Autor Wątek: MMORTS  (Przeczytany 4003 razy)

Offline 0pako0

  • Użytkownik

# Maj 26, 2007, 12:43:03
Temat czysto teoretyczny.
Gra MMORTS  ;D tylko taka z prawdziwego zdarzenia, a nie przez WWW. Miało by to wyglądać tak że na serwerze są dane dotyczące mapy świata na której są miasta, armie graczy i wszystko co trzeba. Gdy dochodzi do starcia bitwa miała by być rozegrana offline na komputerze gracza atakującego, a armia broniąca miała by swoje AI z jakimiś wytycznymi które ustalił wcześniej zaatakowany gracz. No i tu jest problem, jak zrobić żeby nie dało się oszukiwać offline? Zaraz ktoś sobie zrobi nieśmiertelne jednostki albo wymyśli jak wysyłać komunikat o wygranej bitwie. Macie jakiś pomysł jak się przed tym bronić ?
Swoją drogą co sądzicie o takim pomyśle ?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

upshader

  • Gość
# Maj 26, 2007, 13:46:06
nieczego sie nie robi offline. A jesli robisz to i tak weryfikujesz na serwerze. W tym przypadku co podales bitwa (tzn. straty energii, wojsk, itp.) musi byc liczona po stronie serwera.

Offline Gloggie

  • Użytkownik

# Maj 26, 2007, 13:55:18
Do walki offline - tego nie da się zrobić bezpiecznie. Musi w tym uczestniczyć serwer.

Co do MMORTSa, to pomysł nawet ciekawy, tylko czy grywalny? RST - real time, a tutaj gracz z lepszym łączem byłby znacznie uprzywilejowany. Jeżeli zaś walki miałby by być offline, to po co MMO? Czym to się będzie różnić od zwykłego RTS? Że poziomem taktyki zarządzał by inny gracz a nie AI? IMHO lepszy juz Starcraft, BN i 2 graczy. Zabawa lepsza niż w MMO gdzie walki są offline. Ponadto gracz atakujący miałby ogromną przewagę - AI jest tylko głupie/ mniej głupie.


Inny pomysł na MMORTS to jeden gracz - jedna jednostka. Tylko widoczna jest tu kolejna wada - to jest nudne sterować jakimś tam marinsem takim samym jak 1000 innych. W małej skali (20 osób) jest to zaś wykonalne i grywalne (jest/był mod do HL Natural Selection). W dużej skali pojawiają się zaś problemy synchronizacyjne, grywalności (mały wpływ jednostki na wynik bitwy = zniechęcenie gracza) i problemy zrównoważenia graczy.

O co chodzi w zrównoważeniu? - RTS to nie tylko piechota, to kilkanaście różnych typów jednostek. Jak tu sprawiedliwie rozdzielić je pomiędzy graczy? Losowo, według zasług, wolny wybór - każda opcja jest gorsza od poprzedniej.
Można by się pobawić w zrobienie oddziałów, że gracz steruje albo jednym myśliwcem, albo dwoma czołgami, albo 30 piechoty. Tylko zrobienie tego w ten sposób aby każdy oddział miał taką samą siłę i były między sobą wymienialne będzie bardzo trudne.

Jak wybierać dowódcę taktycznego/overminda - jeszcze większy problem niż z przydziałem jednostek.



Mógłbym jeszcze ponarzekać, ale powiem - nie zagram w MMORTSa. Wolę normalnego RTSa z opcją multiplayer. Albo hybrydy jak Natural Selection.
Wywal 'MMO' ze swojego projektu :)

Offline Liosan

  • Redaktor

# Maj 26, 2007, 15:20:10
Polecam dwa tytuly MMORTS, podchodzace do tego w zupelnie rozny sposob: Shattered Galaxy(mozna grac za free) i Allegiance(full darmo).

SG: gracz steruje pojedynczym squadem - kolo sześciu jednostek. W miarę rozwoju gracza i jednostek (elementy RPG :P) można dobierać nowe bronie/przyrządy dla jednostek albo kupować nowe modele. Cała gra toczy się na około 100 sektorach podzielonych między 3 frakcje. W sektorach mogą toczyć się bitwy, bodajże do 50 graczy na raz. Rozbudowane, zróżnicowane i grywalne jak cholera :)

A: gracz jest pilotem kosmicznym służącym jednej z frakcji na serwerze. Przeciętny pilot wybiera sobie stateczek, leci w kierunku wroga i stara się go zestrzelić. Ale spośród pilotów wybierany jest jeden "commander", który latać stateczkiem nie musi. Wydaje rozkazy zwiazane z ekonomią i rozwojem, wybiera miejsca na budowę nowych baz, oraz wydaje rozkazy graczom. Gracze mogą te rozkazy całkiem olać, mogą je wykonać po swojemu albo zrzucić je na autopilota. Umożliwia to koordynacje działań zwiadowczych, wojny podjazdowej, wspólnych ataków, dywersji etc. Rozbudowane, zróżnicowane i grywalne jak cholera :)

Natomiast twoj pomysl... sprobuj albo go skierowac w którąś z dwóch powyższych stron albo wywal MMO z nazwy :)

Liosan
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2007, 15:22:37 wysłana przez Liosan »