Autor Wątek: Projekt RTS-a  (Przeczytany 8973 razy)

Offline Daniel22

  • Użytkownik

# Czerwiec 05, 2007, 19:22:01
Mój pierwszy projekt, gry za którą może się wezmę, ale moje doświadczenie i wiedza chyba jeszcze na to nie pozwala  :-\. Oto on :


Projekt gry "Teutonic Wars"

1. Ogólny koncept gry.
Gra "Teutonic Wars" będzie startegią RTS w czasie rzeczywistym, z widokiem 2D z góry. Gra przeniesie nas w okres bujnych, krwawych i wieloletnich wojen polsko-krzyżackich w okresie średniowiecza. Dzięki grze poprowadzimy jedną z trzech grywalnych frakcji :
 - Królestwo Polskie
 - Księstwo Litewskie
 - Zakon Krzyżacki
Każda frakcja ma swoje własne cechy, każdą frakcją będzie się grało zupełnie inaczej. Dobór jednostek i budowli będzie dość skromny ale wystarczający. Gra ma być zdecydowanie nastawiona na realizm i prawdę historyczną.
Rok 1308. Zakon Szpitala Najświętszej Marii Panny Domu Niemieckiego, czyli Zakon Krzyżacki zajmuje bezprawnie Pomorze Gdańskie. Wywołuje to złość i zaskoczenie na dworze Władysława Łokietka, aktualnego króla Polski. Łokietek zwraca się do bezpośrednio do sądu papieskie z tą sprawą. W 1321 roku zostaje wygłoszony wyrok jako Zakon musiałby oddać Pomorze w ręce Polski. Tak się jednak nie stanie... Konflikt polsko-krzyżacki staje się faktem. W tej chwili gracz wciela się w postać jednego z trzech władców.

2. Mapa gry.
Mapa gry będzie w widoku izometrycznym, czyli tzw. widoku dzięki któremu gracz myśli że widzi obraz trójwymiarowy. Ogólnie mapa będzie się składać z tysięcy kwadratów izometrycznych tzw. kafelków.
Mapa gry ma być zupełnią nowością, nie zastosowaną jeszcze nigdy w RTS-ach historycznych. Mapą będzie cała mapa grywalnego terenu. Od pomorza na północy do Tatr na południu. Granicą wschodnią mapy będą tereny aż po Kijów a z zachodu po Magdeburg. Gracz będzie sterować jednostkami, budować budynki tylko na tzw. odkrytej przez niego mapie ponieważ zostanie zastosowana tzw. mgła wojny zasłaniająca nieodkryte tereny. Gracz jednak będzie mógl rozmieścić strażnice wydłużające tą widoczność. Dzięki ogromie mapy gracz sprawnie będzie mógł zarządzać miastami będącymi pod jego rozkazami.

Mapa gry będzie się składać z kilku siatek :
 1. Siatka - siatka na której będą spoczywać grunty : łąka, ziemia, ziemia mało żyzna, ziemia bardzo żyzna, rzeka, jezioro, droga, wzgórza, góry
 2. Siatka - siatka na której będą spoczywać złoża : kamień, żelazo
 3. Siatka - siatka na której będą spoczywać : drzewa, krzewy, lasy
 4. Siatka - siatka na której będą rozmieszczone miasta i wsie
 5. Siatka - główna siatka na której będą rozmieszczone jednostki i budynki

3. Świat gry.
Całym światem gry będzie tak naprawdę mapa gry w wersji izometrycznej. Na mapie będzie rozmieszczone kilka typów terenów, oto one :
 - Miasto - czyli po prostu miasto, występujące pod trzema rodzajami : własne miasto, miasto wroga, miasto sprzymierzone.
 - Dróżka - zwykła dróżka która będzie drogą dla kupców oraz zwykłych mieszkańców
 - Las - grupa drzew na określonym terenie
 - Wzgórze - podniesiony teren o ok. 2-3 stopnie
 - Góra - podniesiony teren o ok. 8-9 stopni
 - Rzeka - zwykła rzeka, szeroka i głęboka ;)
 - Jezioro - większy zbiornik wody
 - Bród - będzie umożliwiał jedyne przejście przez rzeke bez szwanku
 - Złoża kamienia - najczęściej położone w okolicach wzgórz i gór
 - Złoża żelaza - najczęściej położone w okolicach gór
 - Pojedyńcze drzewo - po prostu drzewo, 5 rodzaji : sosna, świerk, dąb, jodła i jabłoń
 - Pojedyńczy krzew - krzew, kilka różnych rodzaji
Grafika choć nie bedzie pierwszej klasy jak w grach profesjonalnych to jednak będzie bardzo różnorodna i będzie bardzo wpływać na grę i np. na sposób poruszania się danych jednostek i walki.

