Autor Wątek: Wielkanocne Compo 2007 :)  (Przeczytany 27002 razy)

Offline Charibo

  • Redaktor

# Kwiecień 24, 2007, 18:53:54
TUTAJ sa biblioteki ktore moga komus brakowac, a TUTAJ exe windowed.

Prosze o stestowanie jeszcze raz :)

EDIT: Dragomir - hmm, to dziwne... A jaki masz sprzet? Moze wylacze tez Aniso 16x FSAA i Multisampling :) (Sproboj jeszcze raz sciagnac tego exe, teraz juz poprawionego znowu)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 24, 2007, 19:10:33 wysłana przez Charibo »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline dragomir

  • fish killer
  • Użytkownik

# Kwiecień 24, 2007, 19:00:21
coz, sorry Charibo ale nadal mi wyskakuje ten blad :(

Offline Maskl

  • Użytkownik
    • http://www.maskl.cba.pl

# Kwiecień 24, 2007, 19:52:27
Mi się wszystkie prace odpaliły (chociaż kilka dll'ek trzeba było ściągnąć :))
Moje opinie:
dragomir - IMHO najlepsza z gier na tym Compo - grywalna i ukończona
krajew4 - Dopracowana gierka, przyjemna grafika i muzyka, zabrakło tylko oryginalniejszego pomysłu ;)
Charibo - Jak na dwa dni uzyskałeś dobry wynik. Tylko kolizje działały jakoś dziwnie.
Tarains - Typowa platformówka, za którymi nie przepadam ;) Ważne, że działa ale jak dla mnie jest za trudna :P
k_b - Troszkę zbyt ograniczona jak na gry ekonomiczne (Chociaż może to i dobrze?), poza tym niekiedy przyciski coś nie chciały działać lub wręcz na odwrót :P
Karol32768 - Pojawiają się problemy ze spadaniem kurczaka (Niekiedy nie dawało się go zmusić by zszedł niżej ;)) poza tym przydała by się animacja kurczaka i stopniowe (a nie 'skokowe') przesuwanie po planszy :)
Baron305 -To samo jak u Dragomira (Białe tło i czarna ramka)

maskl - praca wymaga net frameworka, a ja go niestety nie posiadam i nie mam czasu na tyle zeby posiasc ;\\
Hmm tak jak już pisałem problemem jest na 95% VC++ EE i coś czuję, że albo znajdę przyczynę problemów z aplikacjami w nim pisanymi albo powrócę do Deva ;)
Komuś w ogóle udało się uruchomić moja grę? ;)


Gratuluję wszystkim uczestnikom działających prac :D

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Kwiecień 24, 2007, 20:09:38
Cytuj
Baron305 - pokazuje sie maly bialy prostokat z czarna ramka i... nic, nic wiecej nie ma ;\
To jest argument za tym, żeby używać tekstur o rozmiarach będących potęgami dwójki (kolega ma chyba GeForce 6 albo coś lepszego). Sama gra chodzi, tylko nie wyświetla się ekran tytułowy i fruwający smok. :)

Cytuj
Hmm tak jak już pisałem problemem jest na 95% VC++ EE
Zainstalowanie brakującego runtime'a do Visuala C++ 2005 powinno pomóc w przypadku zwykłego użytkownika (link poniżej). :)

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=32bc1bee-a3f9-4c13-9c99-220b62a191ee&displaylang=en


EDIT:
Swoją drogą, to niezły poziom prac na compo. Zwłaszcza cieszy mnie fakt, że coraz więcej prac jest 3D. :)

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Kwiecień 24, 2007, 20:12:16
Hmm tak jak już pisałem problemem jest na 95% VC++ EE i coś czuję, że albo znajdę przyczynę problemów z aplikacjami w nim pisanymi albo powrócę do Deva ;)
Komuś w ogóle udało się uruchomić moja grę? ;)

No jasne, mi się na przykład udało - prawdę mówiąc Twoja praca najbardziej mną wstrząsnęła. Jak mogłeś tak brutalnie ją zakończyć? Ty wredny sadysto! (najpierw się przestraszyłem, a po przeczytaniu komentarza wybuchnąłem śmiechem :D).

