Autor Wątek: GRA pt "Przedsiębiorca"  (Przeczytany 11030 razy)

Offline Derymon

  • Użytkownik

# Lipiec 09, 2007, 20:37:04
No rozdawanie biednym darów pieniedzy i usługi publiczne dla kraju to mogłoby byc coś. Musze wprowadzić nową zmienna przez ta i zwać sie bedzie int renoma :D I bedzie wpływać na ilość sprzedawanych towarów :D

Dzięki za pomysły ludzie (w szczególności tobie Janek):D

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Moriturius

  • Użytkownik

# Lipiec 10, 2007, 00:17:49
int renoma

to raczej float - renomę buduje się małymi kroczkami ;D

Offline Derymon

  • Użytkownik

# Lipiec 10, 2007, 11:05:18
Moriturius int mi starczy :D

Offline Derymon

  • Użytkownik

# Lipiec 13, 2007, 19:32:11
Już wkrótce powinna nastąpić zmiana, książka o programowaniu grafiki w drodze więc i inaczej będzie gra wyglądać.

Offline Derymon

  • Użytkownik

# Lipiec 19, 2007, 19:13:11
Mam książkę pt "PROGRAMOWANIE GIER - KOMPENDIUM" więc moge powiedzieć że projekt po kilku dniowej przerwie wraca do produkcji.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 26, 2007, 17:32:21 wysłana przez Derymon »

Offline Derymon

  • Użytkownik

# Lipiec 26, 2007, 17:36:00
Wznawiam prace nad projektem i chciałbym prosić o ewentualne pomysły co wam się podoba w grach strategicznych (z elementami rozwiniętej gospodarności i ekonomii)

Offline peter

  • Użytkownik
    • BirdStorm.net browser based MMO

# Lipiec 26, 2007, 20:13:07
Wznawiam prace nad projektem i chciałbym prosić o ewentualne pomysły co wam się podoba w grach strategicznych (z elementami rozwiniętej gospodarności i ekonomii)
Jak już masz elementy gospodarności to tylko gospochy brakuje i już pełna wiocha będzie.

A tak na poważnie to proponowałbym zrobić jakąś dokumentacje zanim rzucisz się do kodu. Sam pomysł jest IMO naprawdę fajny - gra tego typu może być ciekawa i co nie mniej ważne może Cie sporo nauczyć, ale zapewniam, że łatwiej będzie pisać i oceniać postęp jeśli najpierw spiszesz sobie wszystko na kartce. Tej ryzykownej stopy strukturalnej czy o czym tam mówi therealremi to w pierwszej wersji uwzględniać pewnie nie musisz, ale błąd dotyczący hostess pokazuje, że planu jeszcze specjalnie nie ma ;)

Powodzenia.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 26, 2007, 23:28:39 wysłana przez peter »

Offline Derymon

  • Użytkownik

# Lipiec 26, 2007, 21:11:57
Peter twoim zdaniem to co powinno się znaleźć dokładnie. Wg ciebie im więcej tym lepiej czy może jakość interesuje bardziej.

O porządnym projekcie na gamedev już myślałem ale nie wiem jak napisać, bo nie wiem na co ludzie czekają dokładnie. Ja zrobiłbym coś takiego (pisze oczywiście tylko tytuły):

-Cel
-zasady
-projekt (czyli wykorzystane pomysły):
          - Grafika
          - Rozgrywka
          - ITP.

Peter wg ciebie jakbym to powyżej rozwinął to wystarczyło by jak dla Ciebie?

I mam prośbę :

Potrzebowałbym szybkiego i prostego tutorialu abym mógł zrobić stronkę darmową gdzie bym mógł pisać nowości o swojej grze włącznie ze zdjęciami itp :P.

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Lipiec 27, 2007, 09:41:49
Peter twoim zdaniem to co powinno się znaleźć dokładnie. Wg ciebie im więcej tym lepiej czy może jakość interesuje bardziej.

O porządnym projekcie na gamedev już myślałem ale nie wiem jak napisać, bo nie wiem na co ludzie czekają dokładnie. Ja zrobiłbym coś takiego (pisze oczywiście tylko tytuły):

-Cel
-zasady
-projekt (czyli wykorzystane pomysły):
          - Grafika
          - Rozgrywka
          - ITP.

Peter wg ciebie jakbym to powyżej rozwinął to wystarczyło by jak dla Ciebie?

I mam prośbę :

Potrzebowałbym szybkiego i prostego tutorialu abym mógł zrobić stronkę darmową gdzie bym mógł pisać nowości o swojej grze włącznie ze zdjęciami itp :P.

A ja bym polecał nie robić "coś takiego" a zwyczajną dokumentację ze spisanymi wszystkimi algorytmami, powiązaniami między nimi, itd. To co Ty zaprezentowałeś, nie miałoby większego sensu. A przynajmniej by Ci się tak nie przydało.

