Autor Wątek: Rath  (Przeczytany 3321 razy)

Offline Mućka

  • Użytkownik

# Luty 15, 2006, 00:45:22
Na początek zaznacze, że nie jest to ogłoszenie jakie zwykle się spotyka w serwisach tego typu.
Więc bez zbędnych wspępów przejdźmy do rzeczy, ten artykuł jest skierowany do wszystkich programistów, grafików i tych wszystkich których zainteresowanie jest związana z tworzeniem gier. Wy wszyscy, czy nie sądzicie że "rynek" polskich gier MMORPG jest dość mały i mocno okrojony, ci początkujący gracze grają w Tibię, bardziej zaawansowani w Mu a weterani w WoW. Chciałbym to zmienić i szukam ludzi którzy to zrobią razem ze mną. Chciałbym stworzyć grę MMORPG na motywach twórczości Tolkiena, nie w oparciu o film, ten nie przypadł mi do gustu, ale w oparciu o prawdziwą książkową twórczość J.R.R. i szukam ludzi do pomocy. Najpierw wytłumaczę tytuł, "Rath" to tylko tytuł roboczy w Sindarinie oznacza ścieżkę, po prostu nie miałem pomysły na tytuł
Założenia "wewnętrzne" :

    * Jezyk : Jeszcze nie ustaliłem, bedzie to raczej zależało od ludzi którzy będą zainteresowani współpracą, ja osobiście preferuje ObjectPascal, choć w C++ nie jestem Newbie to wolał bym ten 1.
    * Grafika : OpenGL zasadniczo
    * Dzwięk : OpenAL choć to jeszcze do zmiany.

Założenia graficzne :

    * Grafika 3D, zakładam coś w stylu Diablo, choć z obracaną kamerą, coś na podobe BFME
    * Silnik, jeszcze nie mam typów, zakładam napisanie własnego, ale objekcje mile widziane

Założenia scenariusza, przebiegu gry

    * Akcja gry w założeniu ma się toczyć pod koniec 3 ery, choć nie wykluczam zmiany np. pierwsze stulecie czwartej ery, a może jeszcze później
    * Wybór ras, ale brak wyboru profesji, specjalizacja ma się systematyzować poprzez rozwijane przez gracza umiejętności.
    * Brak widoczności na pierwszy rzut oka tożsamości graczy spotykanych w grze, tożsamość potwierdzana poprzerz jakiś naszyjnik bądź, tatuarz ..... to jeszcze nie ustalone, nie spotkałem jeszcze podobnego systemu w grze MMORPG, więc jak ktoś się już o takie coś otarł prosił bym o jego kontakt.
    * Wolał bym zacząć od Shire, mam jakiś sentyment do Hobbitów , i w miarę rozwijania projektu, rozwijać mapę.

To już chyba wszystko na początek więc szukam chętnych, może jeszcze dodam coś o sobie. Co do mnie zajmować się bedę programowanie ( z grafiki jestem cienki, a z grafiki 3d zupełne 0 ) znam się na ObjectPascalu dość dobrze, na OpenGL dość średnio a na OpenAL pobierznie, C++ znam na tyle żeby potrafić sobię proste i średnio zaawansowane programy tłumaczyć na pascal, znam się też na WinAPI, programując w Delphi nie urzywam żadnych komponentów ( zaznaczam, bo spotkałem już kiedyś ze zdziwieniem ze strony programistów C++, że w Delphi wogule tak można ). No to na tyle o mnie, gorąco zapraszam do współpracy i dodaję że większość założeń gry jest do zmiany, to jest tylko moja propozycja, wiem że sam i tak nic nie zdziałam.

P.S. Nie jestem zbyt dobry z poprawności ortorgraficznej, starałem się poprawić wszystkie błędy przed "opublikowaniem" posta, ale zawsze mogłem coś przeoczyć, za wszelkie poprawki będę wdzięczny .

P.P.S. Jak co to mam serwer http://shire.fc.pl/ który jakby co może posłużyć jako serwis o grze, narazie jest tam wynik mojego pierwszego kontaktu z własnoręcznym tworzeniem stronek, serwis nie jest jeszcze gotowy i nie ma w nim słowa o grze którą chcę stworzyć, ale pomimo to gorąco zapraszam, choćby po to by zobaczyć i ocenić, wszelkie konstruktywne komentarze mile widziene

P.P.P.S Baaaardzo podobny post umieściłem niedawno w STG, zaznaczam żeby mnie ktoś o plagiat nie posądził, ale po krótce żebym nie został posądzony o reklamę.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Mućka

