Autor Wątek: Grafika VS Text  (Przeczytany 9647 razy)

Offline defeatomb

  • Użytkownik

# Maj 25, 2007, 03:32:46
Zegis. Co do doom rogalika to zobacz sobie adom.de . Jest cholernie ciężki i okrutnie rozbudowany. Manual i FAQ (400 stron) to podstawa, żeby wogóle myśleć o dojściu do połowy gry w rozsądnym czasie ;').

Co do kwesti(i) tekstu to przyznaję Ci absolutną rację. Aktualnie koduję pewnego mutanta. Myślę, że
przypadnie do gustu Tobie i wielu innym graczom. Info soon.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Maj 25, 2007, 17:51:07
A swoją drogą ktoś wcześniej powiedział, że tekst nie może zastąpić w 100% grafiki to przyznam się, że chyba jestem ewenementem - ostatnio znalazłem w sieci "Doom Roguelike"... zacząłem grać... i przyznam, że ta 'grafika' złożona z samych cyferek, literek i znaków specjalnych jakoś bardziej mnie wciągnęła i 'przerażała', niż najnowszy Doom 3... (co prawda złośliwy znajomy stwierdził, że było to wynikiem tego, iż w DRL od początku się coś dzieje, a w D3 ponoć 'znudziłem się zanim zaczęła się akcja', ale fakt faktem, że jeśli gram w FTP dwie godziny i wyskoczyło mi do tej pory jakieś 8-10 potworków z czego dwa przeleciały w cud-scence to coś jest chyba nie tak >_>)
Akurat w tym Doom Roguelike tekst jest w sensie nie opisów, a znaków próbujących być jakimiś symbolami. Opisy, faktycznie, w 100% nie da się ich zastąpić.

Offline Pockey

  • Użytkownik

# Maj 27, 2007, 16:17:27
zgadzam sie w 99% z autorem... na pc wyszly max 3 gry w 3d ktore mi sie bardzo podobaly... sam lubie czasem wlaczyc sobie c64 i pograc w cos starego z 'badziewną' (lub bez) grafiką ;)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Maj 27, 2007, 16:52:37
Kiedyś na Warsztacie było compo z takim tematem - gra, która nie wyświetla nic na ekranie. :)
Doskonale o tym wiem - ale czy widziałeś jakąś grę niekonkursową i komputerową, która jest bez grafiki i jednocześnie została stworzona w nie dawnym czasie?
Widziałeś? A niby jak miałbym ją zobaczyć? ;)

Offline Zegis

  • Użytkownik

# Maj 27, 2007, 22:31:44
Akurat w tym Doom Roguelike tekst jest w sensie nie opisów, a znaków próbujących być jakimiś symbolami. Opisy, faktycznie, w 100% nie da się ich zastąpić.

Tutaj źle się wyraziłem mój błąd... oczywiście chodziło o to, że grafika jest znakowa i nie ma tam jakiś strasznie dokładnych modeli, ni jakiś dodatkowych bajerów na poziomach, co pozwala wyobrażać sobie różne rzeczy. Z zwykłego lenistwa określam taką grafikę jako tekst, co faktyczne jest mylące.

A adoma i instrukcje mam na dysku, ale szczerze mówiąc czasu za dużo nie mam, dlatego też wolę gry w które można grać bez ogarniania setek stron tekstu ^^'

Offline Humman

  • Użytkownik

# Maj 28, 2007, 19:46:20
To że nie spotyka się teraz prawie gier tekstowych jest spowodowane nieubłaganym rozwojem techniki, profesjonalne gry tego typu straciły prawo bytu w momencie gdy było możliwe w miare sprawne wyświetlanie większej ilości grafiki na PC. Teraz ten gatunek trzyma się dzieki produkcją amotorskim, ułatwia to w miarę małe skomplikowanie pisania gier tego typu.
A co do zmniejszającej się ilości tekstów w najnowszych grach, widocznie ludzie wolą teraz podziwiać piękno grafiki niż czytać przydługie teksty.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Maj 28, 2007, 19:57:50
Cytuj
A adoma i instrukcje mam na dysku, ale szczerze mówiąc czasu za dużo nie mam, dlatego też wolę gry w które można grać bez ogarniania setek stron tekstu ^^'
Jak nie masz czasu, to graj w ADOMa bez czytania instrukcji. Dodatkową zaletą tego podejścia jest to, że najprawdopodobniej ubiją Cię po kilkunastu minutach gry, więc nie stracisz na to zbyt wiele czasu. ;)

Offline michrz

  • Użytkownik

# Maj 28, 2007, 22:22:03
Dodaj jeszcze, że tych szybkich zgonów to tak z 100 spokojnie zaliczy... i to w sumie niezależnie od tego czy czytał poradnik. Za to kwestia dalszych setek... :D