4. Fabuła.
Rok 1308 roku pańskiego. Zakon Krzyżacki po umocnieniu i schrystianizowaniu na dobre Prus południowych i północnych, bo zebranej odpowiedniej ilości zapasów i wojsk planuje kolejną kampanie wojenną. Tym razem jednak ma być to wyprawa na chrześcijan. 1308 roku Zakon najeżdża i zajmuje Pomorze Gdańskie gwałacąc i okrutnie zabijających wszystkich których napotkają. Władza królewska w Polsce na czele z Władysławem Łokietkiem jest tym bardzo rozdrażniona... Postanawia zgłosić sprawe "wysoko" bo do sądu papieskiego w Inowrocławiu. Ten w 1321 roku nakazuje zwrot Pomorza Gdańskiego Krzyżakom Polsce. Zakon jednak kompletnie nie zgadza się z tą decyzją powołując się bezpośrednio na Papieża. Sprawa się wydłuża. Władcy Polski i sprzymierzonej Litwy zamierzają wziąść sprawy w swoje ręce po uporządokowaniu spraw w swoim państwie. Zakon tymczasem nie próżnuje. Wysyła liczne ekspedycje grabiąc teren Wielkopolski i Kujaw.

5. Cel gry.
Cel gry będzie całkowicie zależny od tego jaką kampanie wybierzemy. Czy pokierujemy Krzyżakami, Litwinami czy Polakami. Głównym celem trzech kampanii będzie jednak wykonywanie odpowiednich misji, zadań mających na celu osłabić danego wroga oraz pomagać sojusznikom w potrzebie. Gra niestety będzie zawierała wiele liniowości, ale to gracz podejmie decyzje w jaki sposób zorganizować, dane zadania które będzie można wykonać nawet na kilka sposobów.
Czyli gra będzie zawierała trzy kampanie. Każda kampania liczy 15 misji. Niektóre bardzo krótkie, inne potrafiące zająć graczu wiele czasu. Oto koncept wszystkich trzech kampanii :

 a) Kampania Polska - gracz wcielając się w władce ziem Polskich będzie na początku związany z kilkoma problemami które będzie trzeba szybko rozwiązać. Przedewszystkim wewnątrz państwa nadal trwają wojenki danych książąt, musimy jak najszybciej ustabilizować sytuacje w państwie i rozpocząć zbieranie zapasów broni i żywności na kampanie wojenną. Ważną sprawą będzie tutaj na pewno utrzymanie dobrych stosunków z Papiestwem dbając o religie w naszym państwie, rozwijając kościoły i dostosowywać się do zaleceń samego Papieża który będzie aktywny podczas kampanii.
Głównymi celami kampanii będzie całkowite unicestwienie Zakonu Krzyżackiego lub zawarcie z nim bardzo sensownego pokoju (czyt. Zakonowi zostaje jedno miasto na które jeszcze bedziemy mieć wpływ ;) ) oraz utrzymanie przy życiu naszych sojuszników Litwinów.

 b) Kampania Krzyżacka - gracz wcielając się w mistrza Zakonu staje przed wielkim wyzwaniem. Będzie musiał w pojedynke z niewielkimi posiłkami z Cesarstwa zgładzić i zagrabić ziemie Polaków oraz Litwinów tworząc stabilne państwo. Początek będzie dosyć łatwy, zapasy zgromadzone wystarczą na początek. Jednak im głębiej gracz będzie "zaglądał" w głąb kraju Polaków i Litwinów tym bardziej kampanie stanie się cieższa szczególnie że bitwy nie zawsze będą równe w postaci 1:2.
 
 c) Kampania Litewska - tak naprawdę dodatek do gry. Będzie najmniej dopracowana ale będzie bardzo dobrym smaczkiem do gry i idealnie nada się dla dobrych graczy ponieważ gra tą frakcja będzie wyjątkowo cieżka. Jednostki litwińskie będą naprawdę słabe w porównaniu z innymi przy czym aby zabić jednego rycerza zakonnego będzie potrzeba ok. 3 litwinów. Głównym celem kampanii będzie pomoc naszym sojusznikom Polakom oraz zdobywanie miast i zamków krzyżacków co będzie wielkim wyzwaniem dla Litwinów niedoświadczonych wielką wojną.

