Autor Wątek: Skrypty dla 3ds max do ustawienia fizyki i eksportu do OgreNewt  (Przeczytany 1017 razy)

Offline Drakon

  • Użytkownik
    • Drakon place

# Kwiecień 10, 2007, 16:22:15
Może to takie maleństwo i się nikomu nie przyda ale  ;)

Paczka 4 skryptów + biblioteczka do Ogre i OgreNewt aby można było sobie spokojnie poustawiać właściwości fizyki w 3ds max a następnie wyeksportować wszystko do pliku .xml Potem wystarczy już tylko proste polecenie w programie :

Kod: (cpp) [Zaznacz]
// OgreNewt Loader
 loader = new Loader("NewtOgre.xml",mSceneMgr,m_World);
loader->LoadMaterials();
loader->LoadBodies();
 loader->LoadJoints();
loader->LoadMaterialPairs();

i już w tym momencie mam ustawioną fizykę dla całej mapy :)

Z braku takiego skryptu napisałem sobie sam - zamieszczam tutaj bo może komuś się przyda. Albo ktoś spróbuje rozwinąć o jakieś nowe elementy.

Aby toto wszystko zadziałało należy najpierw załadować wszystkie obiekty ze sceny - ja używam do tego oFusion :

Kod: (cpp) [Zaznacz]
// oFusion World
OSMScene oScene = OSMScene(mSceneMgr,mRoot->getAutoCreatedWindow());
OSMSceneCallbacks oe_Callback;
oScene.initialise("test.osm",&oe_Callback);
oScene.createScene();
   
// OgreNewt Loader
loader = new Loader...

Obiekty fizyczne : box, sphere, capsule, cone, cylinder, convex



Jointy : UpVector, BallAndSocket, Hinge, Slider, Universal, 2D, Pulley, Gear



Możliwość zdefiniowania właściwości przy kolizji obiektów z różnymi materiałami.



Źródło - http://www.4shared.com/file/13814987/ab8580d8/OgreNewton_Loader_source_pl.html

Demo - http://www.4shared.com/file/13815192/745b73cb/OgreNewton_Loader_demo.html
 Sterowanie :
 - lewy klawisz myszy - przesuwanie obiektów
 - wciśnięty prawy klawisz myszy i strzałki  - poruszanie się
 - wciśnięty prawy klawisz myszy i spacja - strzał boxem

Jak zawsze każdy komentarz jest mile widziany :)
Pozdrawiam.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych