Autor Wątek: Kat Patrzenia Gracza  (Przeczytany 1036 razy)

Offline Oti

  • Użytkownik

# Czerwiec 14, 2007, 23:46:25
Witam,
Zabralem sie za pisanie strzelanki i chcialbym sie dowiedziec , jak okreslic kat patrzenia gracza, tak zeby byl zwrocony w strone kursora myszki.Pisze w Allegro ,wiec mam funkcje obracania obrazka, ale nie wiem jak zrobic zeby patrzyl w odpowiednia strone.Wszelka pomoc mile widziana.Sam probowalem to zrobic ,ale kompletnie nie wiem jak :(. Wychodzily mi jakies totalne bzdury :/.
P.S. Nie jestem pewien, czy wybralem odpowiedni dzial. Jak nie, to prosze o przeniesienie.

Z gory Dzieki

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

HIsTronIC

  • Gość
# Czerwiec 15, 2007, 00:08:13
Bardziej bym to do Matematyki i Fizyki wrzucil ale nic... odpowiem tutaj :)

W tym momencie obraz wart jest wiecej niz 1000 slow :). Jak czegos nie lapiesz to powiedz co a postaram sie odpowiedziec

HIsTronIC

  • Gość
# Czerwiec 15, 2007, 00:10:08
W sumie to, to chyba pasuje bardziej do Matematyki i Fizyki. Ale byś musiał chyba zrobić, tak:
Porównywać współrzędne, gościa i kursora, jeśli cursorX jest większy od goscX, to wiadomo że koleś musiałby się obrócić w prawo. I do tego porównywać goscY i cursorY wtedy będzie wiedział czy patrzeć w górę czy w dół. Wydaje mi się ta metoda dość logiczna, jak ci się uda to się pochwal jak zrobiłeś.

EDIT @UP.  ::) Albo i tak.

Offline Oti

  • Użytkownik

# Czerwiec 15, 2007, 00:36:51
No, juz rozwiazane .
kat_gracza=atan2(mouse_y-bohater.y,mouse_x-bohater.x)*128/PI;i jest spox. Pozdro, a temat do zamkniecia :D