6. Jednostki.
Jednostki graficznie nie będą piękne i doskonałe, system walki również nie będzie idealnie rozwinięty jednak stworzy to przekonanie że średniowiecze to jednak "era ciemnoty" ;). A tak naprawdę każda jednostka będzie miała kilka jednostek które będą wyjątkowe. Kolejne jednostki dla frakcji :

Polska :
 1. Łucznicy polscy - doborowi miotacze polscy, wyposażeni w łuk, rekrutowanii w Koszarach, do rekrutacji jednego potrzebny tylko Łuk i 20 sztuk złota.
 2. Włócznicy śląscy - lekka piechota polska. Uzbrojona w samą włocznie bez pancerza, używana jako mięso armatnie, rekrutowani w Koszarach, do rekrutacji potrzebna jest włocznia i 15 sztuk złota
 3. Drwale - kolejna lekka piechota chłopska bez pancerza. Rekrutowana w tartakach za sumę 10 sztuk złota za jednostkę.
 4. Strzelnica polska - konnica polska uzbrojona w krótkie łuki, jedna z najlepszych w Europie. Rekrutowani w Koszarach, za sumę 20 sztuk złota za jednostkę z potrzebą łuku.
 5. Lekka jazda - lekka jazda polska, uzbrojona w krótkie miecze, słaba szarża. Rekrutowani w stajniach za sumę 15 sztuk złota za jednostkę oraz potrzeba miecza i zbroji.
 6 Polscy miecznicy - najznamietnijsi polscy rycerze z wszystkich stron Polski, uzbrojeni w miecze, rekrutowanii na dworze królewskim w miastach za cene 40 sztuk złota za jednostkę, potrzeba miecza i zbroji.
 7. Ciężka jazda - bardzo ciężka jazda. Uzbrojona w długie miecze, najlepsi rycerze w Polsce. Rekrutowani w stajniach z potrzebą miecza i zbroji za cene 40 sztuk złota.
 8. Katapulta - jednostka oblężnicza jedyna w arsenale Polaków. Rekrutowana bezpośrednio w obozie bitewnym. Wymaga 40 sztuk drewna oraz 40 sztuk kamienia.

Zakon Krzyżacki :
 1. Milicja krzyżacka - zwykła milicja pilnująca porządku w miastach i wsiach, nadaje się tylko do obrony. Rekrutowana na rynku miejskim za cene 10 sztuk złota.
 2. Pikinierzy - doborowa ciężka piechota uzbrojona w bardzo długie piki. Rekrutowana w Koszarach za cene 20 sztuk złota, potrzebuje zbroji i piki.
 3. Kusznicy - jednostka miotająca bardzo popularna na terenach niemieckich. Rekrutowana w Koszarach za cene 30 sztuk złota, wymaga kuszy.
 4. Rycerze zakonni - chwała Zakonu Krzyżackiego. Jedni z najlepszych rycerzy na świecie. Rekrutowani na dworze tylko w stolicy, wymaga zbroji i miecza oraz 50 sztuk złota.
 5. Lekka jazda - jedna z konnic zakonu. Nadaje się tylko do wypadów za miasto. Rekrutowana w stajniach za cene 15 sztuk złota, potrzebuje miecza i zbroji.
 6. Jazda zakonna - jedna z najlepszych konnic na świecie również. Nadaje się świetnie do walnych bitew i wypraw. Rekrutowana w stajniach za cene 50 sztuk złota, wymaga miecza i zbroji.
 7. Katapulta - jednostka oblężnicza. Rekrutowana bezpośrednio w obozie bitewnym. Wymaga 40 sztuk drewna oraz 40 sztuk kamienia.
 8. Trebeusz - kolejna jednostka oblężnicza tylko mocniejsza z większym zasięgiem również rekrutowana w obozie bitewnym. Wymaga 100 sztuk drewna i 80 sztuk kamienia.

