Autor Wątek: Efekt kolizji pocisku ze scianą :o  (Przeczytany 3194 razy)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 19, 2007, 02:21:40
Krzysiek K. , chyba nie o tym mowa... (patrz rys.1 w pierwszym poście).
Jak to nie, przecież widzę. Mógłbys zrobic screenshota z innego punktu tak, żeby strzał widac było z boku? :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Gloggie

  • Użytkownik

# Czerwiec 19, 2007, 02:52:18
Zrób po prostu zamiast billboardu/prostokąta model (składający się np. wyłącznie z dwóch quadów przeciętych na krzyż). Potem znajdź punkt przecięcia pocisku ze ścianą, i wstaw tam ten model. Punkt (0,0,0) modelu powinien być w jego podstawie. Następnie znajdujesz wektor normalny do punktu przecięcia ze ścianą, i tak obracasz model, aby jego UP był tam gdzie wskazuje znaleziona normalna.

Wtedy zamiast ręcznie liczyć współrzędne 8 punktów, wystarczy że znajdziesz z banalnych (no chyba) wzorów tryg. 3 kąty dla kierunków x,y,z i zrobisz z nich macierz. Obrócisz model i resztę zrobi za ciebie DX/OGL.