Autor Wątek: Programowanie gier z helionem  (Przeczytany 7216 razy)

Offline lemix

  • Użytkownik

# Luty 14, 2006, 21:21:55
Co polecacie z literatury helionu w tym zakresie? (http://helion.pl/pg.htm) Zamówiłem już Opengl Programowanie Gier ale zastanawiam sie nad innymi pozycjami (ksiazkowymi ofc ;p) Glownie ciekawi mnie czy warto  zainwestowac w 3 tomy perełek 

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Mic

  • Użytkownik

# Luty 14, 2006, 21:52:15
Jeżeli jestes juz zaawansowanym koderem i dobrze znasz metematyke perelki to bardzo udana inwestycja.
Artykuly sa ciekawe chociaz prawdopodobnie jakby troche poszukac znalazloby sie ich odpowiedniki w necie.

Offline mosowski

  • Użytkownik

# Luty 14, 2006, 21:59:26
Cytuj
Programowanie gier z helionem
... a czasem nie z herionem? :P

Ja polecam OpenGl Programowanie Gier, dość przydatne. Moja pierwsza książka helionu to Tworzenie gier 2d i 3d w Turbo Pascalu... od czegoś trzeba było zacząć... Perełki zdecydowanie przydadzą się w bibliotece młodego programisty ale swoje kosztują....

Offline Majtek

  • Użytkownik

# Luty 14, 2006, 22:14:30
 OpenGl Programowanie Gier opisuje tylko podstawy opengla. OpenGL księga eksperta opsuje dużo dokładniej, przydatna ale droga.
Z innych ciekawych książek to Fizyka dla programistów gier, trudna ale ciekawa lektura. No i podstawa perełki ;)

Offline lemix

  • Użytkownik

# Luty 14, 2006, 22:38:47
No matma mi idzie gładko, ale to dopiero 2 klasa liceum. Jakoś specjalnie zaawansowanym koderem nie jestem, choć swoje wiem ;p. No a perełki to dość spory wydatek i wole się upewnić że po 2 rozdziałach nie pójdą na opał ;p

Offline sobol

  • Użytkownik

# Luty 14, 2006, 23:01:42
Sory za off:

bardzo dużo osób często pyta o książki - "polecacie, nie polecacie" i te de. Może by tak dać po prostu wątek w którym ten kto by chciał pisał by co myśli o książkach o których warto jego zdaniem napisać i które czytał ofc. Może dzięki temu nikt nie będzie musiał pytać o książki bo all będzie w jednym miejscu.

Offline goboss

  • Użytkownik

# Luty 14, 2006, 23:39:05
Trudno jest polecić komuś książke nie znając jego umiejętności, doświadczenia i sposobu w jaki najlepiej się uczy. Dlatego polecam popytać kolegów, czy nie mają danej książki, żeby ją sobie przejrzeć. Można też zajrzeć do jakiejś księgarni, o ile takowa znajduje się w pobliżu.

Osobiście polecam perełki jako bardzo ciekawą pozycje, omawiającą wiele różnych tematów, z których jakiś z pewnością się przyda  8)

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Luty 15, 2006, 09:35:33
Ja w ogóle nie rozumiem tych wszystkich postów w stylu "polećcie mi jakąś książkę". Potrzebujesz coś o C++ - kupujesz książkę o C++. Potrzebujesz o OpenGL - kupujesz książkę o OpenGL. Jaką konkretnie kupisz, to już nie ma większego znaczenia, każda jest dobrym źródłem wiedzy. Owszem, czasem może ci się nie spodobać styl, w jakim jest napisana, ale np. na stronie Helion.pl można sobie poczytać za darmo przykładowe rozdziały książek i przekonać się, czy ci taka książka pasuje.
« Ostatnia zmiana: Luty 15, 2006, 09:37:26 wysłana przez Złośliwiec »

Offline zarius

  • Użytkownik

# Luty 15, 2006, 14:39:54
Cytuj
Jaką konkretnie kupisz, to już nie ma większego znaczenia, każda jest dobrym źródłem wiedzy.

Nie wiesz jak bardzo sie mylisz ;)

Dobre zrodlo wiedzy to powinno byc chociaz poprawne pod wzgledem merytorycznym, a uwiez mi ze czytalem ksiazke o DirectX ktora nie dosc ze omawiala same podstawy i to w bardzo niewygodny sposob to w dodatku w kodzie byla masa bledow i nie scislosci, rowniez w tlumaczeniu skladni itp itd. Na szczescie helion (zreszta nie wiem czy na szczescie bo helion ostatnio w ogole nic nie wydaje dla programistow ogl'a i dx'a) nie wydal tej ksiazki. Tytul o ile dobrze pamietam to Beginning DirectX9 a ksiazka miala 300 stron.

Ogolnie to znalezc mozna bylo takie kruczki jak, opis tworzenia i dzialania vertexbuffera a potem nastepnie pokazane jak nalezy ustawic streamsource i o dziwo nie wiadomo skad znalazl sie: g_vbDolphin (pisze z pamieci) kiedy nasz vertex buffer nazywal sie po prostu g_VertexBuffer, a to mial byc jeden przyklad opisujacy krok po kroku.

Ksiazka zla, nie dosc ze prawie nic sie nie nauczylem przez wiele takich bledow w kodzie (oczywiscie to mozna poprawic, ale byly jeszcze gorsze) to w dodatku nie bylo za bardzo co sie uczyc.