Litwa :
 1. Łucznicy litewscy - jedna z lepszych jednostek lietewskich, jednostka miotająca. Rekrutowana w Koszarach za cene 20 sztuk złota, wymaga łuku.
 2. Chłopi - mięso armatnie. Rekrutowana w każdej wsi nawet. Wymaga 5 sztuk złota.
 3. Tarczownicy - jedna z lepszych jednostek piechoty. Wymaga włoczni, zbroji. Rekrutowana w Koszarach za cene 15 sztuk złota.
 4. Konnica strzelecka - łucznicy konni bardzo dobrze walczący w otwartych terenach. Rekrutowana w Koszarach za cene 25 sztuk złota. Wymaga łuku.
 5. Jazda litewska - bardzo dobra jazda wschodnia ubrojona w długie miecze. Rekrutowana w Koszarach za cene 30 sztuk złota. Wymaga miecza i zbroji.
 6. Katapulta - dosyć prymitywna jeszcze jednostka oblężnicza Litwinów. Rekrutowana bezpośrednio w obozie bitewnym. Wymaga 40 sztuk drewna oraz 40 sztuk kamienia.

8. Podsumowanie.
To co tutaj przedstawiłem to dosłownie malutki ułamek co mógłbym napisać o mojej wymarzonej grze czyli RTS-ie. Głownymi atutami gry ma być realizm historyczny, rozbudowany handel, bitwy z udziałem kilkuset jednostek nawet! oraz wielka mapa na której będzie się toczyć gra. Dyplomacja będzie dosyć okrojona ale również dosyć ważna.
Projekt mam spisany bardziej rozbudowanie na kartkach w moim zeszycie (ach ten brak skanera). Osobiście zamierzam się za to wziąźć dopiero może w wakacje ale z moim doświadczoniem ciężko będzie. Graficy to również też problem. Sam bym ten projekt ciągnął do końca mego życia ;). Oczywiście wszelkie prawa zastrzeżone co do pomysłu ale co tam i tak go nikt nie wykorzysta z pewnością i nie zrobi mojej wymarzonej gry ;).
Napisałem ten projekt dość ogólny i skrótowo ponieważ wiem że wielu osobom nawet tego nie bedzie sie chciało do końca przeczytać a co dopiero kilka kartek :P. Jeśli jednak projekt gry spotka się z zainteresowaniem wiekszym niż zerowe ;) to postaram sie przepisać z zeszytu inne założenia dotyczące handlu, budynków, frakcji, systemu gry itp.
Zdaje sobie sprawa że może być parę błędów, literówek ale to są moje szybkie zapiski ;).









Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Czerwiec 05, 2007, 19:33:11
IMHO bardzo, bardzo (i jeszcze raz bardzo) ciekawy i interesujący projekt. Temat jak dla mnie świetny, Zakonem Krzyżackim troszkę się interesowałem. Szczerzę życzę powodzenia i ukończenia tego projektu :D.

Offline Oti

  • Użytkownik

# Czerwiec 05, 2007, 20:37:09
jak na moje no to bardzo fajny pomysl. chetnie bym  w cos takiego zagral. zycze powodzenia.

P.S. chyba zapomniales o husarzach (ludki ze skrzydelkami na konikach :])

Offline Gloggie

  • Użytkownik

# Czerwiec 05, 2007, 20:46:13
Projekt prezentuje się interesująco. Jednak (jak w większości moich postów) trochę pomarudzę.

Piszesz, że stawiasz na realizm. Ja jednak jego nie widzę. Równie dobrze można w twoim projekcie zmienić strony na: szympansy - makaki - gibbony, i rekrutować je bananami. Np. jednostka 'gibbon miotający' - 20 bananów + 20 kamienia. 'makak pancerny' - 30 bananów i 30 liści palmowych. O co mi chodzi - spróbuj oddać specyfikę danej nacji.
Doskonały przykład to Starcraft i inny sposób rekrutacji dla każdej ze stron walki. Odnosząc to do twojej gry - oddaj ówczesny ustrój feudalny, ze złotą wolności szlachecką.

