby dobrze zrozumiec podstawy i pozniej

Thinking in C++ Vol 1 i 2 zeby nauczyc sie czegos wiecej. Bo bez teog wiecej to wydaje mi sie ze gier sie nie popisze :P



to patrze że i tak masz nieżle u nas edukacja sie na akcesie skończyła

niw było nic o Dosie, PASCALu nic,,
a na faqach z infy w kontera pocinamy:>

Offline Maedhros

  • Użytkownik

# Styczeń 18, 2006, 23:25:02
Moim zdaniem obowiazkowych i chyba najlepszym zestawem dla przyszlego programisty gier jest zestawik
"symfonia c++" - jest tak wszystko co trzeba wiedziec o samym c++, ale trudno sobie wyobrazic programowanie gier bez znajomosci bibliteki graficznej opengl , directx dlatego jak juz sie przestudiuje symfonie to wedlug uznania:"programowanie gier w Directx" lub "programowanie gier w opengl" ,tytuly ksiazek mowia same za siebie.


Offline zarius

  • Użytkownik

# Styczeń 24, 2006, 01:35:27
Cytat: orzech
_pojąłeś_ dokładnie wektory

Co tu do pojmowania :P ? Wektory to pryszcz w porownaniu z tymi dziwnymi wyliczenami i wzorami ktore sa uzywane do np obliczania np czegos na Planes i jakies dziwy typu Rays, dot product, corss product po prostu metlik. Moze to dlatego ze ucze sie tego z ksiazki po angielsku. Angielski znam bardzo dobrze ale nie terminy matematyczne :P Wektorki to nic :P Nawet zrozumialem "abstrakcje"  wektorow 4D :P <lol>, jak to zobaczylem troche sie zdziwilem bo nie moglem sobie 4 wymiary wyobrazic ale wystarczylo doczytac zdanie zeby dowiedziec sie ze ten czwarty "wymiar" mowi nam czy to punkt czy wektor :P

Macierze tez sa w miare proste, dorwalem skrypt ze studiow siostry (8 lat starsza i wkoncu cos mi sie z jej "nauki" przydalo :P) i przelecialem szbyko wykonujac kilka przykladowych mnozen i innych operacji. To jest proste (i dziwie sie czemu az na studiach ten material jest) ale tych wyliczen innych musze jakos po polsku poszukac.

Ok wracam sie szkolic :P

Offline Silther

  • Użytkownik

# Styczeń 27, 2006, 20:15:47
Moim zdaniem "Programowanie Gier Kompendium" jest najlepszą z możliwych książek dla początkującego programisty gier. W prosty i zrozumiały sposób wyjaśnia składnię c++ oraz krok po kroku tłumaczy jak stworzyć zaawansowany, a mimo to prosty silnik graficzny, bardzo dobry silnik fizyczny, prosty moduł dźwiękowy i klasy obsługujące urządzenia wejściowe. Wszystko tłumaczone jest na przykładach, których działanie jest potem tłumaczone na wypadek gdyby czytelnik czegoś nie zrozumiał. Na końcu książki są rozdziały o programowaniu AI i publikowaniu gier.  Jedynym minusem jest jednak dość wysoka cena - 87zł.