Autor Wątek: Siatki nawigacyjne  (Przeczytany 4328 razy)

Offline main(){}

  • Użytkownik

# Luty 15, 2006, 13:51:14
Czy wiecie moze skad mozna pobrac materialy dotyczace tworzenia siatek nawigacyjnych.
W trzecim tomie perełek programowania gier byl ciekawy artykul o wykorzystaniu siatek do odnajdywania najkrotszej drogi, jednak nie ma tam mowy o algorytmie tworzenia takich siatek.
Pisze teraz edytor do gry i nie dlugo bede musial sie z tym tematem zmierzyc. Chodzi o algorytm tworzenia siatki trojkatow na okreslonej powierzchni.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Willard

  • Użytkownik
    • Seventhtear

# Maj 24, 2006, 10:51:50
Polecam takie zagadanienie jak Triangulacja Delaunay, realizowana na diagramach Voronoi.
http://wfitj55e.ftj.agh.edu.pl/~kaprzyk/Geomkomp/geomkomp/node46_tf.html
Bardzo przydatne zagadnie. Można je zastosować nawet do detekcji kolizji i co wazniejsze jest szybsze niż AABB.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Maj 24, 2006, 15:02:30
Nie wiem, czy tych siatek przypadkiem nie układa się ręcznie w edytorze map.