Siły krzyżackie to były głownie wojska zaciężne, z niewielką ilością prawdziwych mnichów, których rola ograniczała się do zarządzania. Tutaj rekrutację za gotówkę  rzeczywiście można nazwać realistyczną. Po prostu płaci się gościom i oni przychodzą do nas skądśtam i my każemy im walczyć.

Dla Polaków i Litwinów to jednak jest zbyt duże uproszczenie. Ustrój RP Obojga Narodów był oparty na szlachcie, z silną decentralizacją władzy. Armię stanowiło pospolite ruszenie, którego nie dawało się wystawić za gotówkę (sensu stricte). Król mówił po prostu: "Idziemy się nawalać!" i dany szlachcic w zależności od stanu zamożności dawał chorągiew jeźdźców, albo sam szedł walczyć. Król (czy też państwo) nie płaciło za wystawienie tych wojsk.
Dlatego rozważ zmianę systemu rekrutacji na jakiś system z rodami, ich wpływami i zamożnością. Oddaj ograniczenie zasobów ludzkich - przecież ciężka jazda nie składała się z chłopów. To była szlachta. Dodaj więc np. ograniczenia jak u Zergów - jednostki można budować gdy pojawi się larwa - tutaj: syn szlachcica.

Strona litewska wygląda mi na dziwną. Wygląda to tak jakbyś dodał tę stronę na siłę. Co to znaczy 'Głównym celem kampanii będzie pomoc naszym sojusznikom Polakom'? Litwa i Polska stanowiły jedno państwo. Tak samo zarządzane, z podobną strukturą społeczną. Tam też byli szlachcice, którzy wystawiali ciężką jazdę. U ciebie to wygląda jakby to była 'przystawka' do Polski dostarczająca chłopów i 'katapulty - dosyć prymitywne'.


PS: jestem słaby z historii, więc niektóre rzeczy o których napisałem mogą się mijać z prawdą :)

Offline Daniel22

  • Użytkownik

# Czerwiec 05, 2007, 21:04:03
Proszę Pana, Rzeczpospolita Obojga Narodów to ponad 200 lat później! :P
Jeśli chodzi o system rekrutacji to pomyślę nad tym. Głównym jednak pomysłem i założeniem zamiast podział na rody ma być podział armii państwowej na : chłopską i zawodową jak było w większości krajów. Jeśli chodzi o Zakon to faktycznie nie mogą oni potrzebować broni do rekrutacji bo byli podobnie jak najemnicy jak mówisz.
Jeśli chodzi o wojny Polsko-Krzyżackie to Litwa odegrała ważną rolę. Gdyby nie poparcie ksiecia Witolda to być może Jagielończyk nie zdecydowałby się na wyprowadzenie wojsk pod Grunwald.
Ogólnie było tak naprawdę jak Ty mówisz w większości w systemie rekrutacji ale przeniesienie tego do gry dla amatora takiego jak ja jest wręcz nierealistycznie ;). Ja to mam problemy wogóle jak mape izometryczną skonstruować a Ty mi tu komplikujesz system rekrutacji ;).
W najbliższych dniach przepisze pozostałe punkty projektu to może ktoś się dołączy i pomoże :P.

Offline Gravell

  • Użytkownik
    • Teyan

# Czerwiec 05, 2007, 21:09:07
Pomysł bardzo ciekawy, sam chętnie bym w coś takiego zagrał.

Nie zakładaj z góry, ze zaniedbasz np Litwinów itp, jeżeli już wprowadzasz do gry nację to daj jej coś niepowtarzalnego, coś co sprawi, że ludzie będą chcieli nią grac (w tym przypadku wspomniałeś o wyższym poziomie trudności).