Tarains

  • Gość
# Kwiecień 24, 2007, 21:17:26
IMHO:

Baron305 (?) - Nie działa.
Charibo (Evil Eggs Attack!) - Po dołączeniu bibliotek działa (szkoda, że nie pomyślałeś o tym wcześniej). Nie lubię strzelanek - gra nie wydaje mi się interesująca (i odgłosy są irytujące).
Dragomir (eggthrower) - Dopracowana! Szkoda, że brak odgłosów.
k_b (eggseller) - Na początku gry przypadkowo nacisnąłem strzałkę w lewo i... wygrałem. Ogólnie gra jest niestety nudna. :/ Brakuje tej dynamiki, przynajmniej jakiegoś limitu czasu na podjęcie decyzji. Mimo wszystko uważam, że lepsze to niż nieudane 3D i głos oddam...
Karol32768 (Kurczaczek) - Mówiąc krótko gra mnie irytuje - kurczak nie wskakuje tam gdzie powinien, nie ma dynamiki, a po drugim uruchomieniu niektóre tekstury znikają i można latać w powietrzu.
krajew4 (?) - Pomysł banalny, po przeczytaniu ReadMe byłem sceptycznie nastawiony, ale gra jest bardzo dobra! Dobrze dobrana muzyka i grafika.
Maskl (Dragon Eggs) - Mam tylko część grafiki (tło i faceta bez twarzy z mieczem i jajkiem). Miła muzyka, ale sama gra niezbyt wciągająca...

Offline Maskl

  • Użytkownik
    • http://www.maskl.cba.pl

# Kwiecień 24, 2007, 21:22:43
Cytuj
Baron305 - pokazuje sie maly bialy prostokat z czarna ramka i... nic, nic wiecej nie ma ;\
To jest argument za tym, żeby używać tekstur o rozmiarach będących potęgami dwójki (kolega ma chyba GeForce 6 albo coś lepszego). Sama gra chodzi, tylko nie wyświetla się ekran tytułowy i fruwający smok. :)
Domyślam się, że chodzi jednak o moją grę (No chyba, że kolega Baron305 też ma grę o smokach ;))
Zmieniałem wielkości wszystkich tekstur, jednak zaponiałem tego zrobić z tymi które dodałem na końcu  :-\
Jezeli komuś zależy na obejrzeniu tej gry a miał problem z teksturami to może zassać grę z poprawionymi teksturami stąd (~3MB)

Cytuj
Hmm tak jak już pisałem problemem jest na 95% VC++ EE
Zainstalowanie brakującego runtime'a do Visuala C++ 2005 powinno pomóc w przypadku zwykłego użytkownika (link poniżej). :)

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=32bc1bee-a3f9-4c13-9c99-220b62a191ee&displaylang=en
Będę musiał to sprawdzić :)

No jasne, mi się na przykład udało - prawdę mówiąc Twoja praca najbardziej mną wstrząsnęła. Jak mogłeś tak brutalnie ją zakończyć? Ty wredny sadysto! (najpierw się przestraszyłem, a po przeczytaniu komentarza wybuchnąłem śmiechem :D).
Zrobiłem to głównie z tego powodu:
sama gra niezbyt wciągająca...
;)

Tarains

  • Gość
# Kwiecień 24, 2007, 23:09:51
Cytuj
Cytuj
Hmm tak jak już pisałem problemem jest na 95% VC++ EE
Zainstalowanie brakującego runtime'a do Visuala C++ 2005 powinno pomóc w przypadku zwykłego użytkownika (link poniżej). :)

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=32bc1bee-a3f9-4c13-9c99-220b62a191ee&displaylang=en
Będę musiał to sprawdzić :)

Tysiąc razy było to powtarzane, ale...: Runtimy nie zawsze pomagają!. Wystarczy ręcznie dodawać odpowiednie DLLki VC i manifesty i użytkownik nic nie musi sam instalować (mamy to chyba w Wiki).

EDIT:

Są wyniki - gratulacje! :)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 25, 2007, 00:30:57 wysłana przez Tarains »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Kwiecień 25, 2007, 02:35:08
Wystarczy ręcznie dodawać odpowiednie DLLki VC i manifesty i użytkownik nic nie musi sam instalować (mamy to chyba w Wiki).
Tylko problem w tym, że samowolnie nie możesz tych DLL'ek rozpowszechniać. Może nie jest to problemem w warsztatowych produkcjach, ale jak przyjdzie co do czego, to dobrze znać właściwy sposób. Zgodnie z tym, co twierdzi Microsoft, zainstalowanie vcredist_x86.exe (lub odpowiedniej wersji dla programów 64-bitowych) jest wystarczające do uruchomienia tych aplikacji jeżeli chodzi o podstawowe biblioteki. Oczywiście instalowane są w ten sposób tylko wersje release bibliotek, ale to nie powinno być problemem, zwłaszcza, że o ile dobrze pamiętam, w licencji VC++ jest wyraźny zakaz dystrybucji aplikacji skompilowanych w wersji debugowej. :)

Offline skowronkow

  • Użytkownik
    • skowronkow devsite

# Kwiecień 25, 2007, 10:54:01
Charibo, toz to muza jest z Giany sister :D kurde, wlaczylem gre i az musialem posluchac hehe.. swoja droga wg mnie muzyka i ogolnie dzwieki w grach sa baaaardzo wazne;)

Tarains

  • Gość
# Kwiecień 25, 2007, 22:03:19
Zgodnie z tym, co twierdzi Microsoft, zainstalowanie vcredist_x86.exe (lub odpowiedniej wersji dla programów 64-bitowych) jest wystarczające do uruchomienia tych aplikacji jeżeli chodzi o podstawowe biblioteki.

Zgodnie z tym, co twierdzi Microsoft, Windows jest niezwykle stabilnym systemem. :P

Tylko problem w tym, że samowolnie nie możesz tych DLL'ek rozpowszechniać. Może nie jest to problemem w warsztatowych produkcjach, ale jak przyjdzie co do czego, to dobrze znać właściwy sposób.

Nie wyobrażam sobie napisu "Pobierz vcredist_x86 ze strony microsoft.com jeśli chcesz uruchomić grę" na pudełku komercyjnego produktu. Tak więc nie ma żadnego legalnego sposobu na wydanie komercyjnej gry bez zmuszania użytkownika do ściągania packów Microsoftu? Smutne. (Przepraszam za offtop)

Offline Charibo

  • Redaktor

# Kwiecień 25, 2007, 22:08:37
Cytuj
zgodnie z tym, co twierdzi Microsoft, Windows jest niezwykle stabilnym systemem.
I ma zupelna racje - XP jeszcze nigdy mi sie powaznie nie zawiesil[1], i nigdy nie dostalem bluescreena. Windows musi byc skonfigurowany porzadnie, a niektorzy linuksowcy mysla ze to tylko zainstalowac i smigac :)


[1] z innego powodu niz moje rozne zabawne programy
[2] no dobra, raz jak probowalem renderowac bez inicjalizacji DXa :)

Tarains

  • Gość
# Kwiecień 25, 2007, 22:12:46
Cytuj
zgodnie z tym, co twierdzi Microsoft, Windows jest niezwykle stabilnym systemem.
I ma zupelna racje - XP jeszcze nigdy mi sie powaznie nie zawiesil[1], i nigdy nie dostalem bluescreena. Windows musi byc skonfigurowany porzadnie, a niektorzy linuksowcy mysla ze to tylko zainstalowac i smigac :)


[1] z innego powodu niz moje rozne zabawne programy
[2] no dobra, raz jak probowalem renderowac bez inicjalizacji DXa :)

Nie jestem linuksowcem. :P A jeśli chodzi o brak stabilności, to - ok, ja też nie pamiętam blue screena w XPku - ale stosunkowo często zdarza się, że aplikacja kompletnie zawiesza kompa, CtrlAltDel nie działa i trzeba zadziałać "twardym resetem". Znów offtop. :P

Offline Charibo

  • Redaktor

# Kwiecień 25, 2007, 22:17:25
(Odpowiem tu, zeby modom sie wygodniej wszystkie posty przenosilo :) )

Twoja aplikacja? Mi tez sie to czasem dzieje, przy debugowaniu w VC++ - jak odpalam aplikacje "stand-alone" to nic sie nie dzieje zlego.

Warto poswiecic chwile na przeskanowanie kompa Antivirem/Ad-Awarem/Antispywarem, zdefragmentowanie dysku, pobawic sie troche rejestrem...

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Kwiecień 25, 2007, 22:19:07
Zgodnie z tym, co twierdzi Microsoft, Windows jest niezwykle stabilnym systemem. :P
Powtórzę Charibo: mają rację. Nie trzeba nawet nic konfigurować - od razu po zainstalowaniu jest wygodnym w użytkowaniu i stabilnym systemem. Ale to offtop :)

Cytuj
Nie wyobrażam sobie napisu "Pobierz vcredist_x86 ze strony microsoft.com jeśli chcesz uruchomić grę" na pudełku komercyjnego produktu. Tak więc nie ma żadnego legalnego sposobu na wydanie komercyjnej gry bez zmuszania użytkownika do ściągania packów Microsoftu? Smutne. (Przepraszam za offtop)
Może po prostu te redisty dołączyć do samej gry i instalować przy instalowaniu gry :) Podobnie przecież redisty danej wersji DirectX się instaluje.