Co do prośby - podobno gość o imieniu Google coś o tym wie (tak, powtarzam ten patent z Allegro ;) ). Blogspot.com. Wordpress.com. Itd. :P

Offline Derymon

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2007, 14:57:09

 a zwyczajną dokumentację ze spisanymi wszystkimi algorytmami, powiązaniami między nimi, itd.
[/quote]

Jak miałbym pisać co z czym będzie powiązane to by mnie to zajęło bodajże paredziesiąt stron maszynopisu w formacie A4 ale jak tak mówisz to się zastanowie :D.

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Lipiec 27, 2007, 17:20:12
Jak miałbym pisać co z czym będzie powiązane to by mnie to zajęło bodajże paredziesiąt stron maszynopisu w formacie A4 ale jak tak mówisz to się zastanowie :D.

Skoro Ci to aż tyle będzie zajmowało (acz w to wątpię) to jeszcze bardziej potrzebujesz dokumentacji. W końcu z Twojego umysłu jakaś strona tych powiązań wyfrunie, a wtedy wszystko może runąć :P. Skoro mój Game Producer jest z pewnością mniej skomplikowany od Twojego projektu, a i tak sumiennie prowadzę jego dokumentację, - w notesie ;) - która bardzo często mi się przydaję to Tobie także się to przyda.

Offline Derymon

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2007, 18:40:34
Jak powyżej za dużo by było dokumentacji więc zrobie i to bardzo skrócony a jak będą pytania to rozwine go (o fragmenty w których będzie odpowiedź na ewentualne zadane pytania):

START
 |
 V
Główne Menu (wybór wczytania lub zapisu gry)
 |--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------,----> wybrano wyjście z gry
 V                                                                                                                   V
wybrano wczytanie                                                                                  wybrano nowa gra
 |                                                                                                                     |
 V                                                                                                                    V
tworzenie i wczytywanie zmiennych                                                      tworzenie zmiennych i przypisywanie wartości 0 (zazwyczaj)
'---------------------------------------------------------,------------------------------------------------------------'
                                                         V
   ,------> Wpływ gracza (różne możliwośc:i iść do banku kupic cos sprzedac isc do pracy) -> wyjście z gry (nie trzeba wyjaśniać)
   |                                                      |                                                                                        |
   |                                                      V                                                                                       V
   |             Konsekwencje wyboru (przyrost lub ubytek kasy i dóbr materialnych i duchowych i wszystkiego innego)
   '----------------------------    Tutaj też jest i pokazywanie grafiki (której jeszcze nie ma jakotakiej)
                                                             |
                                                             | if (wyjscie z gry = true)
                                                             V
                                                Zamknięcie aplikacji


PS Coś takiego by satysfakcjonowało?
Chętnie przyjąłbym pomoc kto by pisał coś takiego a ja bym to zmieniał takie rysunki na gre .

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Lipiec 27, 2007, 19:27:11
Jak powyżej za dużo by było dokumentacji więc zrobie i to bardzo skrócony a jak będą pytania to rozwine go (o fragmenty w których będzie odpowiedź na ewentualne zadane pytania):

START
 |
 V
Główne Menu (wybór wczytania lub zapisu gry)
 |--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------,----> wybrano wyjście z gry
 V                                                                                                                   V
wybrano wczytanie                                                                                  wybrano nowa gra
 |                                                                                                                     |
 V                                                                                                                    V
tworzenie i wczytywanie zmiennych                                                      tworzenie zmiennych i przypisywanie wartości 0 (zazwyczaj)
'---------------------------------------------------------,------------------------------------------------------------'
                                                         V
   ,------> Wpływ gracza (różne możliwośc:i iść do banku kupic cos sprzedac isc do pracy) -> wyjście z gry (nie trzeba wyjaśniać)
   |                                                      |                                                                                        |
   |                                                      V                                                                                       V
   |             Konsekwencje wyboru (przyrost lub ubytek kasy i dóbr materialnych i duchowych i wszystkiego innego)
   '----------------------------    Tutaj też jest i pokazywanie grafiki (której jeszcze nie ma jakotakiej)
                                                             |
                                                             | if (wyjscie z gry = true)
                                                             V
                                                Zamknięcie aplikacji


PS Coś takiego by satysfakcjonowało?
Chętnie przyjąłbym pomoc kto by pisał coś takiego a ja bym to zmieniał takie rysunki na gre .

Mnie to nie ma satysfakcjonować, a Ciebie. Bo mi się to kompletnie nie przyda. Chcę tylko, aby Ci się przyjemniej kodowało ten projekt. Jeśli taka "dokumentacja" (?) pomaga Ci w implementacji projektu to zostaw ją taką jak jest. Choć ja polecam formę dokumentacji tego co potrzebujesz, a nie tego co ładnie dla innych wygląda (nie mówię, że Twój diagram mi się podoba ;) ).

Offline Derymon

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2007, 19:36:02
A ty co masz u siebie w dokumentacji K_B?

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Lipiec 27, 2007, 19:47:20
Tzn. w notesie mam "roboczą dokumentację", gdzie są algorytmy, projekty ekranów i powiązania między nimi.

Natomiast w bardziej profesjonalnej dokumentacji, którą niedług osobie zrobię będą takie rozdziały:
- Ogólne założenia
- Lista obiektów i ich opisy
- Projekty ekranów (in, out)
- Algorytmy
  - Mechaniki
  - AI