@Gloggie - ja myślę, że rekrutacja jest ok - masz kase i wyposażenie - masz żołnierzy... dodałbym jeszcze coś takieog jak limity ludzkie, że np co miesiąc możesz rekrutowac: ludnośc_państwa*0.1*poparcie_dla_wladcy_i_jego_popularnosc*drobny czynnik losowy - coś takiego, ale to tylko drobna sugestia

Zycze ukończenia projektu :P - połamania kompilatora... (?:P)

Pozdro ;)

Offline Zegis

  • Użytkownik

# Czerwiec 05, 2007, 22:16:21
Przyznam, że bardzo ciekawie zapowiada się ten RTS, jak rzadko gram ostatnio, to w coś takiego chętnie bym sobie zagrał :)

Szkoda tylko, że znowu mimo, iż gra o Polsce, autor Polak, to tytuł musi być angielski... grrrr...

Moje uwagi można brać dość swobodnie, bo tak dobrze nie znam się na historii ni militariach, ale:

~Co do stron konfliktu to podoba mi się rozbicie na Litwę, Polskę i Zakon, z tym, że o ile się nie mylę to zakon w tym czasie był bardziej zainteresowany nawracaniem pogańskiej Litwy niż wyprawami na Wielkopolskę (owszem zdarzały się, ale nie powinny chyba stanowić głównej osi fabularnej)
~Husarzy (tu pewnie palnę bzdurę) nie byli jakąś określoną jednostką, tylko ciężkozbrojną jazdą, zresztą o umundurowaniu bardzo swobodnym.
~ Włócznicy Śląscy powinni być raczej chyba po stronie Krzyżackiej, ponieważ o ile kojarzę od czasów rozbicia dzielnicowego, aż do pierwszej wojny światowej Śląsk był poza granicami Korony i przechodził po kolei między Rzeszą, Austrią a Prusami.
~ Nie do końca podoba mi się motyw wprowadzenia 'drwali' i 'chłopów', tych pierwszych zwałbym po prostu Topornikami, ew. Żołdakami (jak w starym dobrym Knights & Merchants :)), a CI drudzy to powinni raczej siedzieć w polu i pracować na żołnierzy by Ci mieli co do rondla włożyć...
~ Ciekawi mnie jak zamierzasz rozwiązać mapę, wszystkie walki i misje mają być na jednej, całej mapie polski, gdzie nic się nie zmienia, czy to jak w normalnych RTS będzie tylko wycinek?

Offline Daniel22

  • Użytkownik

# Czerwiec 05, 2007, 22:39:29
Cytuj
Szkoda tylko, że znowu mimo, iż gra o Polsce, autor Polak, to tytuł musi być angielski... grrrr...
Eee tam nazwa to robocza ;), to jest pikuś i tak gra będzie tak naprawdę robiona do picu i coś myślę że będzie jak zawsze, czyli rozpiszę wielki projekt na kilkanaście kartek a potem jeden problem i out! ;)

Cytuj
Co do stron konfliktu to podoba mi się rozbicie na Litwę, Polskę i Zakon, z tym, że o ile się nie mylę to zakon w tym czasie był bardziej zainteresowany nawracaniem pogańskiej Litwy niż wyprawami na Wielkopolskę (owszem zdarzały się, ale nie powinny chyba stanowić głównej osi fabularnej)
Tak naprawdę nawracanie pogańskiej Litwy która już była po części schrystianizowana to był po prostu pretekst do najazdu na Polaków ponieważ Ci "kumplowali" się z Litwinami - poganami, dzięki temu Zakon dostawał czasem bezpodstawne wsparcie od Papieża.

Cytuj
Włócznicy Śląscy powinni być raczej chyba po stronie Krzyżackiej, ponieważ o ile kojarzę od czasów rozbicia dzielnicowego, aż do pierwszej wojny światowej Śląsk był poza granicami Korony i przechodził po kolei między Rzeszą, Austrią a Prusami.
Gdzie tam do rozbiorów i Wojen Światowych. Po rozbiciu dzielnicowym (tzw. testamentu Krzywoustego) Śląskiem rządzili liczni książęta śląscy będący wasalami albo to Czechów albo Polaków. A chorągiew Śląska była bardzo popularna w armii Polskiej. :)

Cytuj
Nie do końca podoba mi się motyw wprowadzenia 'drwali' i 'chłopów', tych pierwszych zwałbym po prostu Topornikami, ew. Żołdakami (jak w starym dobrym Knights & Merchants :)), a CI drudzy to powinni raczej siedzieć w polu i pracować na żołnierzy by Ci mieli co do rondla włożyć...
Tutaj się zgadzam co do tych pierwszych. Jednak Ci drudzy to tzw. armia chłopska, powoływana na wypadek wielkiego zagrożenia państwowego. Zwoływano ich, dawano niewielki żołd, a po wojnie/bitwie wracali na pole.

