Autor Wątek: Modelowanie tkaniny  (Przeczytany 1966 razy)

Offline snakeo

  • Użytkownik

# Czerwiec 29, 2007, 18:48:05
Mam taki mały, właściwie duży problem. Zrobiłem sobie w OpenGL siatkę w kształcie rękawa i teraz chciałbym do niej dodać właściwości materiału itp. Nazywa się to Lumped Mass Model / Spring system, chodzi mi o uzyskanie efektu jak tu: http://freespace.virgin.net/hugo.elias/models/m_cloth.htm i tu: http://www.paulsprojects.net/opengl/cloth/cloth.html, tyle, ze moja siatka nie jest prostokatem tylko walcem bez dna z dwoch stron. Dla lepszego zobrazowania, moj projekt znajduje sie tutaj: http://student.prz.rzeszow.pl/~adams/GLUI001.zip. Jeżeli ktoś zna nazwę gotowego "silnkia" do deformacji tego typu siatki, albo pisał już coś podobnego to prosiłbym o pomoc. Mam co prawda gotowe już coś takiego ale są tam błędy i nie bardzo mogę połączyć to z moją aplikacją ;/

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Czerwiec 29, 2007, 18:59:02
Deformacje ubrań są w prawie każdym silniku fizycznym (PhysX, Newton, ODE pewnie też). Generalnie jest to dość proste bez względu jaka to jest figura (muszą po prostu istnieć "sprężyny" pomiędzy poszczególnymi węzłami, a ich zachowanie nie zależy od kształtu).

Offline snakeo

  • Użytkownik

# Czerwiec 29, 2007, 19:15:49
A łatwo coś takiego zintegrować? Tj zaraz popatrze zresztą.

Offline snakeo

  • Użytkownik

# Czerwiec 30, 2007, 18:52:56
Ok, PhysX ma to wszystko w Newtonie i ODE nie ma tego dostępnego bezpośrednio, trzeba pokombinować, chyba w końcu napiszę sobie własne funkcje i będe mieć z głowy.

Offline Ocelot

  • Użytkownik
    • Ocelot's Jungle

# Lipiec 03, 2007, 15:58:04
w bibliotece WildMagic http://www.geometrictools.com/ znajdziesz implementację mass&springs czyli tego co potrzebujesz do zrobienia tkaniny :)

Offline snakeo

  • Użytkownik

# Lipiec 03, 2007, 16:03:22
Ok, dzieki, ale powoli przymierzam sie i tak do wlasnej implementacji, bo na stronie www.matyka.pl zobaczylem efekty, po ktorych szczenka opada ;)

Offline orzech

  • Użytkownik
    • homepage

# Lipiec 03, 2007, 17:33:32
Nie powinieneś mieć żadnych problem z implementacją tkaninki. Wystarczy, że napiszesz małą klasę dla punktu materialnego (oddziaływania grawitacyjne) oraz sprężyny (modelującą oddziaływania sprężyste). Reszta to kwestia umiejętnego połączenia punktów ze sprężynkami i dobrania parametrów tłumienia. Wyświetlenie też nie będzie skomplikowane. :)

Warto to zrobić samemu, bo to daje dobre podstawy do pisania innych symulacji fizycznych.

Offline snakeo

  • Użytkownik

# Lipiec 03, 2007, 17:45:36
Też tak myślę. Znalazłem zresztą wiele artykułów o tym jak to zrobić.