Autor Wątek: Virtual File System  (Przeczytany 6086 razy)

Offline dRaiser

  • Użytkownik
    • dRaiser's helloworld

# Kwiecień 14, 2007, 19:44:46
Ale przeciez nie odczytywala bym odrazu calych plikow z pamieci (i nie zapisywala) tylko po pare bajtow w kazdym obrocie petli glownej gry - tak, zeby nie bylo przerw w plynnosci aplikacji. Wydaje mi sie, ze na to samo wyjdzie jesli utworze osobny watek (przeciez to tylko watek nie proces, proces aplikacji i tak bedzie musial dzielic czas pomiedzy oba watki).

Ale zawsze każda operacja na plikach zawiesza choćby na chwilę program - w wielowątkowości aplikacja rozdziela to sama na tyle sprawnie, że nie ma raczej problemów z utratą płynności, ale z odczytywaniem w trakcie działania głównej jest różnie.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Anusia2007

  • Użytkownik

# Kwiecień 14, 2007, 21:18:30
Dlatego uważam, że Twoja koncepcja modyfikacji oryginalnych plików to błędne założenie projektowe. Ale pewnie jak zwykle wiesz lepiej ...
To nie to, ze wiem lepiej tylko poprostu wiem, ze w projekcie bede musiala zaimplementowac sciaganie niektorych rzeczy z netu takich jak napotkane obiekty, modele, czasem lokacje w trakcie rozgrywki (bez napisu "loading"). Wtedy niezbedny jest tez zapis do archiwum (moja wypowiedz odnosila sie do zapisu do archiwum i modyfikacji jego a nie tego, ze bede musiala modyfikowac pojedyncze pliki modeli itp.)

Offline Charibo

  • Redaktor

# Kwiecień 14, 2007, 21:24:54
nie zebym sial defetyzm, ale moze nie zaczynaj kamizelki od guzika ;)

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Kwiecień 14, 2007, 21:25:35
Cytuj
To nie to, ze wiem lepiej tylko poprostu wiem, ze w projekcie bede musiala zaimplementowac sciaganie niektorych rzeczy z netu takich jak napotkane obiekty, modele, czasem lokacje w trakcie rozgrywki (bez napisu "loading"). Wtedy niezbedny jest tez zapis do archiwum (moja wypowiedz odnosila sie do zapisu do archiwum i modyfikacji jego a nie tego, ze bede musiala modyfikowac pojedyncze pliki modeli itp.)
W czasie gry możesz przecież ściągać pliki do luźnego katalogu i go podłączać do VFSa... A to, czy nie zostały zmodyfikowane sprawdzać sumą kontrolną.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Kwiecień 15, 2007, 11:40:53
Kto nie widział nigdy gry zapisującej do swojego VFS-a niech zapozna się z GuildWars. Tam praktycznie codziennie po wejściu do gry (a jest to MMORPG) coś nowego się pobiera (także w tle podczas już samej gry) i to wszystko trafia do jednego dwugigowego pliku Gw.dat. Twórcy wyjaśniają, że żeby po reinstalacji gry nie trzeba było ściągać wszystkich poprawek od nowa, wystarczy zachować sobie ten plik i skopiować go do nowej instalacji GuildWars. Poręczne. Do tego działa bardzo szybko, bo co jak co ale twórcy GuildWars naprawdę przyłożyli się do wydajności swojej gry.

EDIT: Dla kontrastu, u Blizzarda każdy patch (na szczęście nie są tak częste) albo dokłada nowe archiwum MPQ, albo dodaje pliki do istniejącego. W tym drugim przypadku trzeba całe archiwum... przepakować przepisując go od nowa, co zabiera podwójny obszar dysku i trwa dłużej niż pobieranie nowych danych, czasami wiele minut.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 17, 2007, 00:01:02 wysłana przez Reg »

Offline Anusia2007

  • Użytkownik

# Kwiecień 15, 2007, 14:25:10
Eee Reg nie znasz sie ;) Tworcy Guild Wars poprostu popelnili blad projektowy, ich gra jest jednym wielkim burdelem a pozatym w ogole nie pomysleli o wydajnosci :P

Offline Netrix

  • Redaktor
    • Netrix’s devBlog

# Maj 17, 2007, 16:04:49
No co do Blizzarda to Reg racja, bo jak grałem to mnie szlag trafiał jak trzeba było patcha instalować, ale jeden plik mi się w tej grze podobał: repair.exe :)