Autor Wątek: Kolizja sferyczna kilka testów  (Przeczytany 2802 razy)

Offline Spider100

  • Moderator
    • Strona domowa

# Czerwiec 02, 2007, 16:52:31
Lol pomieszałeś wszystko :D

Metoda którą chcesz zaimplementować wymaga znalezienia wszystkich punktów kolizji, a nie jednego. Znaczy to ze przeszukując liste poligonów po znalezieniu kolizji należy 'wypchnąć kulę' i suzkać dalej. Może to też prowadzić do pewnych nieścisłości związanych z kolejnością kolizji, ale na pewno nie przechodzenia przez 2 ściany prostopadłe :D
Uważaj żeby sprawdzać tylko poligony które są przodem do kuli bo ja tego nie zrobisz kula może przeskakiwać na druga stronę ściany :D

Być może jeszcze wykrywanie punktu kolizji na brzegu poligonu masz źle zrobione :D
Po za tym spróbuj iteracyjnie przesuwać obiekt bo może prędkość jest za duża. Aby to zrobić ustal sobie jednostkę czasu tzw krok_czasowy np 1/100 i podziel czas który minął przez ta jednostkę później przesuwaj kulę tyle razy ile jest podziałów o wektor prędkość * krok_czasowy, a za każdym przesunięciem sprawdzaj kolizje.
To że ślizg sie sam robi jest normalne.

Dobra więcej pomysłów mi do głowy nie wpadnie, radze przemyśleć co według Twojego kodu dzieje się z kulą gdy jest właśnie w tych sytuacjach :]

Pozdrawiam i życzę powodzenia :D

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych