Autor Wątek: OGRE - jakie możliwości posiada?  (Przeczytany 4489 razy)

Offline eMul

  • Użytkownik

# Kwiecień 07, 2007, 14:48:24
Witam,
tak mi przyszło do głowy, więc pytam  ;) - Jakie możliwości ma OGRE odnośnie grafiki 3D. Czy za jego pomocą bez jakiś większych trudności można stworzyć dobrze wyglądającą grę. Nie chodzi tu o jakiś mega hit, ale żeby było to coś dość przyzwoitego. Widziałem dema OGRE, ale wolałbym usłyszeć opinię specjalistów - czyli Waszą.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline puch

  • Użytkownik

# Kwiecień 07, 2007, 14:51:35
Mozna ;D Ajak ;D

pzddr

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Kwiecień 07, 2007, 14:56:43
Czy za jego pomocą bez jakiś większych trudności można stworzyć dobrze wyglądającą grę
Jeśli chodzi tylko o wygląd, to popatrz tutaj :)

Offline mINA87

  • Użytkownik

# Kwiecień 07, 2007, 15:09:37
OGRE ma świetny system materiałów i niesamowitą architekturę. Jedyną wadą są tutaj narzuty obiektowości i elastyczności, ale niestety coś za coś - dostajemy cross platformowy, elastyczny silnik, wielo render systemowy w którym możemy ładnie wszystko zrobić, to niestety musimy się liczyć z tym że coś to kosztuje :] Nie jest jednak tak tragicznie.
W sumie na dzień dzisiejszy w Eihorcie nie ma techniki jakiej nie dałoby się zaimplementować - system materiałów, wszechobecne listenery, scene managery, kolejki, customowy override techniki w locie, compositors framework - przy użyciu tego wszystkiego można naprawdę elastycznie pokodować i to nawet w oderwaniu od konkretnego API - DX czy OGL. Gorąco polecam ten silnik.

Offline eMul

  • Użytkownik

# Kwiecień 07, 2007, 15:21:02
1. A czy taką ładną grafę da się osiagnąć w jakiejś przyzwoitej ilości kodu?
2. Nie muszę udostępniać źródeł mojego programu?

A że jest obiektowa to akurat bardzo dobrze :D

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Kwiecień 07, 2007, 15:28:38
1. A czy taką ładną grafę da się osiagnąć w jakiejś przyzwoitej ilości kodu?
Zależy co rozumiesz przez "przyzwoitą ilość kodu"
Cytuj
2. Nie muszę udostępniać źródeł mojego programu?
http://www.ogre3d.org/index.php?option=com_content&task=view&id=15&Itemid=65

Offline eMul

  • Użytkownik

# Kwiecień 07, 2007, 15:49:25
No, np. czy osiągnięcie takiej grafy ogranicza się do wywołania paru funkcji, czy może samemu trzeba kombinować?
Co do licencji już sprawdzałem, ale nadal nie wiem czy LGPL wymaga udostępniania źródeł. Z tego co słyszałem to chyba trzeba jedynie biblioteki trzymać na zewnątrz programu.

Offline puch

  • Użytkownik

# Kwiecień 07, 2007, 16:21:44
Nie zapominaj, że ogre za ciebie grafiki nie zrobi(modele itp.) Jak słaby z ciebie modelarz to i modele będą słabe, jak modele będą słabe to cała grafika nie będzie juz taka super-mega. Na tym polu nawet najlepszy silnik ci nie pomoże.


EDIT: Chcesz zrobić super fajną grafę i sie przy tym nawet nie zmęczyć? - tak sie nie da
Smacznego jaja

pzdr
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2007, 16:24:51 wysłana przez puch »

Offline eMul

  • Użytkownik

# Kwiecień 07, 2007, 16:27:01
EDIT: Chcesz zrobić super fajną grafę i sie przy tym nawet nie zmęczyć? - tak sie nie da
Oczywiście, że nie. Ale chce się dowiedzieć, czy w ogóle jedna osoba moze coś takiego zrobić?

Tobie również smacznego jaja :D

Offline puch

  • Użytkownik

# Kwiecień 07, 2007, 16:37:05
Oczywiście, że tak. Masz obcykany jakiś dobry program graficzny, obcykasz ogre i możesz tworzyć co tylko ci się przyśni w najgorszych koszmarach. I to wsystko w pojedynke. Ale żeby w kilku linijkach kodu...no chyba, że chcesz wyświetlić jeden statyczny mesh.

I mokrego dyngusa

pzdr

Offline eMul

  • Użytkownik

# Kwiecień 07, 2007, 16:42:13
O właśnie wyświetlenie jednego modelu, który by się ładnie prezentował. Ile to gdzieś linii kodu?

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Kwiecień 07, 2007, 16:49:19
O właśnie wyświetlenie jednego modelu, który by się ładnie prezentował. Ile to gdzieś linii kodu?
http://www.ogre3d.org/wiki/index.php/Basic_Tutorial_1

I szczęśliwego nowego roku ;)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2007, 16:50:55 wysłana przez Kurak »

Offline puch

  • Użytkownik

# Kwiecień 07, 2007, 17:06:27
I tu poczytaj: http://pl.wikibooks.org/wiki/OGRE Jak przeczytasz to będziesz się orientował ile mniej więcej kodu trzeba wstukać.


Szampańskiego sylwestra ahoj!

pzdr

Offline mINA87

  • Użytkownik

# Kwiecień 07, 2007, 17:32:30
Mokrego jajka i smacznego dyngusa!!
.. czy jakoś tak :P

Można mało pisząc ciekawe efekty uzyskać, bo włączasz cienie - ciach masz hard shadows, troszkę zabawy z overridem programów obsługujących cienie - gotcha mamy miękkie cienie, walniesz sobie jeden materiał standardowy parallax/specular mapping - dziedziczysz w pozostałych i masz już ładnie geometrię przedstawioną. Do tego dorzucisz HDR w compositorsach i voila - produkcja bardzo fajna. Możesz wręcz metodą kopiuj->wklej skorzystać z pracy innych ludzi z przykładów OGRE'a/Wiki. Żeby naprawdę pohaczyć silnik wystarczy z paru listenerów podziedziczyć w jakiejś swojej klasie. Of koz musisz mieć modele i tex wysokiej jakości i trochę znać ten silnik żeby nie wiadomo jakie cuda wyczyniać :P