Autor Wątek: Problem natury pomysłowo-projektowej :)  (Przeczytany 2710 razy)

bies

  • Gość
# Kwiecień 19, 2007, 12:07:06
Tak! Udało się! Po długim czasie szukania, przekonywania i starania udało mi się skompletować mały, kilkuosobowy team - 2 programistów, 2 grafików, muzyk.
Ogólem wszystko całkim fajnie - od czerwca zaczynamy jakiś skromny, ale PIERWSZY, projekt - grę :).
Postanowiłem napisać jakieś narzędza do tworzenia lokacji.  Część programu mam już w komplecie ale wpadłem na dość ciekawy pomysł: zawrzeć całą funkcjonalność programu w pluginach.
Oczywiście takie coś jak zmiana wydoków, zarządzanie zasobami itp. będzie wbudowane. We wtyczkach chciałbym umieścić opcje czysto edycyjne. Oczywiście sdk do programu będzie ogolnie dostepne - każdy będzie mógł napisać własną wtyczke lub podmienić istniejącą już, na lepszą.
Użytkownik będzie miał możliwość załadowania i lub zwolnienia dowolnej wtyczki w czasie działania prpgramu. Także interfejs bedzie dość mocno konfigurowalny.
Co o tym sądzicie? Przyznam nie spotkałem się jeszcze z programem o takiej budowie, także chciłem spytać się o waszą opinię na ten temat. Czy opłaca bawić się w to, czy zrobić to tradycyjnie?

pozdr4all bs.mechanik

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

bies

  • Gość
# Kwiecień 19, 2007, 12:32:45
Funkcjonalność we wtyczkach to dobra rzecz. Ja się spotkałem w wielu edytorach z takim rozwiązaniem.

Offline Goliatus

  • Użytkownik
    • Warsztat - tworzenie gier

# Kwiecień 19, 2007, 12:34:41
A może powinieneś zainteresować się jakimś gotowcem? Słyszałem, że to jest bardzo dobre:
http://wiki.eclipse.org/index.php/Rich_Client_Platform

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Kwiecień 20, 2007, 10:43:20
Dwa pytania:

1. Na ile jesteście zaawansowani jako programiści? Taka architektura to jednak dodatkowe utrudnienie.
2. Na ile naprawdę jest wam potrzebna taka budowa tego edytora?

Jeśli jesteście w stanie to zrobić i naprawdę tego potrzebujecie, to OK - całkiem dobry pomysł. Ale jeśli nie, to rozważcie czy jest sens dodatkowo komplikować sprawę. Może jest (np. chcecie podejść do sprawy ambitnie, dużo się przy tym nauczyć itd.), ale może nie (macie już określony pomysł na grę i zależy wam, żeby ją skończyć).

bies

  • Gość
# Kwiecień 20, 2007, 13:01:41
ad1:
Ja programuje od szesciu lat a kumpel bawi sie tym na studiach. Ogolnie programujemy dosc dobrze - hmmm... subiektywne spojrzenie :)
ad2:
Taka orginalna budowa edytora jest spowodowana tym, że mając już gotowy program, można dołączać do niego nowe funkcje bez koniczności wydawania nowego execa :) a sam edytor bedzie powstawal jeszcze podczas prac nad gra - takze podczas tworzenia leveli. System zarzadzania wtyczkami jest juz gotowy, tak jak interfejs wtyczek. Pozostaje jeszcze tylko gui, ale to juz najmniejszy problem...
Poza tym projekt moze ulec dosc powaznym zmianom a w takim przypadku przystosowanie edytora do nowych warunkow to kewstia paru wtyczek :)

Takie jest przynjamniej moje zdanie, byc moze troche naiwne - dlatego pytalem sie co sadzicie o tym pomylse.
 

bies

  • Gość
# Kwiecień 20, 2007, 13:08:54
Dobry pomysł. Nawet gdybyście byli początkujący. Wbrew temu co pisze Reg takie podejście ma jeszcze jedną zaletę - dzieli problem na mniejsze, dobrze odseparowane części. A tym samym ułatwia rozwiązanie.