Autor Wątek: GRA pt "Przedsiębiorca"  (Przeczytany 11170 razy)

Offline Derymon

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2007, 22:35:30
Dokumentacje mam tam jakąś. Nawet sobie kod wydrukowałem aby tylko mieć możliwość zrobienie czegoś przydatnego do kordynacji owego projektu.

Mam prośbę dla osób które przeglądają tego posta aby powiedzieli co im sie podoba w grze Industry Giant 2 i Transport Tycoon Deluxe oraz ich wady. Mile widziane komentarze o innych grach z gatunków strategiczno/ekonomicznych.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Lipiec 28, 2007, 08:21:27
Dokumentacje mam tam jakąś. Nawet sobie kod wydrukowałem aby tylko mieć możliwość zrobienie czegoś przydatnego do kordynacji owego projektu.

Mam prośbę dla osób które przeglądają tego posta aby powiedzieli co im sie podoba w grze Industry Giant 2 i Transport Tycoon Deluxe oraz ich wady. Mile widziane komentarze o innych grach z gatunków strategiczno/ekonomicznych.

W grach tycoonowych najbardziej mi się podoba to, że gra nie jest uniwersalna i nie daje grać gdzie się tylko da a i to pobieżnie, natomiast lubię gry tycoonowe, które się skupiają na danej rzeczy, ale bardzo rozbudowanie, np. centrum handlowe, itp. :P.

Offline Derymon

  • Użytkownik

# Lipiec 30, 2007, 21:49:32
Przyszło mi do głowy aby w kampani ewentualnie zrobić coś od czasów prehistorycznych (to znaczy że nie ma nic na świecie i wszystko trzeba zrobić. Wynaleźć koło wykuć odpowiednio kamień aby było coś na podobieństwo huty itp. Ale pomysł urealnie jak będzie już jakiś działający projekt. Ale wprowadzić to chce także do wolnej gry. Bo nie pamiętam aby gra taka była kiedyś.

Offline spendrak

  • Użytkownik

# Lipiec 30, 2007, 23:17:51
Przyszło mi do głowy aby w kampani ewentualnie zrobić coś od czasów prehistorycznych (to znaczy że nie ma nic na świecie i wszystko trzeba zrobić. Wynaleźć koło wykuć odpowiednio kamień aby było coś na podobieństwo huty itp. Ale pomysł urealnie jak będzie już jakiś działający projekt. Ale wprowadzić to chce także do wolnej gry. Bo nie pamiętam aby gra taka była kiedyś.

A Civilization?

Offline Derymon

  • Użytkownik

# Lipiec 31, 2007, 22:56:30
Civilization to jest strasznie okrojona gra (podwzględem możliwośći). Wiem o czym mówię bo kupiłem oryginalną grę z dodatkami za niemało kasy (KOLEKCJA KLASYKI). A ja chce na prawde dużo podstaw wprowadzić aby co niektórym młodym pokazac co i jak. Chce wprowadzić widoczne zdarzenia przyczynowo-skutkowe.

W Civilization to na poczatku tura trwa 50 lat a pod koniec co rok/dwa. A powinno byc cały czas tak samo. (to moje zdanie)

Offline peter

  • Użytkownik
    • BirdStorm.net browser based MMO

# Lipiec 31, 2007, 23:58:34
Civilization to jest strasznie okrojona gra (podwzględem możliwośći). Wiem o czym mówię bo kupiłem oryginalną grę z dodatkami za niemało kasy (KOLEKCJA KLASYKI). A ja chce na prawde dużo podstaw wprowadzić aby co niektórym młodym pokazac co i jak. Chce wprowadzić widoczne zdarzenia przyczynowo-skutkowe.

W Civilization to na poczatku tura trwa 50 lat a pod koniec co rok/dwa. A powinno byc cały czas tak samo. (to moje zdanie)
Pewnie, ze okrojona! Wszystkie wersje! I jeszcze bym dodał, że Diablo było strasznie niegrywalne, a Quake mało dynamiczny.
Nie wiem czy jestem "co niektóry", ale młody na pewno, więc chętnie zobaczę jak mi pokażesz "co i jak".

Powodzenia ;)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2007, 00:07:24 wysłana przez peter »

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Sierpień 01, 2007, 10:38:53
Civilization to jest strasznie okrojona gra (podwzględem możliwośći). Wiem o czym mówię bo kupiłem oryginalną grę z dodatkami za niemało kasy (KOLEKCJA KLASYKI). A ja chce na prawde dużo podstaw wprowadzić aby co niektórym młodym pokazac co i jak. Chce wprowadzić widoczne zdarzenia przyczynowo-skutkowe.