Cytuj
Ciekawi mnie jak zamierzasz rozwiązać mapę, wszystkie walki i misje mają być na jednej, całej mapie polski, gdzie nic się nie zmienia, czy to jak w normalnych RTS będzie tylko wycinek?
Jak widać w planach jest jedna wielka mapa Polski bardzo daleko sięgająca, ale nie wiem czy te rozwiązanie przetrzymie komputer z 1GB pamięci RAM :P. Bo mapa musiałaby być wtedy naprawdę ogromna.
Zresztą kwestia mapy jest najbardziej sporna. Mapa zawsze była moją pięto achillesową w programowaniu grafiki. Nawet nie wiem czy wykorzystam tę izometrię która jest w założeniu, bo nawet zbytnio artów nie moge dobrych o niej znaleźć, brrr...

Cytuj
Nie zakładaj z góry, ze zaniedbasz np Litwinów itp, jeżeli już wprowadzasz do gry nację to daj jej coś niepowtarzalnego, coś co sprawi, że ludzie będą chcieli nią grac (w tym przypadku wspomniałeś o wyższym poziomie trudności).
@Gloggie - ja myślę, że rekrutacja jest ok - masz kase i wyposażenie - masz żołnierzy... dodałbym jeszcze coś takieog jak limity ludzkie, że np co miesiąc możesz rekrutowac: ludnośc_państwa*0.1*poparcie_dla_wladcy_i_jego_popularnosc*drobny czynnik losowy - coś takiego, ale to tylko drobna sugestia
Co do pierwszego to właśnie poziom trudności miałby być tym wyzywającym przez co doświadczeni chcieliby zagrać. A te zaniedbanie jest celowe bo nie da się ukryć że poza paroma formacjami (min. Litewscy łucznicy i konnica) to oddziały Litwinów to była czasem banda niezorganizowanych dzikusów (no może przesadziłem troche ;) ), ale na pewno nie dorównywali w walce Zakonowi a nawet Polakom.
Jeśli chodzi o drugą sprawę to jest to dość dobry pomysł. Jak mówiłem bede sie starał zorganizować podział na armie chłopską i zawodową, przy tej pierwszej wystarczyć będzie nacisnąć "guziczek" na rynku miasta i w pare dni chłopi się zlatują i są gotowi do walki. No a drugą to wytłumaczona w projekcie. ;)



Offline Humman

  • Użytkownik

# Czerwiec 07, 2007, 13:37:15
Ciekawie zapowiadająca się gra, szczególnie pod względem fabularnym opowiadająca o 1 konflikcie w danym okresie historycznym więc nie potrzeba więcej stron konfliktu. Prosty system rekrutacji mógłby być nawet atutem bo jak na 1 mapie rozgrywałyby się zarządzanie państwem i walka to nowe oddziały potrzebne byłby od zaraz, kosztując tylko zasoby zdobywane przez podbijanie nowych terenów czyli walkę, co tylko zwiększy dynamikę rozgrywki.

Husarii w tym okresie być nie może gdyż została ona stworzona przez Stefana Batorego mając za pierwowzór jazdę węgierską, a i skrzydeł używali oni głównie do święta. Tak samo nie może być w Polsce wtedy demokracji szlacheckiej, bo jak w całej europie panował u nas wówczas feudalizm.

Mapa izometryczna jest troche trudniejsza do zaprogramowania od prostokątnej czy hexagonalnej ale wymaga zacznie więcej grafiki i zachowania w niej odpowiednich kątów i proporcji. Zwykle w widoku izometrycznym jednostki mają grafikę dla 8 różnych stron w które mogą być odwrócone w tym 5 musi być różnych a resztę wystarczy odwrócić w poziomie. W wypadku siatki prostokątnej lub hexagonalnej można zastosować jeden obrazek jednostki + animacja poruczania, walki i tylko odwaracać ją gdy patrzy w drugą stronę, może to trochę sztucznie wygląda ale jest stosowane w komercyjnych grach.