  • Użytkownik

# Luty 17, 2006, 23:21:23
Dziwne, jakoś temat wciąż pusty, po tylu dniach ......................... przejdźmy do rzeczy. Jako że nie znalazłem żadnego chętnego do współpracy grafika ( tak nawiasem ciekawe dlaczego :P ) więc zdecydowałem się jadnak na grę 2D i grafiką zająłem się na własną rękę. Wyszła z tego co najmniej kaszana, link do pierwszego czekoś co udało mi się zmajstrować znajduje się tutaj, zobaczycie to i uznacie że to kąpletna porażka, nie będę się wam dziwił, lecz wierzcie że ten projek da się jeszcze uratować, potrzebny jest grafik, kto kolwiek kto zna się na rzeczy i ma choć trochę inwencji twórczej. To by było na tyle. Miłej gry :D

Offline Koshmaar

  • Użytkownik
    • Homepage

# Luty 18, 2006, 02:09:52
Sprawa jest prosta: ludzie (tzn. twórcy gier) generalnie nie lubią dołączać się jednoosobowych początkujących teamów piszących MMORPeGi :-) a znalezienie chętnego, darmowego grafika (a już szczególnie na Warsztacie) graniczy z cudem.

Twoja gra wywala msg że brakuje dllki glaux.dll.

Co do ortografów itp. to dla mnie twoje posty są ok :-)

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Luty 18, 2006, 09:30:17
Dziwne, jakoś temat wciąż pusty, po tylu dniach .........................

Zaczynam czuć się prorokiem. Taka mała uwaga do moderatorów :P.

Offline Herrfrag

  • Użytkownik
    • Herrfrag Homepage

# Luty 18, 2006, 12:28:06
Wrzuc dllki to porozmawiamy o tym co wypociles  :D

Offline REGi

  • mod team ^_^
  • Użytkownik
    • 2DEV

# Luty 18, 2006, 14:56:40
glaux.dll sciągnij sobie np z http://belzel.free.fr/addons/glaux.zip (chłopaki poszukajcie sami też czasem troche ;))

a co do tego czegoś co zrobiłeś Mućka to hm... coś sie z tego zrobić da, ale będziesz musiał włożyć w to dużo pracy... mam nadzieje, że nie zostawisz tak tego ludka, który jest na wpół przezroczysty? użyj tga ;)

maho

  • Gość
# Luty 18, 2006, 15:41:38
A czy wiesz ze swiat Tolkiena ma prawa autorskie ? :)
http://www.tolkien-ent.com/
http://www.tolkien-ent.com/licensing.html

Offline Koshmaar

  • Użytkownik
    • Homepage

# Luty 18, 2006, 16:53:03
Po dodaniu brakującej dllki dostąję 2x komunikat o błędzie w programie i jeszcze o jakimś wyjątku EInOutError 103 w module game.exe.

Maho: gdyby tak było że prawa autorskie (czy co tam by nie było) uniemożliwiają napisanie darmowej gry w świecie Tolkiena, to ja się pytam, jakim cudem mógł powstawać Władca Pierścieni (ten tworzony przez zespół z wladca.pl)? ;-) AFAIK kilku ludków spędziło dużo czasu na sprawdzeniu legalności tego co robiliśmy, i okazało się że nie będzie problemów.

maho

  • Gość
# Luty 18, 2006, 17:15:58
Hmm chodzilo mi o projekty komercyjny, bo tutaj nie wyczytalem jaki to ma byc :P

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Luty 18, 2006, 18:42:46
Informacyjnie: u mnie również EInOutError   :-\

Offline Mućka

  • Użytkownik

# Luty 19, 2006, 17:58:51
Pod tym samym linkiem jest już dostępna nowa wersja, poprawiłem kilka błedów i m.in. usunąłem odwołania do glaux, więc z biblioteką nie powinno być problemów.
Apopo błędów: "EInOutError" u mnie nigdy się nie zdarzył :/ zdażały się błedy typu "EAccesViolation" kiedy firewall blokował mi tą aplikację.

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Luty 20, 2006, 09:54:07
Link nie działa, natomiast co do błędu - na Object Pascalu średnio się znam, ale EInOutError oznacza chyba przede wszystkim błąd odczytu z pliku. Jeśli występuje on u wszystkich, tylko nie u ciebie, to najprawdopodobniej gdzieś w kodzie dałeś bezwględne ścieżki do plików i dlatego u innych osób program tych plików nie znajduje. Zawsze sprawdzaj gierkę na kilku kompach - u znajomych, w szkole, gdzie tylko się da ;).