Dla kontrastu powiem ze wysmienita ksiazka na temat DirectX'a to Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0. Oczywiscie jak zawsze niedostepna w polsce (chyba ze via emule, tam przesylka gratis :P) Ksiazka duzo grubsza (nie zeby to byl moj wymiernik jakosci ale swiadczy o tym ze jednak cos tam w niej jest :P) i o wiele wiecej opisuje i w bardzo przyjemny sposob. Na poczatek bardzo dobra.

Co do perelek to wlasnie to jest zbior artow z netu w wiekszosci przynjamniej pierwsze czesci  byly ich zbiorem, jesli sie nie myle to ma wyjsc niedlugo nowa czesc perelek juz 6 jak sie nie myle no a Helion na 3 zakonczyl... ehh nie ladnie ze strony "najwiekszego polskiego wydawnictwa literatury informatycznej" ;-)

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Luty 15, 2006, 15:00:07
Cytuj
Dobre zrodlo wiedzy to powinno byc chociaz poprawne pod wzgledem merytorycznym, a uwiez mi ze czytalem ksiazke o DirectX ktora nie dosc ze omawiala same podstawy i to w bardzo niewygodny sposob to w dodatku w kodzie byla masa bledow i nie scislosci, rowniez w tlumaczeniu skladni itp itd

Miałeś niesamowitego pecha :). Większość książek jest na wysokim poziomie, a przynajmniej mnie nie udało się do tej pory trafić na taką, która by nie była. Zresztą nawet ze złej książki można się sporo nauczyć - błędy w kodzie na przykład pokonują w czytelniku dość szkodliwy nawyk do bezkrytycznego czytania ;).

Cytuj
nie dosc ze omawiala same podstawy
Cytuj
Tytul o ile dobrze pamietam to Beginning DirectX9

Spodziewałeś się po takim tytule książki dla zaawansowanych? :)

Offline Thorn123

  • Użytkownik

# Luty 15, 2006, 20:28:17
a czy ktoś zna jakąś księgarnie, która posiada perełki, ale w oryginalnej wersji językowej bądź tez umożliwia wysyłkę do polski??

Offline exor

  • Użytkownik

# Luty 15, 2006, 20:56:56
chyba amazon.com ale nie jestem pewien

Offline zarius

  • Użytkownik

# Luty 15, 2006, 21:17:56
nie wiem czy amazon.com bo nie dogrzebalem sie tam ale juz z cala pewnoscia blizej nam do amazon.co.uk i tutaj fragment ktory odnalazlem w czelusciach stroony na temat dostarczania i zamowien:

Cytuj
Books, Music, DVD and Video items

    * Amazon.co.uk: most countries in the world [...]

Ale czy to w ogole by sie oplacalo (przy i tak ogromnych cenach ksiazek, ja tam wole tani tusz, papier i sobie drukowac w domu :P Jakos prawie ta sama tyle ze okladki nie mam x), a gdzie jeszcze tutaj dodac przesylke ktora by pewnie z 20zl najmniej wyniosla )


Offline Thorn123

  • Użytkownik

# Luty 15, 2006, 21:31:46
jezeli ci firma za to zaplaci to wychodzi taniej  i ladnie ;) ale musze miec najpierw 100% ze mi dostarcza

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Luty 15, 2006, 22:05:27
Według mnie perełki programowania gier mimo wszystko poruszają dość złożone i raczej skomplikowane zagadnienia (z tego co zdążyłem przejrzeć/przeczytać) ale BARDZO opłaca się je kupić - nawet jeśli nie rozumiesz, o co w ogóle chodzi w danym rozdziale, albo na przykład czytasz rozdział, który bazuje na matematyce wyższych uczelni, a ty jesteś w liceum, to po pierwsze wpajasz sobie pewne szablony rozwiązywania pewnych problemów, po drugie wiesz, czego się masz douczyć  ;)               
Ogólnie z książki dowiadujesz się na prawdę całej masy przydatnych informacji, jak dla mnie bomba. No i dużo wygodniej czyta się książkę niż tutki z kompa  :)
Problem polega na tym, żeby udało się znaleźć książkę w księgarni.

Jak wiemy, nakład książki się wyczerpał, pierwszego tomu w zasadzie już nie można dostać w sklepie (Warszawa, sieć salonów Empik, kilka pomniejszych księgarni, sprzedaż wysyłkowa). Ja swój dorwałem na Allegro i wiąże się z tym moja mała prywatna prośba:

[ot]
Dostałem niestety książkę już bez płyty  :-\
Czy można ją jakoś ściągnąć z netu? Zna ktoś jakieś źródło?
A jeśli nie, to czy ktoś dobry mógłby ją zahostować i podesłać link, plz, plz, plz.
A jeśli ktoś chce być baaaaaardzo dobry i dysponował nadmiarem wolnego czasu i mieszka w Wa-wie w okolicach centrum to mógłby mi ją nawet przegrać  ;D

proszę, pomóżcie  :)
[/ot]

Tom 3 można jeszcze dostać przypuszczam, że nawet w 'prawdziwych' oraz na pewno księgarniach internetowych. Może być w Empiku, ale nie Warszawa - nie ma już w Megastore, Junior, ani Arkadia. Tom 2 udało mi się dostać w Empiku Arkadia, ale chyba nie ma go już w ogóle w Warszawie. Kupowałem tydzień temu wszystkie 3 tomy.