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Czerwiec 07, 2007, 13:58:17
Cytuj
Król mówił po prostu: "Idziemy się nawalać!" i dany szlachcic w zależności od stanu zamożności dawał chorągiew jeźdźców, albo sam szedł walczyć. Król (czy też państwo) nie płaciło za wystawienie tych wojsk.
Gdyby tak było Polska nigdy nie znalazłaby się w sytuacji, która miała miejsce w wieku wojen. Choć jest to dużo później, to pierwsze przyczyny tego kryzysu wzięły się właśnie z czasów wojen z Krzyżakami. To podczas nich szlachta po raz pierwszy tak naprawdę powiedziała królowi: "daj nam coś za to, abyśmy walczyli". Innymi słowy zobaczyła w tym szansę zdobycia przywilejów (co prawda pierwsze ustępstwa wobec stanu szlacheckiego miały już miejsce wcześniej, ale do czasu wojen z zakonem pozycja króla nadal była dominująca). A targi króla ze szlachtą i jej niezdecydowanie tak naprawdę pogrzebały szansę na szybkie rozgromienie zakonu już w 1410-11 roku.

Offline Daniel22

  • Użytkownik

# Czerwiec 07, 2007, 15:58:26
Tzn. według mnie, przyczyną klęski pod Malborkiem zaraz po Bitwie pod Grunwaldem było po prostu to że wojska były już zmęczone a trzeba przyznać że zamki krzyżackie były jednymi z najlepszych warowni na świecie po prostu.

Mam pytanie. Mam małe problemy z pojęciem tej mapy izometrycznej a chciałbym się skupić na samej grze bo klase do map prostokątnych mam gotową. Czy jest sens robienia takiego RTS-a, powtarzam dla własnej przyjemności i doświadczenia na mapie prostokątnej? Wiem że wtedy perspektywa będzie kiepska, ale cóż.

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Czerwiec 07, 2007, 18:10:14
Mam pytanie. Mam małe problemy z pojęciem tej mapy izometrycznej a chciałbym się skupić na samej grze bo klase do map prostokątnych mam gotową. Czy jest sens robienia takiego RTS-a, powtarzam dla własnej przyjemności i doświadczenia na mapie prostokątnej? Wiem że wtedy perspektywa będzie kiepska, ale cóż.
Proponuję mimo wszystko zająć się mapą prostokątną. Dlaczego? Grałeś w grę Złośliwca, Unlited? Tam też jest mapa prostokątna, a perspektywa jest świetna. Wszystko w tej sytuacji zależy od grafika.

Offline Gravell

  • Użytkownik
    • Teyan

# Czerwiec 07, 2007, 18:11:15
Mam pytanie. Mam małe problemy z pojęciem tej mapy izometrycznej a chciałbym się skupić na samej grze bo klase do map prostokątnych mam gotową. Czy jest sens robienia takiego RTS-a, powtarzam dla własnej przyjemności i doświadczenia na mapie prostokątnej? Wiem że wtedy perspektywa będzie kiepska, ale cóż.

Mapa izometryczna to w sumie to samo co prostokątna, tylko nieco inaczej pokazana... Tak mi sie zdaje... Efekt jest fajny, a nie jest to tak trudne, jak mogłoby się wydawać...

Offline Daniel22

  • Użytkownik

# Czerwiec 07, 2007, 18:36:09
Tak, tylko gra Złośliwca była RPG-iem a ja mam tu na myśli pełnowartościową strategie. ;)
Chyba jednak mimo wszystko zdecyduje się na mape prostokątną przynajmniej na początku nie napotkam żadnych problemów.

Offline mosowski

  • Użytkownik

# Czerwiec 07, 2007, 22:20:29
Proponuję mapę izometryczną. Dlaczego? Nie jest trudna w implementacji a efekty są ładne. Duszki robimy renderując model z ośmiu - szesnastu stron. Jeżeli masz kłopoty z ogarnięciem idei map iso, zajrzyj tu: http://www.tonypa.pri.ee/tbw/start.html
Omawiane techniki są uniwersalne.

Co do samego projektu gry - szykuje się coś naprawdę ciekawego! Kontynuuj prace.