W Civilization to na poczatku tura trwa 50 lat a pod koniec co rok/dwa. A powinno byc cały czas tak samo. (to moje zdanie)

Kolega Peter ma całkowitą rację. Mówisz, że Civka to co jest? Niedorobione coś? To widać, że grałeś w Civilzation 10 minut. Były czasy, gdy nałogowo grałem w Civilization i uważam, że ta gra jest po prostu doskonała. Proponuję na tej grze się wzorować, a nie krytykować jej świetne aspekty (phi! właśnie o to chodzi, że tura ma zmienny czas, to jeszcze znacznie podwyższa grywalność! a jeśli nie zauważyłeś zdarzeń przyczynowo-skutkowych w tej grze to współczuję Twojemu zmysłowi obserwacji :P).

Offline Eugen

  • Użytkownik

# Sierpień 01, 2007, 18:07:13
Obawiam się, że mielisz siły na zamiary. Zgodzę się, że Civ nie miała (przynajmniej z początku) wielu rozwiązań, ale nie wprowadzono ich z pewnych powodów. Abstrahując od możliwości technicznych (Civ 1) niektóre rzeczy tylko gmatwałyby sprawę i sprawiały, że większość graczy by się zniechęcała, nie chcąc zagłębiać się w reguły gry. Balans między realizmem a grywalnością jest bardzo ważny.

Offline Derymon

  • Użytkownik

# Sierpień 01, 2007, 20:53:30
W civilization grałem sporo czasu. Gra nie jest zła ale dodałbym pare drobiazgów, pare pomysłów bo wydaje sie że byłoby lepsze i tyle.
Zgadzam sie z twoim zdaniem Eugen że trzeba utrzymać balans między grywalnością a realzmem bo faktycznie nie zawsze dokładny realizm wpłynie pozytywnie na realizm. Mnie właśnie pociąga realizm w grach bo ja lubię po prostu grać tak abym mógł skorzystać z wydarzeń z gier w życiu codziennym.

Peter wyobraź sobie że coniektorzy nie rozumieją że jak chcą coś kupić (w grze oczywiście) to potrzeba na to środki (w różnej postaci surowce pieniądze). O takie cos mnie chodzi. Pokazanie w sposób bardzo prosty i zrozumiały dla dzieci i nie tylko kilku spraw ważnych w życiu.

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Sierpień 01, 2007, 22:13:45
Peter wyobraź sobie że coniektorzy nie rozumieją że jak chcą coś kupić (w grze oczywiście) to potrzeba na to środki (w różnej postaci surowce pieniądze). O takie cos mnie chodzi. Pokazanie w sposób bardzo prosty i zrozumiały dla dzieci i nie tylko kilku spraw ważnych w życiu.

Hm? Civilization dla dzieci? Z dobrej gry ekonomicznej Twoja praca stacza się do typu "Civilization tylko lepsze". W Civilization - jak byś chciał wiedzieć - aby coś kupić w grze trzeba mieć środki (pieniądze/złoto, surowce różnego rodzaju). A Civilization doskonale pokazuje to w sposób prosty i zrozumiały.

Offline Derymon

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2007, 19:49:36
A w civilization tarcze to niby co to są  ? Bo dla mnie tarcza to co innego niz zastosowane w grze. Ale masz racje że  w trudny sposób nie jest to pokazane.

Offline Rolnix

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2007, 21:04:39
Cytuj
(na razie tylko ropa i benzyna)

Z pierwszego się przypadkiem drugiego nie robi? ;)

Swoją drogą, zbliż to do transport tycoona... ta gra miała (ma?) zajebistą grywalność.

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Sierpień 03, 2007, 21:35:04
Civilization to jest strasznie okrojona gra (podwzględem możliwośći).

Narażasz się na opinie ludu. Niezbyt przyjemne dla Ciebie opinie. Nie będę wyjaśniał dlaczego, wystarczy przeczytać jeszcze raz to zdanie i zagrać w Civilization.

Offline Derymon

  • Użytkownik

# Sierpień 04, 2007, 19:10:12
Rolnix nie rozumie twojej wypowiedzi co chciałeś powiedzieć.

Czasami opinie muszą być negatywne bo czasami cos moge robić choć to jest złe a ja tego nie dostrzegam więc opinie musza byc pozytywne jak i negatywne.

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Sierpień 04, 2007, 19:55:10
Rolnix nie rozumie twojej wypowiedzi co chciałeś powiedzieć.

Czasami opinie muszą być negatywne bo czasami cos moge robić choć to jest złe a ja tego nie dostrzegam więc opinie musza byc pozytywne jak i negatywne.

Nie tylko krytykę trzeba dostrzegać, ale i należy ją rozumieć - i co najważniejsze - wyciągać z niej właściwe wnioski.